Ik heb een athlon 1200 nu overgeclocked naar 1333mhz en dat draait lekker, nu heb ik ooit gehoord dat AMD simpelweg hogere cpu-tjes terugklokt naar (bv) 1200mhz om zo de kosten te besparen, hoe kan ik dit aflezen zodat ik nog verder kan?
Je kunt aan de stepping zien wat voor "klasse"cpu je hebt. Gewoon proberen luid het devies. Kijken hoe ver je komt etc etc. Maar dit staat ook in de DOC faq:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
En zo'n topic zou ik toch echt in DOC zetten
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
En zo'n topic zou ik toch echt in DOC zetten
Raku
Ik weet niet waar de fabel vandaan komt maar Intel en AMD maken geen cpu's die ze terug clocken. Er is zijn namelijk geen verschillende productiestraten voor de verschillende speedgrades; het komt in feite allemaal van één lopende band.
De beste exemplaren zullen voor de snelste speedgrade's gebruikt worden maar mettertijd wordt het productieproces verfijnder (latere steppings) en kunnen bijna alle cpu's gebruikt worden voor de snellere speedgrade's (zie b.v. hoe goed de latere XP 1700+ overclockt of hoever je komt met een instapmodel P4). Het is dan alleen uit marketing overwegingen dat er langzamere modellen worden verkocht. Issue is dus dat je een cpu van de juiste batch wilt hebben wil je leuk overclocken, of deze nu een stempel van zoveel of zoveel MHz draagt maakt niet zo gekke veel uit (althans niet absoluut, relatief gezien wel natuurlijk
)
De beste exemplaren zullen voor de snelste speedgrade's gebruikt worden maar mettertijd wordt het productieproces verfijnder (latere steppings) en kunnen bijna alle cpu's gebruikt worden voor de snellere speedgrade's (zie b.v. hoe goed de latere XP 1700+ overclockt of hoever je komt met een instapmodel P4). Het is dan alleen uit marketing overwegingen dat er langzamere modellen worden verkocht. Issue is dus dat je een cpu van de juiste batch wilt hebben wil je leuk overclocken, of deze nu een stempel van zoveel of zoveel MHz draagt maakt niet zo gekke veel uit (althans niet absoluut, relatief gezien wel natuurlijk
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Daarom koop ik ook altijd het laagste model van een core type (zoals bijvoorbeeld de 1700+, 2100+ of 2500+) op die manier heb je veel kans (als het core-type al wat langer bestaat) dat de core hoger ingedeeld had kunnen worden maar lager ingedeeld is omdat er anders een tekort ontstaat.
Maar 1 ding blijft zeker: je moet geluk hebben.
Maar 1 ding blijft zeker: je moet geluk hebben.