PC blijft hangen bij post-screen

Pagina: 1
Acties:

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Hoi, Ik heb de search gebruikt en die FAQ's gelezen, maar ben nu echt ten einde raad ;(

Ik heb een Asus A7N8X Deluxe mobo gekocht. Nu heb ik een hele PC in elkaar gezet :
2x 256MB DDR
Radeon9600PRO
A7N8X Deluxe
XP 2600+

Hij loopt op Default FSB. Nu kom ik niet verder als het post screen als ik hem opstart.
"Press Alt F2 for flashbios"
"Press tab bla bla bla"

Weigert allebei. Keyboard werkt gewoon niet. Heb 2 verschillende keyboards geprobeert die het voorheen wel deden. Ik heb mijn CMOS gereset met zowel jumper als batterij eruit.

Alles is losgekoppeld behalve Video, Geheugen en Proc. Hij blijft komen met dat postscreen. Hij geeft geen fout dat het keyboard niet werkt ofzo, hij blijft alleen
op het postscreen staan. In het begin als je opstart zie je wel de numlock/capslock/scrolllock 1 keer knipperen. En daar houdt het op.

Iemand enig idee?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je goed gelezen had: Voeding ?

ma ma ma ma ma macron one

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

boot es alleen met mobo mem cpu en vga, test anders de voorgenoemde onderdelen in een andere pc, en test je voeding. en probeer een cmos clear

• Thijs
Ja, de voeding is nieuw dus dacht eigenlijk dat die wel zou werken :X En CMOS heb ik allange gereset, staat ook wel in eerste post...

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Probeer eens USB keyboard als je die hebt?

Weet je zeker dat je je ramplank in juiste PS/2 poort doet? Lijkt misschien domme opmerking maar weet maar nooit.

Wat is laatste regel die je krijgt op je scherm? fail a: drive press F1 to continue?

-

• Thijs
Heb geen USB keyboard, heb ook al beide poorten geprobeerd en als laatste krijg ik gewoon dat "press tab for bla bla" met een Asus plaatje.

Verwijderd

haal eens alle kaarten en geheugen uit de pc en start hem hierna, geeft hij dan wel diverse piep signalen

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

ik heb ook dat probleem gehad. Als het goed is zitten er op dat mobo 3 geheugenslots, waarvan er 1tje iets verder van de andere 2 af staat(ik ga ff uit van n complete noob, dan begrijpt iedereen het tenminste. Neem t niet persoonlijk). Zit in dat geheugenslot die iets verder weg staat een geheugenbankje, dan kan dat het probleem zijn. Zo niet, dan weet ik het niet meer. Als dit het geval is, haal eens een van de geheugenbankjes eruit, start op, flash de bios naar de laatste versie en duw je geheugenplankje weer terug. Dit hielp voor mij nl. ook. Had je de laatste bios al, dan weet ik t ook niet meer :p
T is namelijk zo(blijkbaar) dat dual channel geheugen(2 kanaals, waarbij het 2e kanaal dus die slot is die wat verder van de andere 2 afstaat) niet helemaal 100% werkt met de standaard bios. Ik had dit probleem ook. Bios flash loste alles op. Om die bios te flashen is het handig als dat ding reageert, dus moet dat in single-channel mode. Als het goed is boot ie dan wel normaal, en houd voor de zekerheid een van die ramstokkies eruit(ok, performance is ook niet helemaal 100, maar toch).

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 31-08-2003 16:24 . Reden: even uitleg verder uitgebreid ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1