Router laat verbinding haperen

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb sinds kort een routertje draaien (Edimax BR-6104) en alles werkt goed, er is alleen 1 probleem, om de paar seconden (20-30 oid) hapert de verbinding, dit is erg irritant wanneer je een film aan het kijken bent via het netwerk of wanneer je aan het gamen bent.

Het komt er dus op neer dat gedurende een halve sec de verbinding wegvalt en vervolgens weer wordt hersteld.

Ik heb de firmware van de router al geupgrade naar de laatste versie (0.64) maar dat wil nog niet veel helpen.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kapotte hardware zou ik zo zeggen... omruilen als dat kan!

• plakbandrol
bigfoot1942 schreef op 31 augustus 2003 @ 02:42:
kapotte hardware zou ik zo zeggen... omruilen als dat kan!
kan volgens mij ook wel ergens anders aan liggen

Hier een screenshot van de netgraph onder q2, dan kan je goed de haperingen zien, bij elke groene uitschieter ligt de verbinding er even uit

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/lag.gif

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
en netgraph laat zien... de pingtimes naar de router? de pingtimes met een server op het internet? de gebruikte bandbreedte naar internet? de gebruikte bandbreedte binnen je netwerk?

Als het de bandbreedte van je inetverbinding is zou ik zeggen dat een of ander progje ff wat ophaalt van internet... een soort mailcheck ofzo?
enige schaalverdeling is ook wel handig om het grafiekje te interpreteren, behalve een vermelding van wat het nu eigenlijk voorsteld.

• plakbandrol
hij laat de pingtimes naar de quakeserver zien waarmee hij geconnect is, maar het probleem heb ik ook bij het streamen van films via het netwerk dus ik weet zeker dat het aan de router ligt. verder draaien er geen mailcheckers of andere progs mee die constant verbinding gebruiken.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad met meerdere typen Edimax routers tijdens het gamen....het lijkt er voor alsnog op dat de router de poorten prima kan doormappen etc, maar het probleem ontstaat bij enorme hoeveelheden kleine pakketten, zoals deze bij het gamen (en soms filmkijken) aan de orde zijn, dit zorgt na een aantal minuten voor een soort van 'buffer overflow' in de router, waardoor deze een paar steekjes laat vallen.
Bij lokaal/LAN verkeer heb ik het nog niet meegemaakt, alleen bij verkeer van/naar de WAN poorten. Misschien moet je eens kijken naar een gewone hub/switch voor je LAN en dan een crosscable naar de edimax voor het externe verkeer?

[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 31-08-2003 03:29 ]

• plakbandrol
Nou ik ga de router omruilen.. Ik wil nu deze kopen

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=127

Iemand ervaring ermee? heeft deze geen last van dit probleem?
Pagina: 1