Toon posts:

[php] download linux binary

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 3 dagen opzoek naar een linux binary van php.
ik weet dat je php zelf kan compilen, maar omdat ik dat nog niet zo vaak heb gedaan vermoed ik dat er iets niet helemaal lekker gaat. Bijna alles werkt onder php, maar het lijkt dat bepaalde sessie's niet worden aangemaakt of niet gelezen kunnen worden (dat begrijp ik omdat ze nooit zijn aangemaakt)

de rechten op de temp directory staan goed. want een ander script werkt wel. (dat werkt met php sessie's)

ik heb nu 2 webmail client programma's geprobeerd om te testen. bijde het zelfde probleem.

squirrelmail geeft de error: You need to login for this feature
UebiMiau geeft de error: Could not open session file

ik heb mijn php.ini vergeleken met iemand anders en het sessie gedeelte was identiek. (rechten heb ik wel 20x bekeken)

php wordt gebruikt als een apache module.

Ik heb hier redhat 9 staan en redhat 8, de rpm's van redhat zelf zijn voor php 4.2.2, ik wil minimaal 4.3.2 hebben.

Wie weet waar ik een binary kan downloaden (maar liever geen rpm, omdat ik nooit weet wat die precies doen)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
kun je niet updaten met redhat's up2date?

Verwijderd

Topicstarter
die update niet verder dan 4.2.2 (zelfde als hun beschikbare rpm)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Heeft linux niet zoiets als freebsd's ports tree?

In die portstree krijg ik namelijk gewoon de nieuwste apache+php samen, in een keer, en dat gaat werkelijk doodeenvoudig...

[ Voor 11% gewijzigd door Grijze Vos op 31-08-2003 16:47 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:06

curry684

left part of the evil twins

Zodra ik dingen als 'portstrees' langs zie komen, update versies en etc. vind ik het te ver buiten P&W's straatje gaan :P Verder in Non-Windows Operating Systems dus maar, lijkt me een stuk beter.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik liever geen rpm's
vaak omdat als ik een rpm van een andere leverancier gebruik dan redhat, krijg ik ontzettend veel dependecies errors

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 22:08

MadEgg

Tux is lievvv

Grijze Vos schreef op 31 August 2003 @ 16:47:
Heeft linux niet zoiets als freebsd's ports tree?

In die portstree krijg ik namelijk gewoon de nieuwste apache+php samen, in een keer, en dat gaat werkelijk doodeenvoudig...
Da's in Gentoo, niet in Redhat.

Verder kan ik TS aanraden om OF een RPM te gebruiken, en als je dat dus absoluut niet wilt, waarom dan niet gewoon van source compilen. Zo ingewikkeld is het ook niet, de README die erbij zit geeft zat informatie en het is tenslotte geen kernel die je gaat compilen.

[ Voor 32% gewijzigd door MadEgg op 31-08-2003 17:49 ]

Tja

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 17:41:
Ik gebruik liever geen rpm's
vaak omdat als ik een rpm van een andere leverancier gebruik dan redhat, krijg ik ontzettend veel dependecies errors
Da's juist het voordeel van RPM. Als je een binary installeert buiten RPM om, dan krijg je geen waarschuwingen over dependencies (die er uiteraard wel zijn)... en dan is het een stuk lastiger zoeken naar de oorzaak van problemen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 15:37

chem

Reist de wereld rond

als de sessies soms wel en soms niet werken, ligt dat zelden aan je php-binary (kuch, nooit), hoogstens aan je httpd.conf of php.ini

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie maken het me niet gemakkelijker, hmmm.... ik weet het niet meer. ik zal nog een poging wagen met een rpm (zal wel niet lukken) en in mijn php.ini weet ik het ook niet meer waar ik het zoeken moet.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 19:29:
Jullie maken het me niet gemakkelijker, hmmm.... ik weet het niet meer. ik zal nog een poging wagen met een rpm (zal wel niet lukken) en in mijn php.ini weet ik het ook niet meer waar ik het zoeken moet.
Je zou natuurlijk hier je php.ini kunnen laten zien, of zeg ik nu iets heel erg radicaals ? :+ ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad :) je hebt gelijk bij deze

zet dit ff in een txt bestandje ergens online aub, een beetje leesbaarheid verhoogt het nivo ;)

--------------------------------------

[ Voor 100% gewijzigd door Kees op 31-08-2003 23:58 ]

Verwijderd

ehm die binary.... mischien wel op www.php.net .. lol :)

en daarnaast heeft eubimiau zn eigen sessie gedeelte en slaat die op binnen sn webroot/sessions, en als ik het niet verkeerd heb moet je bij squirrelmail eerst inloggen op een admin file voordat je met pop3/imap accounts kan inloggen...

magoed.. kom maar op met die php.ini :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 00:05:
ehm die binary.... mischien wel op www.php.net .. lol :)
Ik vrees van niet, Alleen windows binaries zijn beschikbaar via php.net
en daarnaast heeft eubimiau zn eigen sessie gedeelte en slaat die op binnen sn webroot/sessions, en als ik het niet verkeerd heb moet je bij squirrelmail eerst inloggen op een admin file voordat je met pop3/imap accounts kan inloggen...

magoed.. kom maar op met die php.ini :)
Dat sessie gedeelte van eubimiau, klopt, maar ook daar heb ik de rechten goed op gezet (dit heb ik gecontroleerd en hij maakt daar een aantal submappen in aan) dus dat moet werken

dat van quirellmail zou ik dan nog een x moeten controleren maar dat heb ik er nu niet meer opstaan omdat ik eubimiau ging proberen.

-------------------------------------------
excuus voor de php.ini

hier een link: http://www.moroclique.nl/php.txt
-------------------------------------------

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:47
Ik raad je gewoon aan een pakket te nemen van Redhat. Voor RH9 is idd 4.2.x de laatste versie, maar je kunt evt op de redhat FTP server ook proberen troep uit rawhide te vissen, dat is de bleeding edge RPM library van Redhat (zit onder meer ook Gnome 2.3.7 in, heb nog geen distro gezien die binaries van dat ding maakt :P)

BTW: Waarom per se 4.3.2?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem bij rpm's van rawhide.
als ik de 4.3.2 rpm wil instaleren, dan krijg ik het volgende

Failed dependencies:
httpd-mmn = 20020903 is needed by php-4.3.2-7
libaspell.so.15 is needed by php-4.3.2-7
libcrypto.so.4 is needed by php-4.3.2-7
libdb-4.1.so is needed by php-4.3.2-7
libpspell.so.15 is needed by php-4.3.2-7
libssl.so.4 is needed by php-4.3.2-7

owke dan zoek ik eerst libssl.so.4 als rpm, gevonden
zodra ik die wil installeren (upgrade) zegt hij dat andere programma die nodig hebben
kies ik niet voor een upgrade geeft hij aan dat ik comflicten krijg met TIG andere programma's Hoe moet ik in hemelsnaam dan ooit upgraden ? (dit geldt trouwens voor alle pakketjes in het lijstje hierboven) .... Help

dat is de reden dat ik liever iets zelf compile

• rvm
  • Niet online

rvm

Download dan liever de source-RPM (SRPM) en rebuild die (rpm --rebuild package.src.rpm). Met een beetje geluk werkt dat ook met de softwareversies die je nu op je systeem hebt staan.

Verwijderd

Dat session gebeuren lijkt erop dat ie niet kan schrijven in de aangegeven temp directory

• rvm
  • Niet online

rvm

Nog genoeg ruimte vrij op /tmp ?

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 01 september 2003 @ 10:10:
Download dan liever de source-RPM (SRPM) en rebuild die (rpm --rebuild package.src.rpm). Met een beetje geluk werkt dat ook met de softwareversies die je nu op je systeem hebt staan.
Hey dank u ;)
dat ga ik zo direct proberen
eerst naar het ziekenhuis :( (heb een oorontsteking.. wat een beetje de verkeerde kant opgaat, and the pain is killing me)

ps (er is nog zat ruimte vrij in /tmp)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 10:39 ]

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 15:47

duderuud

Sliden is koel

check ook de rechten op de eubimiau map in /tmp
daar heb ik ook eens gedonder mee gehad. Gewoon als test chmodden naar 777 en kijken wat eubimiau doet...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer nu de source rpm te rebuilden maar "--rebuild" unknown option

en via rpm --help kan ik niets vinden dat daar oplijkt, maar ik ga wel even googlen

---

Owke gevonden rpmbuild --rebuild etc.
Ik krijg alleen een leuke error.....: cat: /usr/include/httpd/.mmn: no such file or dir.

ik wil het bijna opgeven (hoe doen andere redhat gebruikers het dan ?!)
ik ga nog maar eens naar die temp directory's kijken

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels al weer 3 weken verder, Het is me toen der tijd niet meer gelukt en heb me er ook niet meer mee bezig gehouden.

Maar vol goede moed ga ik vanavond weer een poging wagen, Het vervelende is dat ik nu alleen niet meer kan inloggen via ssh. Dus ik zal alles op een andere machine moeten compilen en dan vervolgens moeten uploaden.

Ik kwan wel apache restarten via webmin (overige wijzigingen wil ik niet doen via webmin omdat ik het liever handmatig aanpas en webmin niet helemaal vertrouw)

Mijn vraag is, kan ik PHP zonder problemen compilen op een andere machine en dan de gecreeerde module op een andere bak gebruiken. ?

Het maakt het nog uit of ik php compile op een gentoo machine als de DOEL machine een redhat bak is.

Zijn er eventuele settings zoals shared modules of iets in die zin waar ik rekening mee moet maken.

Enige hulp zou zeer gewenst zijn aangezien ik op de php site niets hierover kan vinden helaas. en Google geeft me ook alleen maar voorbeelden waarbij je op de zelfde bak compiled als gebruikt maakt van php.

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Dus ik zal alles op een andere machine moeten compilen en dan vervolgens moeten uploaden
Dat werkt niet altijd goed.

hier is nog eenlink naar een tutorial die met rpms werkt.
http://www.brtnet.org/linux/lamp.htm

Als iets niet werkt dan zijn er verschillende logfiles die meestal wel uitleggen wat er foutgaat, icm Google kan je dan wel uitvinden wat er mis is en wat je dan moet doen.

Zelf gebruik ik liever de sources. Dat went ook vrij snel. Ik kan thuis wel even m'n setup document pakken.

Maar hier op GOT staan voldoende hints alhoewel ze niet altijd werken of compleet zin.

[ Voor 29% gewijzigd door -=bas=- op 22-09-2003 17:24 ]

Senile! Senile Oekaki

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025

Senile! Senile Oekaki

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Dat gaat niet werken omdat, als je het in Gentoo compileert, hij de boel linkt tegen de libraries op je Gentoo systeem. En tenzij je je Gentoo systeem al in geen tijden meer hebt geupdate, is de kans zeer groot dat je van de meeste libraries een nieuwere versie hebt dan onder Red Hat.

Tenzij je alles statisch compileert, en dezelfde libc-versie hebt, en je voor het juiste CPU-type compileert. En dan nog: je kunt er niet met SSH bij? Hoe wil je het dan gaan installeren :? Niet dat het theoretisch onmogelijk is hoor; wel hoogst onpraktisch.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht: ik back die .so module voor apache, kopieer het daarheen, en restart apache... maar dat gaat dus niet werken..... KUT (excuus voor mijn taalgebruik)

is er iemand die php 4.3.2 (of hoger) werkend heeft op redhat 8.0 als apache2 module die mij kan helpen... mayB ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
---Foutje---

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 12:51 . Reden: dubbel ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je moet PHP waarschijnlijk met IMAP instaleren, dat staat denk ik ook wel in de INSTALL file van squirrel.

Wat je dan doet is IMAP instaleren (is vast wel een RPM voor) en dan php compileren met ./configure --with-apxs2=/path/to/apache2/apxs --with-imap [--with-mysql --with-dit --with-dat]

dan 'make' en 'make install'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het probleem niet, (heb dat trouwens al werkend vergeten te melden) Maar iets met php zelf is niet goed, Ik kan het niet compilen op die machine zelf omdat ik niet kan inloggen via ssh. dus hoe los ik het dan op

Verwijderd

Topicstarter
De melding die apache geeft is: "[error] an unknown filter was not added: PHP"

en af en toe krijg ik dan de volgende melding:

[client xxx] PHP Warning: Unknown(): open_basedir restriction in effect. File(/var/www/webmail/src/signout.php) is not within the allowed path(s): (/home/users/test/) in Unknown on line 0, referer: http://webmail.domain.nl/src/right_main.php
[client xxx] PHP Warning: Unknown(/var/www/webmail/src/signout.php): failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0, referer: http://webmail.domain.nl/src/right_main.php
[client xxx] PHP Warning: (null)(): Failed opening '/var/www/webmail/src/signout.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/php/lib/php') in Unknown on line 0, referer: http://webmail.domain.nl/src/right_main.php

Dit is maar een voorbeeld van een webmail script, maar het gebeurd bij meerder scripts. Er is geen openbasedir ingesteld voor deze virtual host (dit heb ook gecontroleerd door een phpinfo.php file in de directory te plaatsen en de gegevens uittelezen) Ik denk dus dat er iets mis is met mijn php build

Ik kan nog proberen een rpm te installeren, maar ik kan geen juiste vinden die het in 1x doet via rpmfind.net ? kent iemand nog een andere locatie waar ik naar RPM's kan zoeken. De rpm's die van rawhide komen, kan ik niet installeren omdat er dan teveel dependencies niet meer kloppen. Ik kan ook geen SRC.rpm rebuilden omdat ik niet kan inloggen via ssh
Pagina: 1