Ultima X: Odyssey

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter

Ultima X: Odyssey
Op 22 Augustus heeft Origin bekent gemaakt dat ze een nieuw deel in de Ultima sage aan het ontwikkelen zijn, de naam zal "Ultima X: Odyssey" luiden. Het verschil met de "oude" Ultima serie is dat Ultima X geen single player is, maar zoals Ultima Online, een massively multi-player online role-playing game (MMORPG). Als aandrijving wordt de Unreal® Warfare engine gebruikt, wat zeker voor een aantal mooie beelden zal zorgen.

Voor de quests wordt een eigen systeem gebruikt, wat de naam "Odyssey Adventure System" draagt. Dit systeem zal automatisch voor customized quests voor de spelers zorgen en zorgt voor "private adventure zones", wat in opdracht voor avonturen zorgt, hierdoor zullen de spelers niet door andere spelers worden gestoord.

Je kunt je character zoveel aanpassen als je wilt, door de acht "virtues" (oude Ultima spelers wel bekend) te leren kunnen extra abillities worden geopend en uiteindelijk, als je alle acht de virtues hebt geleerd tot "Avatar" op klimmen.
Met elke virtue die je leert kun je ook nog volgers creëren, al deze volgers zullen je beschermen in het behalen van de Avatar status.

UX:O zal alleen op de PC verschijnen, een exacte release datum is nog niet bekent, alleen dat hij deze winter zal uit komen.

Officiele UX:O site

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10194/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10192/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10191/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10193/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10198/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10203/full.jpg
Alle gebruikte graphics zijn
eigendom van EA/Origin

[ Voor 8% gewijzigd door White Dust op 01-09-2003 20:20 . Reden: typo's :P ]

Verwijderd

ahh mooi, die mmorpg's vliegen de pan uit
hopen dat er een lange beta versie komt , zodat je lekker in de winterdagen binnen kan zitten spelen :D

Verwijderd

Klinkt erg goed, hoewel dit nooit fatsoenlijk zal draaien op mijn PC, zeker niet met de Unreal Warfare engine :(

Wat ik vooral leuk vond in Ultima Online was dat je zelf wapens enzo kon craften, eerst minen, dan ore omsmelten en dan het materiaal bewerken. Hoe vaker je dat deed, hoe beter je blacksmith skills werden. Het lijkt erop dat dat ook terug komt in Ultima X :)

offtopic:
Hele mooie startpost, maar even mierenneuken, de officïele naam van de engine is Unreal Warfare engine (niet te verwarren met de engine van de eerste Unreal game).
Je bent een spatie tussen quests en voor vergeten.
Hirdoor = hierdoor, abillitys = abillities :P

Verwijderd

Hopelijk komtie ook op de Xbox

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 18:28:
Hopelijk komtie ook op de Xbox
Dan ben ik bang je te moeten teleurstellen. Ultima X wordt namelijk een MMORPG en erg veel MMORPG's voor de Xbox zijn er nog niet (naar mijn weten precies 0). En de Xbox is ook niet echt geschikt voor een MMORPG, plus dat de PC nog altijd het grootste platform is met MMORPG's, daar is dus meer winst uit te halen.

Het spel ziet er veelbelovend uit, maar dat zien eigenlijk alle aankomende MMORPG's. Erg vernieuwend ziet het er niet uit, maar of dat ook voor de gameplay geldt moeten we natuurlijk afwachten :)

Ik ben alleen bang dat met een releasedate van eind dit jaar dit spel op een beetje verkeerd tijdstip komt...

The devil is in the details.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
MaRc0: er zijn wel een aantal mmorpg in ontwikkeling voor xbox, True Fantasy Live is er één van en dan is Rare nog bezig met een mmorpg.

Ik denk wel dat dit spel vernieuwend zal zijn, uiteindelijk is Origin één van de starters van het MMORPGs genre. Als ik het goed heb begrepen kun je je weapons en items volledig customizen, zowel met experience als met de geleerde virtues, bepaalde magische items en weapons kunnen zelfs mee groeien naarmate je eigen level hoger wordt :)

Wat de release datum betreft, ik denk dat men mikt op de beta (closed/open/sign-up etc) voor de winter, om het volledige spel dan klaar te krijgen is wel heel erg hoog gegrepen, of ze moeten al een tijdje bezig zijn met het spel en nu pas bekend maken ;)

Verwijderd

Dit systeem zal automatisch voor customized quests voor de spelers zorgen en zorgt voor "private adventure zones", wat in opdracht voor avonturen zorgt, hierdoor zullen de spelers niet door andere spelers worden gestoord.
Ze zijn zeker niet de enige hiermee, onder andere WoW gebruikt dit.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
Edit : Hier stond niet mijn post , maar van een vriend die bij mij op bezoek was ! :(

[ Voor 87% gewijzigd door henkyyyyyyy op 02-09-2003 18:27 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Deze custom quests lijken mij iig best tof alleen dat je niet door andere spelers gestoord kan worden; geen Pking? Een beetje jammer omdat dit altijd 1 van de strakkere punten was van uo..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
White Dust schreef op 31 August 2003 @ 19:14:
MaRc0: er zijn wel een aantal mmorpg in ontwikkeling voor xbox, True Fantasy Live is er één van en dan is Rare nog bezig met een mmorpg.
Dat zal vast wel, maar dat zijn dan ook gelijk MMORPG's die echt gericht zijn op de Xbox. Ultima X is een MMORPG die momenteel ontwikkeld wordt voor de PC, als ze die ook naar de Xbox willen gaan porten moeten ze daar toch wel flink wat aandacht aan besteden willen ze het goed uit de verf komen.

MMORPG's op de PC en op de consoles zijn een wereld van verschil, vooral doordat consoles meer bedoeld zijn voor relaxt wat uurtjes te spelen in plaats van echt uren intensief een diepgaande RPG te spelen.

Daarom denk ik ook niet dat Ultima X ook (gelijk) op de Xbox zal komen, ze willen één goed product afleveren in plaats van twee halve.

The devil is in the details.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
MaRc0 schreef op 31 August 2003 @ 19:40:
ze willen één goed product afleveren in plaats van twee halve.
Hier hoop ik inderdaad op, Ultima IX was niet echt zo geweldig, het spel opzich was heel erg goed maar er zaten zoveel bugs in, in Amerika was de eerste release terug gehaald omdat er gewoon te veel bugs in zaten, maar zelfs daarna zat 'ie nog bomvol met bugs...
Persoonlijk denk ik (hoop ik) sowieso niet dat UX:O op een console verschijnt, de Ultima serie is een echte pc RPG serie, het zou opzich zonde zijn als ze het zo gaan verknippen om het ook speelbaar te maken op console...

[ Voor 9% gewijzigd door White Dust op 31-08-2003 19:50 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-12-2025

Bosmonster

*zucht*

Lol.. eerst Ultima Online 2 afblazen terwijl dat bijna klaar was.. en dan wel stiekem met een Ultima X MMORPG starten...

Toegegeven.. de richting waar UO2 naar toeging beviel mij persoonlijk ook totaal niet..

Verwijderd

Maar met toetsenbordje en muis zou de xbox misschien wel een uitstkende machine zijn voor MMORPG.
Niet te veel gezeik met online gamen dankzij Xbox Live.
En lekker knus op de bank voor de T.V :)
Ik hoop echt dat er nog veel RPG's voor deze console gaan komen!\

En even voor White Dust -->>

Wat een flauwekul man wat je daar weer uitbraakt!
Gun je anderen het plezier van Ultima niet ofzo?
Ultima is ook wel op de Super Nintendo.
En dat is best wel een leuk spel.
Als je nou gaat zeggen dat Ultima X op de pc en Xbox only moet komen, dan had ik met je mee gestemt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 11:04 ]

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Jim: Wat jij uit kraamt is even zeer "flauwekul", hoeveel spellen zijn er wel niet xbox only/ps2 only/gamecube only... mag er dan niet een spel PC only zijn? Ik heb even gekeken, er zijn inderdaad een 3tal supernes spin-offs, Ultima is een PC RPG is, de Snes spellen waren niets meer dan spin-offs.
Maar om je gelijk even uit de droom te helpen, de spreekwoordelijke zeepbel uit elkaar te laten spatten, Ultima X is PC only (even grondig uit gezocht op de EA site ;))

O, en met een toetsenbord en muis is een console een PC. Wat ik al helemaal niet snap is dat je geen "gezeik" hebt met Xbox live, voor MMORPG moet je alsnog een extra maandelijks bedrag betalen, niet alleen het Xbox live abbo, daar kun je in iedergeval van uit gaan ;)

Magoed, dit draadje gaat over Ultima X: Odyssey, dus ontopic graag :)

Edit:
Bosmonster: Zat ik ook al aan te denken, ze hebben Ultima Worlds Online: Origin (:X) gecanceld en nu komen ze ineens met een vervolg op de main serie wat een MMORPG wordt :+

[ Voor 15% gewijzigd door White Dust op 01-09-2003 20:24 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
naar ik weet heeft EA (dus ook Origin ;)) het niet zo met Xbox live, dus lijkt het mij sterk dat der een Xbox versie komt
een echt cross platform versie voor PS2 zie ik ze zeker niet maken,
uiteindelijk vind ik het wel jammer dat het geen single player is want U9 is, op een paar kleine bugs na, fantastisch! (de europese en remasterde VS versie is echt wel stabiel en redelijk weinig bugs hoor)

Verwijderd

Nou jammer.
Dan zal ik het spel maar voor de pc moeten downloaden. :)
En als er weer zon rot serial bij zit, gaan kopen :'(

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-12-2025

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:33:
Nou jammer.
Dan zal ik het spel maar voor de pc moeten downloaden. :)
En als er weer zon rot serial bij zit, gaan kopen :'(
Weer iemand die het principe van een MMORPG niet snapt ;)

Downloaden kun je in ieder geval vergeten.. het zou de eerste MMORPG zijn waarmee dat kan ;)

Wel jammer dat je bij ieder MMORPG topic dit soort reacties krijgt...

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 02-09-2003 14:35 ]

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Bosmonster: En waarschijnlijk de reactie "ik ga geen maandelijks bedrag betalen om een spel wat ik al koop te kunnen spelen!" :+
Magoed, dat soort reacties krijg je toch altijd :P
Pagina: 1