Router pc(win2k3) + @home+ internet valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 18:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb mijn internet gedeeldt via een Pc router (OS = Win2k3 standaard(

oude situatie OS server:
ik had eerst windows 2000 Pro draaien en dan als INet sharing winroute lite en/of Pro

na een aantal weken zat de NAT tabel van winroute vol en dan deelt hij geen internet meer. (heb toen register instellingen verandert NAT tabel van 128 naar 15000 ofzo)

sindsdien valt mijn ineternet meestal na ongeveer een kwartier weg.
ik reboot de server dan en dan werkt het weer.
na veel zoeken kwam ik er ook achter dat COM21 modem en Winroute op de 1 of andere manier niet samen.

heb toen winroute er weer af gedondert en sygate er weer op (wat ik er ook voor winroute op had < heeft een hele tijd goed gedraait)
maar nog steeds na ongeveer 15 minten boem internet weer weg.

gister heb ik maar besloten om eens aan de gang te gaan met win2k3
ik ben een tijd met de NAT instellingen aan de gang geweest, maar dat is allemaal klaar.
ik d8 eindelijk het werkt!! dus ik weer lekker surfen en downloaden. :(
damn weer na een tijdje internet plat, ik reboot weer en jahoor ut werkt weer

dit is nu al ongeveer een week aan de gang.
ik heb al op virussen gescand met norton antivirus 2003 en met Online van trendmicro.
(die norton heb ik wel via het netwerk gedaan is maar 1 schijf/partitie aanwezig).
ik heb een virus met norton verwijderd maar die is gelijk gefixed, was volgens mij het blaster virus en heb ook de patch al geinstaleerd tegen het blaster virus (shutdown \a is toch best handig :D)

maar wat kan nou het probleem zijn, ik snap er echt geen snars van. (zit inmiddels ook een andere schijf in, maar OS met Ghost overgezet)

offtopic:
ik hoop dat het nog een beetje leesbaar is, ut is al laat en word hier echt ziek van :Z

iRacing Profiel

Verwijderd

Hoe is de modem aangesloten, via USB of ethernet? Welk moederbord heb je en welke chipset?
Ik heb zelf dit probleem gehad toen ik mijn modem (AlliedData Copperjet 810) via USB (1.0) op mijn moederbord (Gigabyte xxxx / KT333) aangesloten had. Sinds ik de modem via ethernet heb aangesloten heb ik geen problemen meer gehad.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
in mijn start post staat dat ik een COM21 modem heb, en deze werkt dus via ethernet.

iRacing Profiel

Verwijderd

het lijkt wel of @home elke router blokeert.

had dit geklooi ook met een linksys befsr41 router, precies hetzeflde, en nog lekker dan zit je te browsen, sites werken, eenmaal bezocht dan niet meer. wel op andere pcs voor 1 keer.

heb hier maar een linux server neergegooit, sindsdien geen problemen meer.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik kwam er vandaag achter 2 vreemde dingen.
mijn netwerk ziet er zo uit:
Router \------- mijn PC
\------- pa zijn pc
\-------- mijn zusje haar pc

mijn pa zei vanmiddag dat er op zijn bak geen internet was, maar op die van mijn zusje wel 8)7

en wat ik gister op mijn werk hoorde was dat 2 andere vrienden van mij dit ook hebben. zij gebruiken beide geen router.

ik vraag mij nou dus af ligt dit aan mijn hardware, of ligt het probleem bij @home _/-\o_
ik zal sowieso binnekort eens @Home bellen.

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
*schopje* want ut probleem is er nog steeds.

iRacing Profiel

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 21:18:
het lijkt wel of @home elke router blokeert.

had dit geklooi ook met een linksys befsr41 router, precies hetzeflde, en nog lekker dan zit je te browsen, sites werken, eenmaal bezocht dan niet meer. wel op andere pcs voor 1 keer.

heb hier maar een linux server neergegooit, sindsdien geen problemen meer.
Het is denk ik niet zozeer een probleem bij @Home. Ook zeelandnet heeft hier bijvoorbeeld last van. Zie maar op de site van zeelandnet.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Heb je al eens statisch geprobeert.
Wilmet edimax routers ook wel een swerken dus misschien ook met een software router.
Anders ff smoothwall instaleren op een p60 of zoiets

:p

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1