Probleem met mobo/cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Topicstarter
Ik heb een MSI KT3V mobo en een 1800+ (super core). Nu was ik aan het océn, altijd ging het goed (luchtkoeling) maar sinds me moeder met de stofzuiger langs me pc is geweest wilt hij moeilijk starten op de geklokte snelheid. Nu heb ik de cooler eraf gehaald en hij zat er gewoon raar/scheef op. Me core is gelukkig niet beschadigt, maar nu wil ik die k*t koeler er niet meer op hebben. Ik wil WC koeling, maar dan komen hier mijn vragen:
-Toen ik een andere luchtkoeler op me cpu zetten booten de pc goed op 2200mhz (geocéd) maar na een paar minuten begon me pc helemaal te flippen, hoe kan dit? (heb hem al stabiel op 2400mhz gehad).
-Zitten er in de KT3V speciale gaten om de socket (ik zou niet weten welke precies, dus daarom vraag ik het) om een wc blokje erop te zetten die geen socket klem heeft?
-Daarnaast deed ik laatst een andere 1800+ erin en met MIJN luchtkoeler en deed het eerste paar dagen ook goed op de geoc'de snelheid (2300mhz) maar daarna had hij hetzelfde probleem als de eerste cpu, ligt dit nou aan me mobo?
-In mijn bios stata dat ik de vcore kan verhogen tot 1,6v, alleen kan je die zonder mod niet ook oger zetten? (zoals op een nforce2 en kt400?), dit kon ik niet vinden op got/google

Yes - OEM

• Nesto

Nesto

Chef du production

Topicstarter
Sorry was tegen de regels

[ Voor 100% gewijzigd door Nesto op 31-08-2003 14:50 ]

Yes - OEM

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Euh...pas kicken na 24 uur...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh vcore VERHOGEN tot 1,6v :?
hoe staat ie nu dan :?
en die gaten, dat zie je zelf toch wel :?
kijk naast de socket en je weet het.
entja océn gaat niet altijd goed.
je komt niet altijd even ver als een ander.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nesto schreef op 31 August 2003 @ 13:34:

Knip

-Toen ik een andere luchtkoeler op me cpu zetten booten de pc goed op 2200mhz (geocéd) maar na een paar minuten begon me pc helemaal te flippen, hoe kan dit? (heb hem al stabiel op 2400mhz gehad).

Na een paar minuten word je proc warmer enzo. Heb je wel nieuw koelpasta erop gedaan? Het oude eraf gehaald met wasbenzine?

-Zitten er in de KT3V speciale gaten om de socket (ik zou niet weten welke precies, dus daarom vraag ik het) om een wc blokje erop te zetten die geen socket klem heeft?

Schroef je kast open en kijk naar de ruimte om je proc -> 4 gaten ? ja , geen gaten? nee :P

-Daarnaast deed ik laatst een andere 1800+ erin en met MIJN luchtkoeler en deed het eerste paar dagen ook goed op de geoc'de snelheid (2300mhz) maar daarna had hij hetzelfde probleem als de eerste cpu, ligt dit nou aan me mobo?

Ik weet niet wat je van je luchtgekoelde 1800+ verwacht hoor , maar om hem nu 1,5x zo snel te laten draaien? Wees blij dat je hem met lucht stabiel op 2000-2200 krijgt :P

-In mijn bios stata dat ik de vcore kan verhogen tot 1,6v, alleen kan je die zonder mod niet ook oger zetten? (zoals op een nforce2 en kt400?), dit kon ik niet vinden op got/google.

Ik zou eerst wat faqs lezen in het DOC forum. Lees eerst wat stuff voordat je extreem gaat overclocken. En als je hem daadwerkelijk op 2300 Mhz wil draaien moet je toch echt wat meer hebben dan 1,6 Vcore. Ik heb de mijne met WC en een vcore van 2,1 Volt net op 2250 Mhz stabiel gekregen. Ik vraag me trouwens ook af of je niet 2300+ bedoelt ipv 2300 Mhz. Het lijkt me best onmogelijk om op 2300 Mhz te booten met een vcore van 1,6.
Voor de duidelijkheid: de DOC Faq:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

En gelijk een move naar DOC?

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 31-08-2003 15:00 ]

Raku

• Nesto

Nesto

Chef du production

Topicstarter
Hiermee is niet het vreemde gedrag van mijn mobo beantwoord. De laatste 1800+ cores kunnen zonder veel voltage erg hoog komen. (chcek DOC)
Dat met die gaten rond me socket weet ik gewoon niet, zijn er geen ervaringen (search niks gevonden).
Ik roep de hulp van ome Balusc in (die bijna alles weet /faq :D /hopeloos /kansloos :9 )

[ Voor 12% gewijzigd door Nesto op 31-08-2003 15:18 ]

Yes - OEM

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wat is er zo vreemd aan het gedrag van je mobo dan? Dat ie niet stabiel gaat draaienop 2200 Mhz kan ik me nog voorstellen hoor....

Raku

• Nesto

Nesto

Chef du production

Topicstarter
Moet dus eigenlijk een beter mobo hebben. Kt333 trekt eht makkelijk. (de cpu mag alleen zeiken maarja....) KT333 odnersteunt ook fsb 166 processoren.

[ Voor 22% gewijzigd door Nesto op 31-08-2003 15:25 ]

Yes - OEM

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Nesto schreef op 31 augustus 2003 @ 15:13:

Ik roep de hulp van ome Balusc in (die bijna alles weet /faq :D /hopeloos /kansloos :9 )
Ik weet wel zeker dat 'ome BalusC' geenszins genegen is jou te helpen na jouw kinderachtige icon :/ Ja, je helpen aan een beste schop onder je kont.

Verder zijn je vragen hier al wel beantwoord. Wat verwacht je dan van een cpu welke normaal 1533MHz doet? OC'en is geen bezigheid met gegarandeerde resultaten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.