Hoeveel GB zal ik toewijzen aan een Win2k server partitie? Komt dus enkel het OS op te staan en wat kleine proggies...
4GB, meer dan zat.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
4 GB, idd. Tijdens het creeeren van de partitie 4096 opgeven, dan krijg je een partitie van 4GB rond.
Zeker als er voor de rest niks opkomt, is dat meer dan zat.
Je swap zal standaard 1,5* je geheugen zijn, dus zit er 1 GB in die bak, maakt'ie een swap aan van 1,5GB, etc.
Zeker als er voor de rest niks opkomt, is dat meer dan zat.
Je swap zal standaard 1,5* je geheugen zijn, dus zit er 1 GB in die bak, maakt'ie een swap aan van 1,5GB, etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 15:28 . Reden: Voutje ]
Er zijn veel discussies over de grootte van Swap en iedereen heeft z'n eigen mening, maar hier ben ik van mening dat 2,5x de grootte van je geheugen echt veel te veel is. 1,5x is meer dan zat. Als je meer dan 512 MB geheugen hebt zit dat niet zo snel vol en zeker als je 1024 MB geheugen hebt heb je niks aan een swapfile van 2,5 GB.Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 15:27:
Je swap zal standaard 2,5* je geheugen zijn, dus zit er 1 GB in die bak, maakt'ie een swap aan van 2,5GB, etc.
Zo rond de 4 GB voor je Windows partitie is dus meer dan zat. Al kon je dit zelf ook wel verzinnen lijkt me
(Hmm, snel editen hè
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 31-08-2003 15:30 ]
The devil is in the details.
Ja maar ik heb nooit eerder Win2k server geïnstalleerd. Ik wist dus niet hoe groot alles uit zou vallen, dus ik hou wel gewoon 5 Gb aan voor de zekerheid. Thanx!
Verwijderd
Foutjes maken is menselijk 
En het is niet zozeer een 'keuze', windows maakt zelf een swap aan 1,5 maal zo groot als je werkgeheugen.
En in principe raad ik iedereen aan om er lekker vanaf te blijven. Behalve in overkill situaties; in mijn workstation zit 1GB ram, na een install staat er dus ook een swap file van 1,5 GB, en da's een beetje overkill.
En het is niet zozeer een 'keuze', windows maakt zelf een swap aan 1,5 maal zo groot als je werkgeheugen.
En in principe raad ik iedereen aan om er lekker vanaf te blijven. Behalve in overkill situaties; in mijn workstation zit 1GB ram, na een install staat er dus ook een swap file van 1,5 GB, en da's een beetje overkill.
In mijn nederige opinie moeten (bedrijfs)servers niet swappen. De swapspace is voor nood. Prik er liever wat geheugen bij, de redenering dat er een pagefile zou moeten zijn die 1.5 keer je intern geheugen beslaat vind ik ook krom.
Verwijderd
de redenering dat er een pagefile zou moeten zijn die 1.5 keer je intern geheugen beslaat vind ik ook krom.
Bovenstaande is een voor de handliggende denkfout.
Namelijk dat als je maar genoeg geheugen hebt, dat je wel zonder swap kunt.
Dat geld voor misschien elk OS, behalve windows.
Windows donderd standaard kilo's dll's en andere meuk in swap, en dat doet'ie niet omdat het geheugen vol zit, maar om die code sneller bij de hand te hebben, en toch het geheugen te ontlasten.
Ik heb meer dan eens instabiele situaties gezien bij configuraties die swap uit hadden staan.
Pagina: 1