[Internet] Valt om de zoveel tijd uit

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:27
Hey,

Sinds kort heb ik enige problemen met mijn Internet van @home (Breedband kabelinternet). Probleem is: Na enige tijd (kwartier ofzo) vliegt internet onderuit (Ik kan geen pakketten meer ontvangen). Als ik dan herstel of de verbinding opnieuw aanmaak werkt het wel weer een kwartier. Het probleem is nu ongeveer een weekje bezig en ik wil er graag vanaf.

Heeft iemand misschien hier een oplossing voor? :$

Alvast bedankt,
Schelte Brandsma

[ Voor 6% gewijzigd door Schelte op 31-08-2003 12:26 . Reden: ff de groetjes erbij zetten :P ]

Verwijderd

Ho,
Heb je al een virus scan gedaan?
Dan kom je denk ik wel wat tegen.....

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Heb je een firewall aanstaan? Dan kan het zijn dat je lease is verlopen en weer er een moet aanvragen. Sommige firewalls blocken DHCP namelijk.

offtopic:
groeten doen we niet hier :)

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ha,
Hebben buren er ook last van? Bel anders even @home... 09008112

• Schelte
Ik heb de Standaard XP Firewall aanstaan ja.. Zou die de DHCP blocken? Lijkt me niet :S

[ Voor 11% gewijzigd door Schelte op 31-08-2003 12:35 ]

• Schelte
M0rpheus schreef op 31 augustus 2003 @ 12:34:
Ha,
Hebben buren er ook last van? Bel anders even @home... 09008112
Ken niemand die @home heeft :S Allemaal telefoon verbinding :@ Allemaal oude buren die nooit internetten :S En mensen verder in de buurt (1 km verderop) hebben er volgens mij geen last van :S

• Plofkotje
Schelte schreef op 31 August 2003 @ 12:34:
Ik heb de Standaard XP Firewall aanstaan ja.. Zou die de DHCP blocken? Lijkt me niet :S
Lijkt me wel, kijk ff of je de DHCP service daar wel aangevinkt hebt, of een andere vuurmuur nemen, Zonealarm bijvoorbeeld. Die laat deze services wel door.

offtopic:
Dit topic zou eigenlijk in IT moeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Plofkotje op 31-08-2003 12:44 . Reden: ff iets erbij typen ]

• Schelte
Hij stond niet in dat lijstje. Welke poort moet ik er aan toevoegen om hem er in te krijgen o.i.d.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Schelte schreef op 31 augustus 2003 @ 12:45:
Hij stond niet in dat lijstje. Welke poort moet ik er aan toevoegen om hem er in te krijgen o.i.d.
Je hoeft helemaal niets toe te voegen, de Windows XP firewall blokkeert helemaal geen DHCP. Wat denk je dat er gebeurt als je op "Herstel" klikt? Juist, er wordt via DHCP een nieuwe lease aangevraagd. En aangezien dit blijkbaar lukt kun je concluderen dat DHCP niet geblokkeerd wordt (wat ook inderdaad klopt).

Kun je anders even een Command Prompt starten, "ipconfig /all" uitvoeren en even het resultaat hier copy-pasten?

[ Voor 12% gewijzigd door Stamgastje op 31-08-2003 12:49 ]

• Schelte
Stamgastje, heb je misschien nog een eventuele oplossing voor dit probleem? Of moet ik toch echt de Helpdesk van @Home gaan bellen (Waar ik nou niet zo heel veel zin in heb).

• Plofkotje
Een andre firewall installeren dan de ingebouwde kan ook nog helpen.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

Bjorker

Cadillacs rule!

Heb je een com21 modem? Kijk eens in dit topic:
chello kabelmodem klapt eruit bij dataverbinding
Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
De voedingsadaptor schijnt nogal eens problemen te kunnen veroorzaken.

Nope

• Stamgastje
Schelte schreef op 31 augustus 2003 @ 12:50:
Stamgastje, heb je misschien nog een eventuele oplossing voor dit probleem? Of moet ik toch echt de Helpdesk van @Home gaan bellen (Waar ik nou niet zo heel veel zin in heb).
Kun je eerst eens het resultaat van ipconfig /all posten?

Verwijderd

en als je het nou eens test met die firewall van XP uit ? blijft het probleem dan ? zo ja dan ff bellen en zo niet dan nog een andere firewall proberen.

• Schelte
Stamgastje schreef op 31 August 2003 @ 13:04:
[...]

Kun je eerst eens het resultaat van ipconfig /all posten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: CC200155-A
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Netwerkbrug (Netwerkbrug) 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          MAC-brugminipoort
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 62-FB-5C-B7-35-3D
        DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ethernet-adapter @home:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: joure1.fr.home.nl
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-DC-9B-D1-FC
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.51.120.20
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.51.120.1
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 213.51.144.18
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.51.129.168
                                            213.51.144.168
        Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 31 augustus 2003 12:43:52
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : zondag 7 september 2003 09:40:49

Ik heb inderdaad ook een Com21 modem en ik zal de standaard firewall eens uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Schelte op 31-08-2003 13:13 ]

• Stamgastje
De lease time is i.i.g. langer dan een kwartiertje. En verder zal het echt niet aan de ingebouwde firewall van Windows XP liggen. Andere vraag dan: wordt de verbinding verbroken met regelmatige tussenpozen? Dus steeds precies na bijv. 15 minuten? Of is het onregelmatiger? Als het namelijk onregelmatig gebeurt dan zou ik het eerder zoeken in een hardware fout (zoals een kapotte voeding; zie eerdere threads) of storing op de kabel. Zit je modem ook goed aangesloten, dus direct na een splitter op de CAI hoofdaansluiting?

• Schelte
Het is niet precies om het kwartier :S Modem is goed aangesloten want het werkt al anderhalf jaar lang (zelfs door de @home lui aangesloten).

Op dit moment staat de firewall uitstaan en hij werkt nu nog. Misschien is dit dus toch de oplossing :S

• Schelte
Jammer, hij is toch nog na enige tijd uitgevlogen. Weet iemand nog misschien iets?

-- Sorry dat ik de topic omhoog heb gekickt! --

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Je netwerk kaart in ander slot proberen, dat is nog een optie. Ik heb dit ook ooit gehad, dat ie om de zo veel tijd uit viel. In een ander slot nooit meer last van gehad.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je DCHP lease had pas op 7 september @ 9:40 verlopen, dus het ligt duidelijk niet aan het feit dat je xp firewall dhcp niet doorlaat.

Wat je nu moet doen als je internet er weer uitvliegt:
ipconfig /all en kijken of je ip op 0.0.0.0 of op 169.*.*.* staat, waarschijnlijk is dit niet het geval (dat krijg je als je dhcp verloopt). Kijk of je geen virus hebt wat je volledige upload verbruikt, waardoor het lijkt alsof je geen internet hebt (wanneer je upload volledig wordt gebruikt, kan je ook niet meer downloaden). Doe even een virusscan.

Andere oorzaken zou ik zo 1 2 3 niet kunnen verzinnen. Owja, gebruik geen zonealarm mocht je een andere firewall willen, zoek een beter alternatief met de GoT search.

Verwijderd

stel je ip vast in.

@home veranderd geen ips, tenmiste nog nooit bij mij, test dat eens.

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 21:27
Ik heb dit probleem dus ook, op 1 dag valt de verbinding dus echt wel meer dan 20x weg, ik heb al eens ip enzo vast ingesteld gehad, virus scanner gedraaid. En geen firewall lopen. is de laatste optie dan een nieuw adapter bestellen?!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 14:20
Ik heb hetzelfde probleem sinds 10 dagen, ik heb ook een @home verbinding en woon in Tilburg. Ik speel zelf regelmatig een MMORPG game (online role playing game) en dan vlieg ik er opeens uit (linkdead)...Dit gebeurt wel eens vaker per dag, op onregelmatige tijdstippen. Vaak werkt het internet dan weer binnen een paar minuten, maar het is dus erg vervelend als je online een game aan het spelen bent. Een vriend van mij die 100m verderop woont heeft hier ook last van (ook @home). Hij heeft @home gebeld maar kreeg als antwoord "we bellen u terug binnen 10 dagen", hij heeft nog steeds niets van ze gehoord (dit zeiden ze ongeveer 3 weken geleden tegen hem)

Vroeger had ik nooit last van dit soort problemen, had een paar maanden lang soms een perfect stabiele verbinding zonder enige uitval ;(

@Home begint me wel teleur te stellen, ik zal ze morgen eens bellen...

Verwijderd

Bij een vriendin van mij viel ook steeds de internet weg. na SPYBOTS te hebben geinstalleerd en uitgevoerd valt ze niet meer van internet af.......

(offtopic: wie nog nooit met spybots heeft gewerkt zal er wel zeer veel baat bij hebben qua performance..........)

p.s. voordat mij wordt gevraagd waar spybots te halen is = www.download.com + trefwoord spybot

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 00:27 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Schelte: Ik ken iemand anders die ook in Joure zit met @home anders... zoek maar eens op de user Ou-Tannu :P ik heb hem op IRC ook ff aangeschopt... maar hij lijkt AFK...

Over die dingen met Com21 modems, wtf is et toch, waarom heb ikdaar nooit last van? (Chello omgeving Leeuwarden)
Pagina: 1