Onlangs heb ik onder Novell 5.1 een nieuwe NDPS-printer, HP4100TN, geïnstalleerd. Na de installatie werd bij de gebruikers, na het inloggen, de printer juist verwijderd in plaats van geïnstalleerd. De automatische install van de printer werd geweigerd door W2K. Alleen als gebruiker met admin-rechten werd de printer wél geïnstalleerd. Daarna bleef de printer ook wel staan als de gebruikers weer onder hun eigen naam inloggen maar als ze de volgende ochtend weer in gingen loggen was 'ie weer verdwenen. Ik heb toen een oude cliënt geïnstalleerd (481e met SP2) en daarna ging het wel goed. De printer werd geïnstalleerd als de gebruikers inloggen. Toen begonnen de problemen met het Roaming Profile. Deze werden niet meer vanaf de Novell-server opgehaald. Alleen het lokale profiel werd geladen. Op zich niet zo'n probleem, behalve als de gebruiker op een werkstation inlogd waar hij/zij nog niet bekend is of als er een nieuwe gebruiker aangemaakt is onder Novell. W2K vraagt dan om een login omdat het roaming Profile niet geladen wordt. Ik heb toen cliënt 483e met SP2 geïnstalleerd. Het verhaal met de printer ging toen wel goed maar nog steeds geen Roaming Profile. Vervolgens heb ik gezocht op internet naar een oplossing; registersleutels verwijderen/veranderen (welke weet ik niet meer want het waren er (te)veel, allerlei patches voor Novell installeren. Verder heb ik ZENworks 3.2 met SP's geïnstalleerd. Helaas geen resultaat...
Op novell.com vond ik o.a. iets dat je de date stamp van NTUSER.DAT op het werkstation moet veranderen naar 01-01-1990 maar ook dat gaf geen resultaat.
W2K geeft geen foutmelding over het niet kunnen laden van het roaming profile
Is er iemand die dit probleem kent en een oplossing heeft?
B.V.
Op novell.com vond ik o.a. iets dat je de date stamp van NTUSER.DAT op het werkstation moet veranderen naar 01-01-1990 maar ook dat gaf geen resultaat.
W2K geeft geen foutmelding over het niet kunnen laden van het roaming profile
Is er iemand die dit probleem kent en een oplossing heeft?
B.V.
[ Voor 6% gewijzigd door mayday op 31-08-2003 13:09 ]