Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dik 3 kwartier gezocht naar een topic waarin ik de oplossing kon vinden voor mijn probleem, maar ik heb het niet gevonden.

Mijn probleem: ik loop al 2 / 3 dagen te klooien met mijn pda. Ik heb het ding afgelopen week aangeschaft. Bij aankoop heb ik het ding op de juist manier aangesloten op mijn desktop en het syncen ging ook perfect. Aan het eind van de dag kom ik thuis met mijn pda en synct 'ie niet meer :(. Ik van alles geprobeerd, minstens 10 keer de help functies van ms activesync doorlopen maar niks hielp.

Vervolgens was ik het zo zat dat ik mijn desktop pc totaal heb geformatteerd en winxp pro er weer op heb gezet in de hoop dat dat het probleem zou verhelpen...niet dus :( .

Ik heb outlook2002 geinstalleerd en vervolgens het activesync programma. Vervolgens mijn cradle in mijn pc gestoken (USB) en mijn pda in de cradle gezet. WinXP detecteerde de pda meteen en sloot het aan als "ASUS USB Sync", wat mij goed lijkt. Geen conflicten in apparaatbeheer en als ik de pda in mijn cradle steek krijg ik zo'n goedkeurend geluidje (let op: niet het geluidje van activesync maar dat van winxp als hij nieuwe hardware detect). Echter synct mijn pda met geen mogelijkheid met outlook.

De foutmelding die ik krijg op mijn pda: "Unable to connect: You have no modem entries created, and no netwrok card present". Dit is echter geen logische foutmelding want om met USB te syncen met de desktop is helemaal geen modem nodig (en bovendien heb ik geen modem / lancard voor de pda).

Kan iemand mij hier aub mee helpen. Ik loop al 2 a 3 dagen te klooien en maandag begint school (hetgeen waarvoor ik hem heb aangeschaft).

BVD,

Rootjoh

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 08:46

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 15:47:
De foutmelding die ik krijg op mijn pda: "Unable to connect: You have no modem entries created, and no netwrok card present". Dit is echter geen logische foutmelding want om met USB te syncen met de desktop is helemaal geen modem nodig (en bovendien heb ik geen modem / lancard voor de pda).
Het lijkt erop dat je je PDA hebt ingesteld om remote te syncen, via een andere-dan-USB verbinding. Ik denk dat je even je syncopties moet nalopen.
BVD,

Rootjoh
Je hoeft je naam niet onder je post te zetten hoor, die staat ernaast en erboven al ;)

Verwijderd

Welke windows versie heb je? Bij ppc2003 kan je instellen met wat voor een netwerk hij moet connecten en via wat. Kan goed dat je hier hebt ingesteld dat hij bijvoorbeeld niet naar "Work" ofzo moet connecten maar naar "The internet" wat defaulth staat op een modem verbinding.

Daarnaast kan het ook zijn wat Korakal zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb nu ook al geprobeerd het ding op mijn server aan te sluiten en daar heb ik hetzelfde probleem. Ik heb idd wel wat zitten klooien met die verbindingen op mijn pda en heb nu alles op 'Work' gezet. Helpt nog steeds nix. Weet iemand misschien hoe ik de pda kan resetten?

Verwijderd

SIM-PEL :D

Mijn baas had dat probleem ook, had syncen via Bluetooth &/of WiFi staan! Eff je PDA nalopen en weer op USB zetten! :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is: ik HEB geen bluetooth / wifi. Ik heb nu alles nagelopen en het werk nog steeds niet. Als ik uit kan vinden hoe de pda reset (wat natuurlijk weer eens nergesn in de manual staat :() dan kan ik verder komen.

Verwijderd

infrarood ?? Ik zeg maar wat :)

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:44
Zit er aan de linker zijkant niet zo'n klein gaatje stukje onder de record button net als bij de mypal 600 waar je een keer in moet drukken met de pen?

Verwijderd

Topicstarter
Oh mijn god...je raad nooit wat er zojuist gebeurd is. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een oplossing. Ik scroll een beetje door mijn mails op de pda en in ene word het beeld vager en vager...pixels door elkaar en klap boem zwart beeld....hij gaat niet meer aan :(:(:( GVD. Maandag terug naar Mycom.

Verwijderd

Huh... dat klinkt niet best? Al een hardware matige reset gedaan? Check je manuel voor hoe dat bij jou moet...

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:44
hij heeft toch al aangegeven dat ie dat al van plan is maar in de manual niet kan vinden hoe dat moet.

Er moet toch wel ergens een resetknopje zitten op zo'n ding want een keer de pocket pc opnieuw starten is helaas wel wat vaker nodig als je veel apps installed.

Verwijderd

Heb je de goede verbinding geselecteerd, dus als ware een werkgroep, ik weet dat die pda van mij op work moet staan om te syncen met de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik had zo'n beetje alles geprobeerd. Krijg hem nu niet meer werkend. Het lijkt in het donker alsof het ding nog aanstaat; hij geeft nog enigzins licht maar geef geen enkele pixel anders dan zwart weer (backlight aan en pixels zwart??). Heel vreemd. Aangezien ik morgen geen tijd heb om langs te gaan bel ik mycom morgen, dan ga ik dinsdag langs. Ik houd jullie op de hoogte uiteraard :).

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz..het is nu de volgende morgen en het geval gaat weer aan. Maar na het alignen van het screen wat je in de eerste setup moet doen komt hij niet verder dan het laten zien van de twee manier waarop je met de stylus om moet gaan. Er staat een knopje 'Next' maar er komt geen enkele reactie op de stylus....

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Batterij is wel goed opgeladen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Ik ben vandaag terug naar mycom gegaan. Na wat klooien kregen ze em wel aan de gang, maar aangezien de pda me zoiezo al niet beviel (pda in het algemeen..niet deze specifiek), heb ik mijn geld teruggevraagd (en godzijdank gekregen). Ik heb het gevoel dat een laptop me beter van pas komt bij mijn opleiding (information engineering).
Pagina: 1