Toon posts:

Pinnacle Studio 8 -> sluit zichzelf constant af

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren (na het proberen van de pinnacle studio 8 demo) heb ik Pinnacle Studio 8 gekocht. Tijdens de installatie al direct enkele problemen, maar via patches en reg.settings is dit opgelost.
Tijdens het daadwerkelijk gebruiken van het programma; wordt (direct) bij het toevoegen van een "still-image" (foto) een foutmelding weergegeven en het programma wordt afgesloten.

PS Het capturen gaat goed en de overige bewerkingen lopen ook redelijk (enkel maar soms een foutmelding :) )

Ik heb reeds begrepen dat pinnacle studio niet stabiel is; maar op deze manier is het gewoon niet werkbaar. Graag hulp...

PC-Specs:
Dell Dimension 8300 P4 2,6
512 MB
ATI Radeon 9800
200 GB Harddisk
DVD (+) schrijver

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op GoT. :)
Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Heb je al gezocht? Gegoogled? Bij Pinnacle nagevraagd? Het is hier niet een "u vraagt, wij draaien" site hoor. Er wordt wat zelf initiatief van je verwacht ;) Zie ook Software Algemeen - Policy

Ik denk dat je voor de guru vragen toch even op de site van Pinnacle zelf moet kijken:
http://webboard.pinnacles...tID=454&SubDocTypesID=181

Ik begreep dat versie 8.8.17 een slechte is. 8.5.21 schijnt beter te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 31-08-2003 10:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Misschien is het handig/verstandig even te vermelden welke foutmelding Studio 8 geeft, aan de hand daarvan kunnen we je eerder aan een oplossing helpen.
Wat heb je verder zelf al geprobeerd?!? Nieuwste updates al gedownload van de Pinnacle website? Als je een legale versie hebt is dat gewoon mogelijk.
Al eens geprobeerd zowel de demo als de full version volledig te uninstallen, en na een reboot alleen de full version er op te zetten?!?

Verwijderd

Topicstarter
Oke... jullie hebben gelijk.. Heb zelf het volgende gedaan:

Product (pinnacle) geupdate
reg. settings via (pinnacle) progje
alle pinnacle disc. forums bekeken
search op tweakers
demo uninstallen
diverse keren pinnacle studio uninstalled en daarna via Pinnacle removal tool reg settings gecleaned --> Opnieuw geinstalleerd!

etc, etc...

Foutmelding =

In studio Program file is een fout opgetreden en moet worden afgesloten...

in zo'n schermpje van windows (XP Home) en dan de mogelijkheid tot het al dan niet verzenden!

****EDIT****
Daarnaast wordt deze foutmelding ook weergegeven bij het bewerken van een titel, etc etc... (erg instabiel dus)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 11:03 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk hier eens:
http://webboard.pinnacles...umID=-1&Days=-1&username=

Wat je ook even moet doen is handmatig je registry doorspitten na een uninstall en alle verwijzingen naar Pinnacle Studio verwijderen. Regclean schijnt soms wat te vergeten. Ook alle Pinnacle bestanden op je PC verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 31-08-2003 11:58 . Reden: layout gefix0rd :) ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte update....

Vandaag (maandag) contact met Pinnacle HelpDesk en de volgende aabevelingen gekregen:
- PPE installeren (via CD --> Tools --> PPE (applicatie om doorvoer tussen hard- en software te verbeteren
- Resolutie van scherm verlagen (heb nu 17"TFT, maar moet naar 800*600 @ 16bit
- FireWire kaart verplaatsen ivm toewijzing IRQ
- wellicht (final option) Windows XP herinstal

Zou ik hier echt iets mee opschieten?

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12 10:48

PegOpDeWeg

eej wasup?

Gewoon kijken waar het schip strant... ;)

Snap alleen niet waarom 800x600 res moet.

Heb ook ergens pinacle staan op een XP (prof) ik geloof 8.1 en die heeft geen problemen
Echter heeft op dat systeem nooit een demo of iets dergelijks gedraait.

Wat ik mij trouwens afvraag is, heeft die demo versie het wel goed gedaan?

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Topicstarter
Die resolutie verandering zou wellicht kunnen werken ivm de resolutie van PAL.... :)

De demo versie heeft perfect gedraaid... vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat de volledige (en legale) versie niet goed loopt

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12 10:48

PegOpDeWeg

eej wasup?

Hmm misschien toch een restant blijven hangen in registery van demo versie :?
Je zou alle pinacle meuk (files, regs, folders etc) afzoeken op je systeem en dan dat verwijderen dan rebootje. Dan opnieuw beginnen met de software installen. updates er overheen etc en kijken wat het doet.

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Topicstarter
RegEdit ken ik nog wel van "vroeger"... maar om nou te zeggen dat ik daarin een pro ben.... :(

Wat is daarin verstandig? RegEdit opstarten; zoeken op Pinnacle en Studio en dan die zooi deleten? Of gaat dat zeker fout?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HKEY_CURRENT_USER\Software\ en idem HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
en dan waarschijnlijk Pinacle. Daaronder zullen de meeste registersettings staan en idd zou je die kunnen verwijderen na het uninstallen van de software.
Zoeken op die namen is dan stap twee. Op zich zou je dan al een heel eind moeten zijn. Maak hoe dan ook wel een backup van de keys die je weggooit - via het menu Registry -> Export (of hoe het in het NL ook heet). Deze kan je bij problemen dan weer importeren door te dubelklikken vanuit de verkenner.

Trouwens zou ik ook goed kijken of jde de juiste DLL's hebt: www.dependencywalker.com is daar een handig tooltje voor (in combinatie met systeem waar het wel werkt natuurlijk).

Oeh en inderdaad welkom op GoT :*

edit:
Staat er trouwens iets over in het event log? start->run-> eventvwr.msc

En controleer 'natuurlijk' of je alle Windows patches en de juiste drivers gebruikt :)

Edit2:
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 12:24:
Wel grappig trouwenesssss.. Dit is mijn eerste post op GoT, terwijl ik al sinds 1998 dagelijks bezoek!
offtopic:
_O_ Heb ik zo ook gedaan: eerst een tijd lurken & leren, dan pas posten. Dat gaat wel eens anders O+

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 01-09-2003 12:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
tnx F_J_K (en de overige natuurlijk)...

Ben nu op werk; dus zal vanavond / morgen thuis eens kijken....

Wel grappig trouwenesssss.. Dit is mijn eerste post op GoT, terwijl ik al sinds 1998 dagelijks bezoek!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
dit komt me allemaal heeel bekend voor.
welkom bij de club dus ;)

mijn oplossing: dual boot.
ik heb W2K erop gezet. deze enkel geupdated. alleen studio 8 geinstalleerd.
zoveel mogeiljk services uitgezet
versie 8.7 staat er nu op.

en hij was voor het eerst rock-stable :)
hij loopt echt gewoon noit mer vast, geen last van dropped frames en als een speer renderen :)

systeem PIV asus mobo
ati videokaart
creative geluidskaart
fasttrack tx2 met 2X80gb in raid0

Verwijderd

Topicstarter
The Noise... dat is natuurlijk een goed idee.

Ik was van plan om een nieuwe schijf bij te plaatsen en deze dedicated (zonder OS) als data / DV schijf te laten draaien. Maar bij een 2e OS; zal hier de schijf niet meer dedicated voor gebruikt kunnen worden. Maar met W2K zal pinnacle studio moeten draaien?

Is het een XP issue dan?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb studio 8 iig niet werkend kunnen krijgen onder WinXp.
het is wel heel verstandig om er een schijf bij te plaatsen van 20 gig ofzo. die deel je in 2 partities. In de ene partitie zet je winxp met alle meuk zoals virsuscanner, office enz enz.
Op de andere partitie een kale W2K versie met alle SP's. En studio 8, verder niet.

Voordat je gaat capturen, renderen enzo eerst even schijfdefragmentatie uitvoeren. Ik denk dat je dan een heel eind moet kunnen komen.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al eerder beschreven heb ik totaal geen last tijdens het capturen van een film. De problemen doen zich pas voor op het moment dat ik een titel bewerk; een "still immage" invoer of andere taken.

Capturen gaat als een speer en zonder dropped frames.

Verwijderd

Topicstarter
*********Even korte update*********

Nieuwe instal van windows XP (Home) en alles draait als een zonnetje!

koste dus nu enkel tijd.......

Bedankt voor alle reacties! :)
Pagina: 1