Toon posts:

connectie kwijt met dell 3048 switch na onbepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren en eergister geprobeerd een switch op mijn werk in te hangen maar om een onverklaarbare reden verliezen alle clients en servers alle verbinding met de switch.

Op het moment dat dat gebeurt zie ik alleen nog maar pakketjes van het spanning protocol langskomen.

de topologie.

1 dell 3048 switch
1 cisco 800 adsl router
4 servers
20 clients

Ik denk dat het te maken zou kunnen hebben met het flow control mechanisme.

ik heb geprobeerd zonder de router. en dan doen ze het na verloop van tijd niet meer.
de router met flow control uit doet het ook niet.
met alle servers en 1 werkstation
met 1 servers (dhcp) en 1 werkstation en alle werkstations.

niets werkt en steeds hetzelfde symptoom

ik heb de switch weer standaard gezet.

Ik weet het niet meer. weet iemand anders nog iets of zou me kunnen helpen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de voeding misschien een beetje kapot?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Zet het Spanning Tree protocol eens uit op die switch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SED
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

ik heb de switch weer standaard gezet.
Moet ik hier uit opmaken dat je eerst met de switch instellingen bezig geweest bent en dat alles nu weer werkt? ( in standaard instelling)

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Sed, nee. het werkt nog steeds niet alleen om zeker te zijn dat het niet mijn instellingen waren heb ik hem weer standaard gezet.

arfman, Ik ga het proberen. btw wat doet spanning tree protocol?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik spanning tree helemaal niet nodig. Ik heb even wat nazoekwerk gedaan en dat is alleen als je je netwerk redundant hebt uitgevoerd en je meerdere switches hebt. ik heb er maar 1

ik kan het alleen nu nog niet testen. maar ik laat het weten

• SED

SED

Dan moet je vaststellen dat je switch stuk is en de helpdesk bellen van Dell voor een hardware replacement. Zeker als deze nieuw is kun je eisen dat die onmiddelijk verzonden wordt.

• Arfman

Arfman

Drome!

SED: Zullen we eerst afwachten wat er gebeurt als TS het Spanning Tree protocol uitzet ? 10 tegen 1 dat het dan gewoon werkt :Y)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SED

SED

Spanning tree by Dell is belangrijk voor de automatische configuratie van de aangesloten poorten.
Als dat niet goed werkt ( en blijkbaar daarvoor wel) dan is er toch echt iets mis met de switch.
Zelfs als je het uitschakeld moet je afvragen of je dan niet met een probleem blijft zitten.
Soort auto met trekhaak waar je maar nooit een caravan aan moet hangen want dat gaat niet goed.
Dus in ieder geval niet pikken dat het niet werkt zelfs als daar de oorzaak zou liggen!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed ... wat is het Spanning Tree Protocol ? (http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci214602,00.html)
Where two bridges are used to interconnect the same two computer network segments, spanning tree is a protocol that allows the bridges to exchange information so that only one of them will handle a given message that is being sent between two computers within the network. The spanning tree protocol prevents the condition known as a bridge loop.
Dit lijkt me niet echt nodig in de netwerksetup van TS.

In mijn ervaring is het zo dat als je clients (PC's dus) rechtstreeks aan een switch hangt waarop het STP aanstaat, deze OF geen connectie krijgen met de server OF geen IP adres van de DHCP server krijgen, of beide. Wat TS dus meot doen is het STP protocol op de switch uitzetten, en dan eens testen. Is het probleem weg, dan zit er dus ergens een configuratiefout. Blijft het probleem, dan is het misschien hardwarerelated.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet kunnen testen. misschien dat dat van het weekend gaat gebeuren. Maar Volgens mij moet STP alleen aanstaan als je een redundant netwerk hebt liggen. want in dezelfde switch neem ik toch aan dat het gewoon goed moet gaan. Nou is het zo dat de switch komt met standaard STP aan en ik geen bridges heb staan denk dat het zonder stp gewoon moet werken.

En wat arfman zegt is hier ook van toepassing. ik krijg geen in het begin connectie met de server maar zodra er dhcp braodcasts over het netwerk gaan dan is het over.

of zou het allemaal op 1 switch wel moeten werken, en zou stp wel aan moeten kunnen.

Verwijderd

Als het hardware related is moet ik dan denken aan netwerk kaarten? En hoe kan ik dan het makkelijkste de veroorzaker vinden?
Pagina: 1