Waar een onzorgvuldige beheerder aan te geven.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hallo mensen

Zijn er mischien instellingen(websites) ofzo waar je mensen kan aangeven die niet zorgvuldig met hun netwerk omgaan ?

Ik merkte net namelijk op dat mijn vriendin die dit jaar op de katholieke universiteit van nijmegen gaat beginnen. Netjes het Sobig.F virus in haar mailbox van de K.U.N had staan zonder ook maar een of andere waarschuwing.

Ik vind dit eigenlijk best slordig en snap niet waarom er niet goed naar gekeken is. Ze gebruiken net als zonnet horde / IMP voor hun webmail.

En zonnet filter de mail wel netjes dus het is niet zo dat dit niet mogelijk is.

Het is dus gewoon luiheid of ontwetendheid ?

Ik heb in iedergeval een mailtje gestuurd naar helpdesk@student.kun.nl.

Ik hoop dat ze er in iedergeval ook iets mee doen.

Ik werk zelf op een ROC en ik weet zeker dat onze virusscanner goed geregeld is. We zijn opzich maar een klein ROC tje met onze 30 locaties. Alleen zijn ze wel alle 30 volledig voorzien van een virusscanner en bij de KUN niet eens de mail server ?

Zijn er nog meer mensen met kennisen bij de KUN die dit even kunnen nakijken of het bij hun ook zo is ?

Het gaat om bijlage met deze beschrijving / onderwerpnamen.

linkje

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ze zijn toch niet verplicht om de virussen eruit te halen, 't is hooguit wat slordig. Maja, dat zijn ze (ik spreek uit ervaring) wel vaker bij universiteiten.
Op zich lijkt me dus de ICT afdeling van de KUN ervan op de hoogte stellen voldoende, ze begaan geen misdrijf hoor :)

Dit topic is gesloten.