[VB6] Form krijgt focus bij benaderen object

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Ik werk momenteel aan een programma met een MDI parent en childs. Probleem is echter dat als ik een public object benader van een form dat nog geen focus heeft gehad, dit form zichzelf de focus geeft.

Hoe kan ik zorgen dat dit form niet naar voren komt, maar netjes op de achtergrond blijft?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Limhes schreef op 31 August 2003 @ 15:18:
Probleem is echter dat als ik een public object benader van een form dat nog geen focus heeft gehad, dit form zichzelf de focus geeft.
Definieer een public object eens nader. Roep je een functie aan van het form of van een control op dat form? Post anders eens een stukje relevante code.

[ Voor 1% gewijzigd door pjonk op 31-08-2003 16:09 . Reden: tag foutje ]

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
JonkieXL schreef op 31 August 2003 @ 16:08:
Definieer een public object eens nader. Roep je een functie aan van het form of van een control op dat form? Post anders eens een stukje relevante code.
Iets in deze vorm:

frmMain code:
Visual Basic:
1
2
3
private sub DoeIets()
    msgbox cstr(frmPayment.objPayment.AmountToPayLeft)
end sub

frmPayment code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
public objPayment as clsPayment

private sub Form_Initiate()
    set objPayment = new clsPayment
end sub

Als ik nu vervolgens frmMain.DoeIets aanroep wordt frmPayment het actieve venster (tenzij frmPayment al eerder actief is geweest), waardoor bepaalde events getriggerd worden die de boel in de war schoppen. Ik heb het nu opgelost met een aantal vlaggetjes die op bepaalde momenten gezet worden, maar de code wordt er niet duidelijker op.

Nu vraag ik mij dus af of er op de een of andere manier iets te fabriceren is (e.o.a. keyword dat ik over het hoofd zie bijv.) waardoor dat venster dus niet actief wordt.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Zover ik weet niet.

Je kan proberen form.visible = false te zetten oid.

Het gaat niet om het object, maar om het feit dat je de form gebruikt, VOORdat die geladen is.