Linux en gericom Laptop

Pagina: 1
Acties:

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 08:36
Ik heb een Gericom Supersonic m6t laptop. Ik krijg mijn netwerkkaart,soundkaart en firewire kaart niet werkend onder redhat 9.1 en mandrake 9.1.
dit is een bekende probleem.
"The Bios-Setup has no Option PNP-OS. So you cann`t set it to NO"
"Since Linux is not a PNP OS, there a problems about IRQs."
Dat klopt want mijn netwerkaart die krijgt geen irq.
"SOLUTION: ACPI"
zie http://www.holik.at/lappy/#en en http://www.mpip-mainz.mpg.de/~arnolda/m6_t/m6t.html

Wie kan mij helpen om deze patch geinstalleerd te krijgen?
ps: ik ben nog een beginner

• cgok
update: Als ik eerst windows xp opstart daarna linux dan vind hji het kaart wel en geeft aan" up eth0 ... [ok] gaat verder en daarna geen beeld meer. Ik zie het beeldscherm wel flikkeren

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zoals al op die site staat heb je die patches niet nodig als je een 2.4.18 kernel of nieuwer draait. Dat is niet zo hagelnieuw dat je er veel problemen mee kunt verwachten, dus dat raad ik je van harte aan :)

Je gebruikt mandrake, dus ik neem aan dat er kernel-RPM's te verkrijgen zijn. Dan hoef je niet broncode te downloaden en dat zelf te compileren, dus dat zou voor een beginner best leuk zijn.
Stel voor dat je even zoekt of je een kernel kunt vinden die nieuwer is als 2.4.17. 2.4.22 is de nieuwste, maar alles tussen 2.4.18 en 2.4.22 is prima. Kun je vanuit de installatie je packages updaten?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30

Lancer

What the......

Redhat 9.1? Heb je het geprobeerd met Severn? (is redhat 10 beta). Deze beschikt toch over ACPI?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• cgok
mandrake en redhat hadden de nieuwste versies kernel, maar toch deed hij het niet. Suse die werkt wel perfect. netwerkkaart,sound en firewire doen het . maar suse vind ik niet zo aantrekkelijk als mandrake of redhat. ik ben nu bezig met het dl van redhat 10 beta. hopelijk lukt het wel daarmee.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Dat het wel werkt nadat je in Windows bent geweest kan kloppen, ik zat even rond te bladeren met google en zag meer mensen zoiets opmerken.

Tja, het is gewoon zo'n vaag probleem waar je weinig aan doet tenzij toch zelf leren hoe je het in je favoriete distro zo moet veranderen dat het werkt (net als in SuSE, het kan dus blijkbaar wel!)...

• cgok
Ik heb net redhat 10 beta geinstalleerd en wat denk je ? Het werkt allemaal heel goed.
Nu nog wachten tot 6 oktober voor de release van redhat 10.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden
Pagina: 1