[Capturen] Welk kleurformaat levert een S-Video kabel?

Pagina: 1
Acties:

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 20:51
Hoi, ik heb een Panasonic camera. Videobeelden hiervan wil ik capturen met mijn Leadtek Winfast TV2000XP TV-kaart. Als ik capture, moet ik het formaat van het signaal instellen bij de WDM drivers. (De camera slaat op in het miniDV PAL formaat. Capturen via de firewire lukt niet, ik denk dat er iets mis is met de aansluiting op de camera)
Ik moet dan instellen:
- de afmetingen (ik kies voor 720x576)
- de frame rate (ik kies 25 fps)
- en de kleur. Ik kan daarbij kiezen uit RGB555, RGB24, YUY2, YVU9 en I420. Ik heb zelf geen idee wat ik moet kiezen. Kan iemand mij uitleggen welke kleur ik moet kiezen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk eigenlijk dat de kleur meer te maken heeft met de capture zelf (dus het wegschrijven) dan wat er uit de camera komt. Da's namelijk gewoon PAL, en dat heeft zelf vaste voorzieningen voor kleuren. Met YUV kom je goed uit, denk ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

waarom capture je in hemelsnaam met een tv kaart?
koop een firewire kaartje voor 20 eypo, das toch veel beter

edit: leer lezen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 16:31 ]

Verwijderd

trouwens nu het tog over een teadtek winfast kaartje gaat, kan je meteen even een capture sturen van een tv zender? heb me altijd al de kwaliteit afgevraagd :?

5 seconden ofzo :) , het liefst in 720x525 (of zoiets ;) )

trouwens, suc6 met capturen, ik zou ze gewoon allemaal proberen en de mooiste nemen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 16:33 ]

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 16:31:
trouwens nu het tog over een teadtek winfast kaartje gaat, kan je meteen even een capture sturen van een tv zender? heb me altijd al de kwaliteit afgevraagd :?

5 seconden ofzo :) , het liefst in 720x525 (of zoiets ;) )

trouwens, suc6 met capturen, ik zou ze gewoon allemaal proberen en de mooiste nemen ;)
Ik zal eens even kijken, maar de kwaliteit van de zender wordt meer beincloedt door de sterkte van het signaal. Daardoor kan ik op mijn kamer op zolder nauwelijks TV ontvangen, en dat ligt niet aan de capturekaart. Nederland 1,2 en 3 zijn nog het beste te ontvangen, dus ik zal eens ff kijken of ik daar een representatief beeld van kan maken.
Ik merk trouwens wel met capturen dat ik geen andere programma moet hebben lopen tijdens hetcapturen, anders komen er strepen door het beeld.

Verwijderd

okee, ik wacht op de capture :)

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 17:08:
okee, ik wacht op de capture :)
Helaas, ik heb dus maar weer eens de TV-kabel in m'n comp gestopt, maar de kwaliteit was werkelijk om te huilen. Ik ben er wel van overtuigd dat dit niet speciaal ligt aan de Leadtek TV2000XP, maar gewoon aan het zwakke signaal. De TV neemt trouwens genoegen met een minder sterk signaal.
Je zal dus toch nog even verder moeten zoeken naar iemand die een systeem heeft waar de TV-kaart de zwakste schakel is, en niet de kabel.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
je kunt wel eerst even zoeken, er is heel veel te vinden over de verschillende kleurcoderingen: http://www.fourcc.org/fccyuv.htm

welke je het best kunt gebruiken ligt aan wat je ermee wilt doen en hoeveel schijfruimte je hebt, de ene neemt veel meer ruimte in dan de ander terwijl de kwaliteit gelijk is doorgaans.
als je voor YUV gaat dan zit je meestal goed. gewoon proberen kan ook, je zult het verschil vaak niet eens zien. het is afhankelijk van je videokaart welke die hardwarematig ondersteunt.

http://www.doom9.org/index.html?/capture/start.html

lees deze guide maar eens, daar staan al je vragen in beantwoord

ik heb deze kaart ook wel eens gezien naast een terratec cinergy: terratec was duidelijk beter (ook gezien de reacties op verschillende fora) is ook nog goedkoper dacht ik...

[ Voor 20% gewijzigd door BuG2FiX op 03-09-2003 14:33 ]

Pagina: 1