RtCW: ET - movement lag

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Probleem:
In RTCW: ET alleen maar last van movenment lag. Ik hoor hem naar de HDD schrijven en het is duidelijk dat dit de vertraging verzorgt. De muis is dus vertraagd, maar het lopen ook.

Al gedaan:
uiteraard alles in rtcw al op low gezet, gechecked in system resources, hij gebruikt "maar" 360 mb. (weet niet zeker of dit klopt). GL extensies gebruiken ook uitgezet. Dosis draaiende programma's uitgezet, alleen ATI-tool staat aan.

Systemspecs: (is niet eigen pc)
1200 athlon, 265 mb intern, ati 9200 SE.

Je zou zeggen dat ie het wel prima zou moeten doen. Ik snap dat hij meer intern geheugen nodig heeft, maar ik heb hem prima zien spelen op bakken met 256 mb intern.

Iemand ideeen hoe ik de boel kan verbeteren?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die pc heeft meer geheugen nodig.
Je zegt het zelf al, het spel gebruikt 360MB en je hebt maar 265MB. Plus dat Windows zelf ook al het nodige aan ruimte in beslag neemt, dit zorgt ervoor dat jouw pc gaat swappen en dat zorgt ervoor dat het traag wordt.

Gooi er 265MB bij en het loopt als een zonnetje. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ja, dat zou ik idd ook aan hem adviseren, maar hij heeft net al de 9200 gekocht, en dit zou dus weer een leuke uitgave zijn geweest. Ik heb nu met de geheugen instellingen lopen klooten, en laat hem beginnen vanaf 256 en niet 340, zoals windows zelf aangaf. Ook heb ik de nieuwste drivers gedownd, maar in eerste instantie werkte deze niet helemaal goed. Het loopt nu wel beter, maar ben nog niet helemaal tevreden. Iemand nog uberkennis voor mij?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
GL extensions zou ik juist aan zetten, dan benut ET de extra mogelijkheden die op op de videokaart zitten (en dus voor een hogfere framrerate moeten zorgen) :)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik zou in zo'n geval naar msconfig gaan en zo min mogelijk programma's laten opstarten. Als dat niet werkt kan je altijd nog een format c doen. Niet echt professioneel, maar bij mij werkt het altijd.

• bazs2000

bazs2000

Een format c: doe je niet als je snelheidsproblemen hebt. Want wat los je met een format op wat je anders niet kunt oplossen. :?

• Triss
  • Laatst online: 17-11 20:49
Hmm, ik heb dit probleem ook.
Echt hatelijk! Soms in het menu al.
Terwijl ik een
Barthon 2500+
nforce2 chipset
512ddr 333mhz
radeon 9600XT
Winxp SP2 heb...

Ik snap het maar niet! Alle games lopen als een treintje en die totaal niet.
Ik heb alle graphics al op minst gezet. Maar niets helpt.

Support engineer

• bazs2000

bazs2000

9600XT zeg je? Kijk eens naar je driverinstellingen. Ik heb dan welliswaar een 9600PRO maar ook ik krijg movementlag wanneer ik de instellingen niet helemaal lekker heb staan. Speel er een beetje mee, misschien helpt het. :)

Verwijderd

Ik weet niet waar jullie last van hebben, maar ET vreet dus echt geen 360 mb geheugen, hooguit 100 mb. Het ligt dus aan andere programma`s die tegelijkertijd draaien met ET.

• Triss
  • Laatst online: 17-11 20:49
Hmm, ik heb echt al van alles geprobeerd.
Het is niet te doen... Met zo min mogelijk services en programmas dat op de
achtergrond draaien. De nieuwste catalyst drivers geinstalleerd.... Alle games lopen als een treintje. En dat totaal niet.
Heb al van virusscanner veranderd, omdat die ook teveel rescourses nam van men cpu.
Ik snap het totaal niet meer.
Ik ben het spel nu terug opnieuw aan het installeren. En zien wat het dan geeft.

Support engineer

Pagina: 1