[6.1]Geluid komt uit verkeerde boxen

Pagina: 1
Acties:

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik heb net een nieuwe pc met daarop een audigy 2 geluidskaart en de inspire 6.1 set van creative. Nu zit ik echter met het probleem dat er niet het goede geluid uit de goede box komt. Zo wordt bv midden voor en links voor door elkaar heen gehaald. Ik heb alle kabels goed aangelegd (zowel van geluidskaart naar subw. als van boxen naar subw.). Nu kun je wel als oplossing verzinnen dat je de kabels gaat omwisselen maar dat vind ikzelf neit echt de juiste oplossing. Ook wordt zo het probleem deels opgelost aangezien bv het geluid van de subwoofer door mijn rechter voor speaker komt. Ik draai WinXP Home. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Nou je zegt wel dat je kabels goed zijn aangesloten, maar daar ben ik niet zo zeker van.
Haal eens alles los. Deinstalleerd de software en sluit daarna alles opnieuw aan en installeer alles in de goede volgorde volgens het boekje. Probeer dat nog eens dus. ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Eigenlijk is de enige reden die ik kan bedenken voor "het geluid komt uit de verkeerde speaker"-probleem, is dat de speakeraansluitingen verkeerd in de uitgangen geprikt zijn.

De creative-driver kent toch een 'test' geluid voor je verschillende kanalen front left, center, etc wordt dan opgenoemd oid.
Als dat door de verkeerde speakers komt, dan zitten ze toch echt verkeerd aangesloten hoor :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Er is ook een driverprobleem bekend. Dat probleem zorgt ervoor dat het geluid daadwerkelijk uit de verkeerde uitgangen komt.
Da's wel te vinden met de search.

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Heb juist dezelfde set, maar geen problemen gehad.
Ik werk gewoon met drivers die erbij waren, weet niet of er updates van zijn.

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:50
Dit probleem had ik zelf ook in het begin, bleek dat ik de kabels toch verkeerd had gedaan maarja wat wil je met zo veel van die dingen:)
Pagina: 1