Toon posts:

vraagje over sub

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een home cinema setje met ingebouwde versterker. Sinds enige tijd irriteer ik me aan de bijgeleverde sub en wil dus eigenlijk een nieuwe kopen. Echter ik weet niet waar ik op dien te letten. Ik heb de faq en zo al gelezen maar kom er nog niet helemaal uit

Info versterker:
front center rear: 5X 40W (6 ohm)
subwoofer 70W 3Ohm
freq. range 20Hz~25KHz
S/N Ratio 75 dB
Channel separation 50 dB
Input sensitivity (AUX)500mV

Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat ik geen 2 ohm subwoofer er op kan aansluiten, omdat ik dan de versterker zou overbelasten, maar kan ik er bijv wel een 4 ohm of meer op aansluiten. Als dit lukt gaat dit dan ten koste van het geluid ja of nee.
Verder mocht je een subwoofer kunnen vinden van 100W kan dit of moet je niet over de 70W gaan.
Ik ben een behoorlijke leek met dit soort dingen dus graag beetje uitleg in eenvoudige taal.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Schubert

Verwijderd

Het setje dat je hebt levert niet echt veel vermogen. Mocht je daar een mooie sub op aansluiten krijgt deze niet de power die hij verdient in mijn ogen.
Mocht je er toch een nieuwe sub willen op aansluiten kijk je best voor een 4ohm exemplaar. Ga je voor een model met een hoger ohmage dan krijgt ie al helemaal geen vermogen meer van de versterker...

Verwijderd

Een woofer van 100W er op zetten kan best, hij krijgt alleen nooit meer dan de 70W die de versterker kan leveren (en dat is waarschijnlijk piek, en geen rms vermogen). Mooier zou zijn als je een aktieve sub koopt, of nog beter een aktieve sub maken :Y

Wat is je budged en je doel (muziek, HT, stampen of mooi etc.)?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik je topic sluit, wil dat niet zeggen dat je zomaar een nieuw moet openen.

In de FAQ staat letterlijk dat je je er met consumentenproducten niet druk om moet maken. Dat staat er niet voor niets...

Ik doe je topic niet voor niets op slot en het is NIET de bedoeling dat je gewoon nog een keer hetzelfde topic opent. Als je de taal in de FAQ niet snapt, loop dan een winkel in en vraag het daar even na, want in de FAQ staat het echt gewoon in nederlands hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 31-08-2003 14:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.