[SpeedTouch] Geen internet meer, wel verbinding met modem

Pagina: 1
Acties:

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Ik heb al bijna 2 jaar een ADSL verbinding met een SpeedTouch modem.
Hij draait nu sinds een jaar geleden als Pro (tweak uitgevoerd dus).
Heeft het altijd perfect gedaan nooit problemen mee.

Totdat, gisteren me verbinding ineens weg was, van het ene op het andere moment.
Ik dacht zeker weer onderhoud van KPN want dat was ere gister ofzo ook al.
Maar was dus niet zo iedereen in mijn buurt kon nog wel gewoon internetten...

Dus ik eerst op andere pc proberen, maakte geen verschil: ik kon geen sites openen geen, www.tweakers.net pingen, msn niet aanmelden etc. Ik kan/kon echter wel het modem pingen en telnetten.
Het modem heeft wel line sync.
Dus toen eerst maar is het modem gereboot via telnet, maakte geen verschil.
Toen modem 10 minuten helemaal zonders spanning gehad, maakte geen verschil.
Modem to defaults gedaan met dat knoppie maakte geen verschil (ik las net alleen dat je dan eerst de est link eruit moet gooien dat heb ik niet gedaan, maar aangezien ik nu straatje verder zit te GoTTen ga ik dat zo proberen).

Planet Helpdesk opgebeld: bij hun stond alles goed (logisch want ik heb wel line-sync).
Toen ging ik is met de web-interface naar me modem, misschien dat daar iets verkeerd stond (zou niet weten hoe, maar goed).

Daar viel me meteen op dat een aantal van die plaatjes (de knoppen uit het menu'tje bijvoorbeeld) in een rood kruisje waren veranderd.
Dus ik F5 drukken, dan deden ineens andere plaatjes het niet en die andere weer wel.
Via web-interface de passive en active firmware's geswitcht (waren dezelfde) maar dat haalt ook niets uit.

Dus ik zoeken hier op GoT en met google, daar staat van alles over ping-of-life, maar dat heeft toch alleen zin als je je modem niet meer kunt bereiken?

Iemand nog suggesties/ DE oplossing?

[ Voor 1% gewijzigd door _WgV_ op 31-08-2003 20:24 . Reden: typo ]

#StopBurningStuff

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je alle kabels nog wel goed zitten? Dat ie line sync weergeeft klopt dan wel , maar zitten alle kabels van je aansluiting nog goed/ geen breuken?

Raku

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Eth3r3al schreef op 31 August 2003 @ 15:23:
Heb je alle kabels nog wel goed zitten? Dat ie line sync weergeeft klopt dan wel , maar zitten alle kabels van je aansluiting nog goed/ geen breuken?
Nou die liggen goed weggewerkt, via een pvc pijppie naar de kruipruimte en dan bij de meterkast weer omhoog. En daar komt niemand aan/ bij dus lijkt me niet dat dat het probleem is, ik moet even iemand anders modem bij mij neerzetten maar dat wil niemand natuurlijk.

Hmz ga ik het proberen met USB modempje... Vergeet ik dat het de pots versie is |:( D0h dat dat niet werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door _WgV_ op 31-08-2003 16:05 ]

#StopBurningStuff

Verwijderd

Toen je je modem zonder spanning hebt gehad, en daarna weer spanning er op, heb je in de tussentijd ook je pc / hub uit gehad? Want het klinkt ms een beetje simpel, maar als ik zoiets heb (ca. 1x per maand of zo) haal ik overal de spanning af (pc's, hub, modem) en dan alles omstebeurt weer aan, beginnen met het modem - en pas de rest aan als modem helemaal "op gang is". Dan doet het het weer :? Vaag...

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 18:57:
Toen je je modem zonder spanning hebt gehad, en daarna weer spanning er op, heb je in de tussentijd ook je pc / hub uit gehad? Want het klinkt ms een beetje simpel, maar als ik zoiets heb (ca. 1x per maand of zo) haal ik overal de spanning af (pc's, hub, modem) en dan alles omstebeurt weer aan, beginnen met het modem - en pas de rest aan als modem helemaal "op gang is". Dan doet het het weer :? Vaag...
Nee heb ik niet gedaan aangezien ik niet zomaar me switch uit kan/kon zetten omdat er van het LAN gebruik gemaakt werd.
Maar hoe is dit probleem bij jou gekomen? Ook zomaar ineens?

#StopBurningStuff

Verwijderd

Ja, ineens, oorzaak nooit kunnen achterhalen. Zit ook geen logica in wanneer de verbinding ineens weg is. Ik heb het wel al een vrij lange tijd.
Had de eesrte keer ook alles al gereset en nagelopen etc. en uiteindelijk de helpdesk gebeld. Die "mocht" me niet helpen omdat het een getweakt modem was, maar gaf me wel die tip. En tot nu toe werkt dat elke keer nog :)

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 19:09:
Ja, ineens, oorzaak nooit kunnen achterhalen. Zit ook geen logica in wanneer de verbinding ineens weg is. Ik heb het wel al een vrij lange tijd.
Had de eesrte keer ook alles al gereset en nagelopen etc. en uiteindelijk de helpdesk gebeld. Die "mocht" me niet helpen omdat het een getweakt modem was, maar gaf me wel die tip. En tot nu toe werkt dat elke keer nog :)
Dus eerst ALLES uit? (er hangt namelijk wel meer dan 1 pc aan die switch)
Dan 1 voor 1 alles aan beginnend bij het modem en eindigend bij de pc's?

#StopBurningStuff

Verwijderd

Yep, àlles uit (heb er zelf maar 2 pc's aan hangen). Modem aan tot lampjes LineTX/LineRX weer branden, dan switch / pc's weer aan. Zelf test ik dan eerst één pc, als die weer verbinding heeft, zit het met de rest wel weer goed.

Hang me er niet aan op als het bij jou niet werkt hè ;)

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:04

DFS

ja wat andina zegt doe ik ook altijd, als ik het probleem heb wat jij beschrijft gooi ik alles uit en vervolgens weer aan en het werkt weer. :)

Verwijderd

_WgV_ schreef op 31 August 2003 @ 15:27:
[...]

Nou die liggen goed weggewerkt, via een pvc pijppie naar de kruipruimte en dan bij de meterkast weer omhoog. En daar komt niemand aan/ bij dus lijkt me niet dat dat het probleem is, ik moet even iemand anders modem bij mij neerzetten maar dat wil niemand natuurlijk.

Hmz ga ik het proberen met USB modempje... Vergeet ik dat het de pots versie is |:( D0h dat dat niet werkt...
Toevalig last van knaagdieren in de kruipruimte.
Je weet maar nooit of er heeft een muis aan je kabel geknabelt >:).

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 19:19:
[...]

Toevalig last van knaagdieren in de kruipruimte.
Je weet maar nooit of er heeft een muis aan je kabel geknabelt >:).
Ja dan zou ie dus GEEN line-sync geven... :P
Maar ik ga ff tipje van Andina proberen nu.
Als het werkt zie je zometeen een post van mij, van m'n eigen pc!

#StopBurningStuff

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
_WgV_ schreef op 31 August 2003 @ 20:12:
[...]

Ja dan zou ie dus GEEN line-sync geven... :P
Maar ik ga ff tipje van Andina proberen nu.
Als het werkt zie je zometeen een post van mij, van m'n eigen pc!
Mensen, lees: vooral Andina, ik hou van jullie O+ O+ O+ _/-\o_ _/-\o_
Een modje kan bevestigen dat deze post gedaan is van mijn oude vertrouwde ip-adresje, dat betekend dus dat mijn modem het weer doet :D :D

#StopBurningStuff

Verwijderd

_WgV_ schreef op 31 August 2003 @ 20:24:
[...]

Mensen, lees: vooral Andina, ik hou van jullie O+ O+ O+ _/-\o_ _/-\o_
:D Graag gedaan hoor ;)

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Heb inmiddels alweer 3 keer opnieuw, alles uit moeten zetten :/
Was op een gegeven moment erg gaar, msn wilde nog wel aanmelden maar ik kon niet chatten.
Ik kon www.tweakers.net niet pingen, maar tweakers.net wel :?
Dat soort dingen.
Maar heb laatste keer ook nog de telefoonlijn losgehaald van de splitter, toen deed ie het pas weer...

#StopBurningStuff

Pagina: 1