Kensington webcam werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier al wat topics over gevonden op GoT en op Google en op deja.com maar kom er nog niet uit.
Ik heb een Kensington webcam, die het prima deed onder windows98. Maar zoals bekend zijn daar gaan drivers voor voor windowsxp.
Nou waren er beta drivers voor win2k uitgelekt die ook onder xp zouden moeten werken. Hiervoor moest je onder windows98 de bios flashen van de webcam. Maar ik had gehoord dat het iemand ook onder windows XP is gelukt, dus heb ik dit ook onder xp geprobeerd... en dat ging niet goed, als je gaat flashe stopt hij er altijd na een paar seconden mee en geeft hij een foutmelding dat hij niet verder kan flashen.
Nou heb ik windows98 erop gezet en alsnog proberen te flashen.. maar dat gaf hetzelfde resultaat :( (zowel bij de oude als de nieuwe firmware)

Resultaat:
-In win98: cam doet niks meer, wordt ook niet herkend
-In Winxp: cam wordt gedeeltelijk herkend als "image deviche with qt processor" oid (weet het zo niet meer uit me hoofd). Maar als ik de drivers dan probeer te installeren, lukt dat niet. XP kan geen apparaatdrivers vinden voor de hardware.. alsof het de verkeerde drivers zijn.. terwijl ik zeker weet dat dit de juiste zijn.

Iemand ideen?

[ Voor 13% gewijzigd door robbertb op 31-08-2003 01:31 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40

YellowCube

Wait...what?

ik neem aan dat het een USB cam is en dat een flash onder DOS geen zin heeft...
Verder denk ik eerlijk gezegd dat je cam naar z'n klootje is... Firmware flashes is vrij tricky zoals je gemerkt hebt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• robbertb
  • Niet online
YellowCube schreef op 31 augustus 2003 @ 10:32:
ik neem aan dat het een USB cam is en dat een flash onder DOS geen zin heeft...
Verder denk ik eerlijk gezegd dat je cam naar z'n klootje is... Firmware flashes is vrij tricky zoals je gemerkt hebt.
Ja het is een USB cam.. maar lijkt me toch raar dat er nu verder helemaal niks meer mee te doen is.. zijn er niet nog wat tooltjes ofzo die ik kan gebruiken

• robbertb
  • Niet online
nou?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Meneer aard

Porsche rulez!

Je kunt proberen op windows 98 een oude firmware te pakken en opnieuw terug te flashen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• robbertb
  • Niet online
Meneer aard schreef op 01 September 2003 @ 16:13:
[...]

Je kunt proberen op windows 98 een oude firmware te pakken en opnieuw terug te flashen.
Dat had ik al gedaan, maar zonder resultaat, dan stopt ie ook net zo goed halverwege met flashen.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
same problem here, tot nu toe nog steeds geen oplossing :(

• robbertb
  • Niet online
Niemand?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
iemand ?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• robbertb
  • Niet online
Jij zit met hetzelfde probleem of? :?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik neem aan dat jullie het over deze webcam hebben :
http://www.geocities.com/trypt0/videocamsupport.html
Deze site bevat in iedergeval veel drivers en ander progs voor de webcam

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• robbertb
  • Niet online
djexplo schreef op 11 September 2003 @ 23:37:
Ik neem aan dat jullie het over deze webcam hebben :
http://www.geocities.com/trypt0/videocamsupport.html
Deze site bevat in iedergeval veel drivers en ander progs voor de webcam
Mja die site kende ik al.. maar niks aangehad.. ik kan em niet flashen :/
Pagina: 1