[Dualboot] WinXp en Slackware met PQMagic8

Pagina: 1
Acties:

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik heb drie HDD. Nu wil ik met behulp van PQMagic8 een deel van mij tweede HDD vrijmaken voor Slackware 9.0. Moet ik dat zoals onderstaand voorbeeld doen? (partitiegroottes doen er niet toe) of moet ik het slackware gedeelte NIET partitioneren voor een installatie van Slackware?
  • [b]HDD1 120Gb[/b] C: Windows XP D: Documenten E: Development F: Temporary [b]HDD2 80Gb[/b] G: Slackware H: backup Of: [b]HDD2 80Gb[/b] Vrije ruimte voor Slackware G: backup (achteraan de schijf) [b]HDD3 120Gb[/b] Bevat diverse data en opslag
Verder heb ik ooit een artikel uit de Computertotaal gehaald over een triple boot met Win98, WinXP, en Linux. Hierbij werden 2 primaire partities gemaakt, 1x Win98 en 1x Linux (hidden). Is dit persee noodzakelijk of kan ik gewoon Slackware op de vrije partitie ruimte installeren?

Er staat veel in de search over multibooten, maar door dat artikel uit de CT weet ik niet meer wat ik nu moet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Underground75 op 31-08-2003 10:06 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Hmmz.
IK heb dualboot windows xp en slackware 9.0. Alleen wel op dezelfde hardeschijf. Daarbij gebruik ik slackware om het andere besturingsysteem te starten (via LILO bootmanager).
Ik heb ook niet zulke prettige ervaringen met PQMagic dus ik zou je adviseren gewoon vrije ruimte vrij te maken en met cfdisk / fdisk op de slackware cd de zooi te partitioneren.
Google gewoon nog even verder, want er zijn genoeg mensen met hetzelfde probleem.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 09:11
Windows XP (C:) is een NTSF partitie, levert dit geen problemen op?

Verwijderd

ntfs op c: is geen probleem,
om te lezen heb je wel een module nodig.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
The Undertaker schreef op 31 August 2003 @ 11:11:
Windows XP (C:) is een NTSF partitie, levert dit geen problemen op?
neen :)

overigens kan je prima een ext3 partitie maken op hda2 (je 2e hd dus, ervan uitgaande dat ie prim. slave is), slack kan die dan als target partition aanwijzen enzo :)