Chaintech 7vjl: Game controller probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 13:51
Aangezien ik nu eindelijk vakantie heb dacht ik, ik haal mijn oud stuurwiel nog eens boven om wat te racen. Ik had het niet meer gebruikt sinds ik mijn nieuwe pc heb, maar hij werkt wel op een andere pc (dus daar ligt het probleem iig niet).

Zodoende stak ik men wiel in en bootte de pc. Maar deze gaf geen beeld en de geruststellende biep bleef achterwege. Ook de ide-led bleef constant branden (spin-ups van Hd's en cd-rom gebeuren wel).
Het wiel dan maar unplugged en nu bootte mijn pc wel. In bios gekeken bleek dat mijn game controller uitgeschakeld stond. Maar helaas is er geen andere keuze. Er staat enkel "disabled". Wanneer ik na booten echter het wiel instak kreeg deze wel stroom (staat een led op), maar hem installeren lukte helemaal niet want hij werd niet gedetecteerd.

Heb ook de laatste bios geprobeerd, maar deze geeft hetzelfde probleem. Ik heb ook geen extra geluidskaart met gamepoort dus die kan ik al niet gebruiken.

Specs:
- Chaintech 7vjl Apogee (bios versies 2.0 en 4.0)
- Stuurwiel van onbekend merk (NIET usb)
- WinXP SP1 met DX9

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Probeer anders een gamepoort -> usb connector te pakken te krijgen, waarschijnlijk dat hij het dan wel doet. Of koop een goedkoop geluidskaartje van €5, met een gamepoort.

Offtopic Ik vind dit een slecht mobo van chaintech, heb het zlef ook, je kunt niet zonder bootdisk biosflashen, 166mhz fsb jumper werkt niet, dr zitten geen andere dividers op voor de pci en agpsloten, behalve 4/2/1.