WMV bestanden opslaan zonder beveiliging.

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 13:22
Ik heb enkele WMV (Windows Media) files en kan deze gewoon bekijken. Helaas zijn ze ‘content protected’ en dien je een licentie te kopen. Heb het gedaan en alles werkt goed.

Alleen de website waar ik de films vandaan heb, vermeld in de faq dat door een fout in Media Player de films mogelijk niet afgespeeld kunnen worden als ik iets aan de computer verander.

Dit is zeer irritant en is er een manier om deze films op te slaan zonder de beveiliging?

n.b. er wordt gebruik gemaakt van Digital Rights Management (DRM)

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 31-08-2003 11:22 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In welke FAQ van welke website wordt dat vermeld?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• honey
pven schreef op 31 augustus 2003 @ 11:20:
In welke FAQ van welke website wordt dat vermeld?
All downloadable videos will have unlimited plays. We have intended the downloadable videos to be playable indefinitely however due to current deficiencies in the Microsoft Windows Media license system we do not guarantee that the videos will play indefinitely. More accurately in most circumstances the video licenses will remain active until you make changes to your operating system. Upgrading your operating system or initializing your hard drive will erase the video licenses rendering the videos unplayable unless you use more tokens to reactivate them (there are solutions to this below). Of course nobody likes this inconvenience but unfortunately we have no control over Microsoft products.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leuke site! :9

Maaruh: er staat dat het mogelijk is dat de films niet goed afgespeeld worden, maar heb je dat dan ook getest? Ik kan in jouw verhaal nergens vinden dat het momenteel niet goed werkt.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tsjah, dat is dus het grote nadeel van DRM. Je kunt het maar op 1 pc afspelen. Zou gauw jij iets aan je pc verandert ziet de software dit dus als een 2e pc en daar kan je het filmpje wat beveiligd is niet op afspelen.

Mogelijk oplossing: converteer je wmv filetje naar divx of nog beter; gebruik geen wmv meer. Er zijn altijd betere alternatieven dan wmv.

Edit; zoek eens op google naar de gequote faq dus "stukje faq" en google laat maar 1 mogelijkheid zien. Interessante site ;).

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 31-08-2003 11:41 ]

• honey
Inderdaad leuke site O-) ;)

Het werkt prima nu, maar deze beveiliging schiet zijn doel een beetje voorbij op deze manier. (ik formateer regelmatig mijn HD) Is de beveiliging gemakkelijk te breken?

Ik hoop dat het omzetten naar ander bestand zonder problemen gaat, maar het is wel lastig zo.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Elke beveiliging is te kraken, maar hoe precies mogen we op GoT niet vertellen (ik zou het ook niet weten in dit geval). Zoek eens op Google hoe of wat. Verder zul je bij het converteren van het ene formaat naar het andere formaat wel een beetje kwaliteitsverlies krijgen. Maar goed, of helemaal geen film of iets mindere kwaliteit, keuze lijkt mij niet moeilijk :).
Pagina: 1