Toon posts:

[lop.com] Surferbar, frsshceygre. Hoe kan je het tegengaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Laatste weken krijgt het mij steeds meer te pakken. Die irritante search balken die je standaard IE balk aanpast. Paar dagen geleden had ik "frsshceygre" en een daarbij horende popup (win $200 bladiebla...). Deze kon ik wegkrijgen door naar lop.com een win_unistall te downloaden. Echter vandaag heb ik weer een nieuwe balk aan mijn IE genaamd "Surferbar". Waarschijnlijk ook weer afkomstig van LOP.com.

Vandaar dat ik maar deze topic open. Ik hoop dat deze topic standaard word voor mensen die dit probleem hebben. Hopelijk kunnen mensen met ervaring van deze 'spyware' hier hun tips en advies geven....

Waarschijnlijk zijn dit soort praktijken niet strafbaar en wordt er niks aan gedaan. Het zal dus in de toekomst veel vaker voorkomen.

Ik vind het heel irritant, dat bedrijven het lef nemen om dit soort dingen uit te voeren.

Mvg. Ken van den Broek

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 09:31
nou ja om het te verwijderen dien je deze tool te draaien
www.lop.com/new_uninstall.exe

en volgens mij installeer je lop door ZELF op ja te drukken, die irritante popupjes dien je dan ook te lezen of met NEE te beantwoorden

ik had daar vroeger een progje voor maar da ben ik weer kwijt ;)

Icons are overrated

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Een groot 'Spyware' topic zitten we niet op te wachten. In de Software Algemeen FAQ staat veel info over spyware, en ook een link naar een topic waar uitgebreid in wordt gegaan op Lop.com. Kortom, er is al veel info over beschikbaar.

Sorry, maar een groot 'Spyware'-topic komt er niet, en aangezien ik verder geen vraag zie staan in je topic, doe ik hem maar dicht. Het belangrijkste is niet overal zomaar op 'Ja' te klikken, want om software op jouw computer te installeren is nog altijd een actie van jouw kant benodigd.

Dit topic is gesloten.