Toon posts:

Raid? serial ata? IDE?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe harddisk gaan kopen en het betrefd de primary master die moet worden vervangen, hier draait dus mijn OS op. Nu wil ik een nieuwe harddisk van 120gig waar XP home op komt te staan. Ik wil zeker 8mb cache en een 7200rpm hdd maar ik weet niet wat ik het beste kan nemen. Een harddisk die op de RAID komt, op de Serial ATA aansluiting of op de IDE. De schijf moet zo snel mogelijk kunnen werken. Mij leek RAID de beste optie omdat deze het snelste is maar ik weet niet of jullie dat ook vinden daarom vraag ik om jullie mening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je hebt IDE raid, SCSI raid en S-ATA raid.
verdiep je eerst eens in wat voor aansluitingen je in je pc hebt zitten en wat het beste is voor jou zelf.

Verwijderd

de primary master die moet worden vervangen,
als hij aan dezelfde controller moet: gewoon weer een hd met dezelfde aansluiting...

Verwijderd

Je kunt de schijf het beste op de normale IDE-controller aansluiten, aangezien de SATA en RAID-controller gebruik maken van de PCI-bus(neem niet aan dat je een VIA KT600 hebt met built in SATA)

Verwijderd

Topicstarter
toevallig genoeg wilde ik de KT600 kopen (MSI KT600 delta)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ehm heb je nu al een Raid ingesteld staan dan?
Als ik jouw was zou ik gewoon dezelfde aansluiting nemen die je nu hebt...
Mij leek RAID de beste optie omdat deze het snelste is maar ik weet niet of jullie dat ook vinden daarom vraag ik om jullie mening.
Raid zelf is geen aansluiting. Om met Raid te werken koppel je in feite twee (of meer) HD's aan elkaar. En heb je een Raid controller nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Andre-85 op 31-08-2003 14:47 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 14:46:
toevallig genoeg wilde ik de KT600 kopen (MSI KT600 delta)
In dat geval kun je de schijf het best aansluiten op de normale IDE of de SATA connector van de VT8237 southbridge.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:07

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 14:44:
Je kunt de schijf het beste op de normale IDE-controller aansluiten, aangezien de SATA en RAID-controller gebruik maken van de PCI-bus(neem niet aan dat je een VIA KT600 hebt met built in SATA)
Wat bedoel je hiermee :? Het lijkt te impliceren dat een schijf op de PATA IDE aansluiten voor het OS beter zou zijn, dan een schijf op de SATA IDE omdat het aan de PCI bus hangt?!

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

sphere2 schreef op 31 August 2003 @ 14:56:
[...]

Wat bedoel je hiermee :? Het lijkt te impliceren dat een schijf op de PATA IDE aansluiten voor het OS beter zou zijn, dan een schijf op de SATA IDE omdat het aan de PCI bus hangt?!
hij bedoeld ermee :
dat de ide los hangt van de pci en de raid en s-ata aansluitingen niet.
hierdoor heb je kans dat je dus de verbindingen moet gaan delen met andere kaarten die in je pci zitten ;)
denk ik

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:44:
En de P-ATA controller niet zeker?
Waar moeten ze anders gebruik van maken dan?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

sphere2 schreef op 31 August 2003 @ 14:56:
[...]

Ja, aangezien de normale P-ATA en(in het geval van Intel ICH5 en VIA VT8237) SATA hun eigen plekje hebben op de Southbridge, terwijl een aparte SATA-controller als de Promise PDC20378 of Silicon Image 3112 aan de PCI-bus hangen.

Verwijderd

chucky666 schreef op 31 August 2003 @ 14:59:
[...]

hij bedoeld ermee :
dat de ide los hangt van de pci en de raid en s-ata aansluitingen niet.
hierdoor heb je kans dat je dus de verbindingen moet gaan delen met andere kaarten die in je pci zitten ;)
denk ik
Dat bedoel ik inderdaad ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik wil niet vervelend doen maar wat jeroen2000 in feite vraagt is gewoon "Welke disk moet ik nemen?"Wel, bekijk eerst eens wat reviews over de disken zelf en maak je vervolgens wat RAID basics eigen (zie de OM FAQ :) )want de opmerking "Mij leek RAID de beste optie omdat deze het snelste is " snijdt namelijk geen hout.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik wil je eerst even aanraden om de faq te lezen.. Daarin staat precies wat raid is.. Dan zul je ook snappen dat je voor raid minimaal 2 harddisks nodig hebt, en het liefst ook nog van hetzelfde type..

En verder zou ik even wat reviews doornemen over harddisks.. www.storagereview.com is een aanrader :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.