• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 17:22

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik heb inmiddels aardig wat informatie en topics gelezen over bluetooth headsets. Hartstikke mooi, maar omdat ik mijn mobiel voornamelijk gebruik voor MP3 hoef ik voor die ene keer dat ik gebelt wordt geen hele headset. Wat ik wil is een bluetooth earphone. Een zo'n klein mogelijk luidsprekertje dat ik in mijn oor kan douwen en die het signaal via bluetooth doorgeeft aan mijn in mijn broekzak zittende mobieltje. :9

Natuurlijk heb ik wat rondgesnuffelt. (search... google...) Maar eigenlijk kom ik voornamelijk bij headsets terecht en kan ik geen gedetailleerde informatie hierover vinden. Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen die meer weten over bluetooth earphones, ervaringen, etc. En net zo belangrijk, waar zijn ze verkrijgbaar?

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:14
Ik ben zelf in het bezig van een SE t68i met een SE hbh-60 in ear bluetooth headsetje, ik moet zeggen dat deze mij heel erg bevalt, in de winkel heb ik verschillende modellen geprobeerd ( 2 van jabra het model leek op een enorme kwal rond je oor en een andere gigantische) maar deze was toch het lichtste en ook het discreetst, is een klein apparaatje wat goed in het oor zit en werkt op mijn telefoon met voicedailing , voice answering , en memo functie.

het hele apparaat is te bedienen met 1 knopje en is heel makkelijk in gebruik. kan helaas niet vertellen hoe de andere werken maar deze bevalt mij heel erg , de standby tijd zit tussen de 2 tot 3 dagen in en gesprek tijd 2.5 uur. is dus genoeg om 2 dagen af en toe mee te bellen

het enige is dat het er wel beetje nerd uitziet met zo een ding in je oor, echt charmant is het niet maar ik vind zelf dat het heel erg fijn werkt

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Deze ken ik wel, de HBH-25 van SonyEricsson
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/images/spgc/GPD_2783_35_0_1050.jpg

In-ear Bluetooth headsetje. Enige nadelen:
- hij's mono
- hij's alleen voor SonyEricsson toestellen.
Zoek je zoiets?

Wat voor headset aansluiting heeft die foon van jou?

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Korakal schreef op 31 August 2003 @ 21:16:
- hij's mono
Zoek je zoiets?
Welke mobiel ik nu heb ik eigenlijk niet relevant. Want de eerste dag dat de SX1 in de winkel ligt (hopelijk binnenkort) koop ik de SX1. (Siemens SX1) Welke aansluiting ie heeft, uhm... zie http://www.club-sx1.de/images/Folie2.jpg

Ik zoek inderdaad wel zoiets maar ik vind er toch nogal veel draad aan zitten... EN... het is dan ook een "hele" headset, niet slechts een earphone. :| En dat hij mono is is een te groot nadeel, zeker omdat mijn toekomstige mobieltje juist zal schitteren door zijn geluidskwaliteit. ;) Ik vind zo'n headset wel mooi maar eigenlijk wil ik alleen een earphone. (En nee het is geen optie de microfoon etc. eraf te modden ;))

Het lijkt er op dat het nog minder bekend is dan ik al vermoedde. :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 31-08-2003 22:17 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Weet je waarom ik dat vroeg? Ik vermoed dat de MP3 playback niet zomaar via BT zal worden uitgezonden. Maar dat weet ik niet zeker. Da's absoluut iets om te checken voor je tot aankoop van een headset overgaat.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Korakal schreef op 31 augustus 2003 @ 22:18:
[...]
Weet je waarom ik dat vroeg? Ik vermoed dat de MP3 playback niet zomaar via BT zal worden uitgezonden. Maar dat weet ik niet zeker. Da's absoluut iets om te checken voor je tot aankoop van een headset overgaat.
Dat is goed te weten. Tnx. Mijn Duits is niet zo goed maar in de SX1 FAQ (http://www.club-sx1.de/mo...tent&pa=showpage&pid=11#1) lees ik:
Theoretisch kann man alles anstecken, was den neuen Slim Lumberg Stecker von Siemens (seit C55) hat. Natürlich wird nicht alles unterstützt. Auf jeden Fall funktionieren sollten Datenkabel und Headsets. Auch bisheriges Bluetooth Zubehör wie das Headset HBH-500 funktionieren mit dem SX1.

Dus ik mag toch aannemen dat dat geen probleem zal zijn. :? Maar anyway, dit is eigenlijk very offtopic.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
(mijn kennis van BT is ook maar beperkt, dus dit hoeft niet 100% te kloppen)
Bluetooth bestaat uit verschillende profielen, elk gericht op een specifieke taak. Denk hierbij aan FTP, geluid, etc. Nu is er dacht ik (nog) geen profiel voor stereo-geluid. Mocht deze er wel zijn, dan zal het geluid behoorlijk brak zijn (storingen + beperkte bandbreedte), een beetje allà telefoongesprek. Een draadloze BT koptelefoon bestaat dus (nog) niet. Wat misschien wel iets is wat aansluit op je eisen: klik.

Of begrijp ik je vraag nu verkeerd/ben ik te brak om 'm goed te begrijpen?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Korakal schreef op 31 August 2003 @ 21:16:
Deze ken ik wel, de HBH-25 van SonyEricsson
[afbeelding]

- hij's mono
Zoek je zoiets?

• Het is de Ericsson HBH-20
• Bijna alle BT headsets zijn mono
• Hij kan op elke BT telefoon worden aangesloten
zugzug schreef op 01 September 2003 @ 00:33:
(mijn kennis van BT is ook maar beperkt, dus dit hoeft niet 100% te kloppen)
Bluetooth bestaat uit verschillende profielen, elk gericht op een specifieke taak. Denk hierbij aan FTP, geluid, etc. Nu is er dacht ik (nog) geen profiel voor stereo-geluid. Mocht deze er wel zijn, dan zal het geluid behoorlijk brak zijn (storingen + beperkte bandbreedte), een beetje allà telefoongesprek. Een draadloze BT koptelefoon bestaat dus (nog) niet. Wat misschien wel iets is wat aansluit op je eisen: klik.

Of begrijp ik je vraag nu verkeerd/ben ik te brak om 'm goed te begrijpen?
• Profiel(en) = services
• Kwaliteit hoeft echt niet brak te zijn
• Bandbreedte is genoeg voor een behoorlijke kwaliteit
• BT koptelefoon bestaat al wel (sorry, geen bron of bewijs)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Bandbreedte genoeg ? Als je 't echt op full quality wil hebben moet je 1,4mbit hebben of je headset moet bv. mp3 kunnen decoderen.

En profielen != serivces, profielen = profielen :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ginz schreef op 01 September 2003 @ 01:41:
[...]

• Het is de Ericsson HBH-20
Sorry :$
• Hij kan op elke BT telefoon worden aangesloten
Maar 't ging om de MP3 afspelen via de headset, zie mijn eerdere opmerking.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
En deze van Nokia?
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.be/pics/phones/phone_models/enhancements/popups/enhancements_pop_wireless.jpg
Gewicht: 29 g
Spreektijd: Tot 4 uur
Standby-tijd: Tot 100 uur
Batterij: Herlaadbare Li-Polymeer batterij
Er staat ook nog iets van compatibele laders maar das nogal vaag

Het nadeel is natuurlijk dat je maar 1 oortje hebt, wat de bedoeling is van een bluetooth headset. Maar stereo headsets zullen nog wel komen zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door Gizmoke op 01-09-2003 15:40 ]

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Het komt er dus op neer dat een bluetooth earphone gewoon nog niet bestaat. :'( Niet met één laat staan 2 oortjes. Ik concludeer derhalve dat de enige optie op dit moment is een hele headset aan te schaffen, die ook nog eens - op dit moment - vooral mono zijn. Wel vaag, het is toch 2003? ;)

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Met één bestaat het dus wel al, zie bovenstaande post van nokia, das een om in je oor te doen en steekt er niet uit.

• DaTimMan
zoals ik ook heb gepost heb ik zelf een earphone en zijn er veel verschillende modellen, maar idd met 2 oortjes zijn er niet. lijkt me ook helemaal het doel voorbij gaan, dan is het toch niet echt makkelijk meer

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Gizmoke schreef op 01 September 2003 @ 15:38:
En deze van Nokia?
[afbeelding]
Het nadeel is natuurlijk dat je maar 1 oortje hebt, wat de bedoeling is van een bluetooth headset. Maar stereo headsets zullen nog wel komen zeker.
Misschien is één oortje wel beter. ;) Link naar de door Gizmoke aangegeven earphone: http://www.nokia.be/nl/te...elefoonmetclip/index.html Release in augustus 2003. 8)7

Meer details: http://www.nokia.be/nl/te...etclip/faq_general.html#1

Iemand deze al in de winkel zien liggen en/of ervaringen?

Edit: Dit is weer niet alleen een earphone maar een headset zoals ook de Nokia HDW-2. Ze hebben dus nu cq. binnenkort 2 varianten:
1. Nieuw: Nokia Draadloze hoofdtelefoon met clip
2. Draadloze hoofdtelefoon HDW-2

[ Voor 14% gewijzigd door Barca op 02-09-2003 19:44 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb ooit bij Wannahaves gezien dat de wielerploeg van Leontine van Moorsel zoiets gebruikte.

Ze had echt een heel klein oortje in dat 100% zeker weten via BT werkte.

Voor de rest weet ik er niks meer van.

-

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dit lijkt erop, maar dit is niet via BT:

WannaShop

-

• DaTimMan

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Die werd al eerder genoemd. Maar nogmaals, dat is gewoon een headset en niet slechts een earphone. En dat is waar ik naar op zoek ben. Een klein futurisch oortje dat het geluidssignaal van mijn mobieltje ontvangt. Geen hele headset met "microfoon" etc.

Verwijderd

Ik had ook eens een vraag over ene bluetooth headset. Ik zag op www.koopjessite.nl de volgende headset: BlueTrek II Bluetooth Headset voor de prijs van € 79,- (aanbieding)
hieronder een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileplaza.nl/Displays/bluetrek_headset.jpg
Wie o wie heeft ervaring met deze headset?? Ik ben opzoek naar een blauwe tanden headset welke ik veelal in de auto ga gebruiken (voor mijn SET610 :) )
Pagina: 1