Onbekend moederbord...

Pagina: 1
Acties:

• Alantin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

Alantin

Goh, wat zit je haar leuk...

Topicstarter
Lastig, lastig... Ik heb hier een systeempje ter reparatie staan met een voor mij onbekend moederbord. Er staat geen merknaam op die mij bekend voor komt, op de chipset-heatsink staat: T-Bird. Jaja, het gaat om een Athlon-plank met een SiS chipset, dus ik vermoed dat T-Bird (inclusief vaag logo) slaat op de processor en niet op de moederbord-fabrikant...

De chipset zelf is een SiS730S op een microATX-plank. Bij ECS heb ik een identiek plankje gevonden: http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=78

Ik ben op zoek naar een nieuwe bios voor dit moederbord, aangezien het blijft zeuren over fouten in de A20-adressering en ik praktisch alles al geprobeerd heb dit te verhelpen.

Iemand enig idee wat dit voor merk zou kunnen zijn en of ik eventueel gewoon een ECS-bios erop kan kwakken?

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 21:46

Nick Name

SinFest!

kun je mss een foto maken van het bordje en die hier posten? Misschien zitten hier toevallig kenners van dat bordje

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Alantin

Alantin

Topicstarter
Helaas, daar heb ik de spullen niet voor... Maar het is precies hetzelfde bordje als die ECS, behalve dan het logo op de chipset-heatsink: daar staat T-Bird op, waarbij de bovenste krul in de B een 'snaveltje' heeft.

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:12
PC-Chips heeft moederborden gemaakt die op die ecs-borden lijken en dus helemaal geen typenummer of iets dergelijks hebben. Ik had pas het zelfde probleem. Succes!

(owja, ik zou er geen ecs-bios op kwakken...)

• Alantin

Alantin

Topicstarter
Ik heb inderdaad bij PC-Chips precies hetzelfde bordje gezien, behalve dat die een rood PCB hadden...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders zoek je even de BIOS-ID op :) Die kun je gewoonlijk tijdens het opstarten geheel onderaan de BIOS scherm zien. Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9826/thumb.jpg

12/26/2002-Placer-6A69WI3BC-00

Je kunt daarna op www.wimsbios.com opzoeken om welke mobofabrikant het gaat :)

Of, als je reeds Windows op dit mobo draaiende hebt, gebruik AIDA32 om te checken om welk mobo het gaat. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?" B)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 31-08-2003 00:18 ]

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Kan je niet via de Bios string en bijvoorbeeld http://www.wimsbios.com/ de bouwer van je bordje achterhalen? Ook het invoeren van de Bios String in google helpt bij mij nog wel eens om het een en ander te achterhalen over een bordje. Of start ie helemaal niet meer op vanwege die A20 adresserings problemen? Als je nog in Windows kan komen zou je een of ander tooltje kunen gebruiken die van de nieuwere bordjes meteen de URl van de fabrikant geeft (kan niet zo snel een tooltje vinden voor je, maar ik weet zeker dat ze er zijn). Ik weet zeker dat er iets te vinden moet zijn, ik heb ooit ieens na een hele dag zoeken nog de info kunnen achterhalen van een 10 jaar oud (!) 486 bordje (hoe je de clock generator moest instellen om te oc-en bijv :o ). Gewoon goed zoeken is mijn tip...

[Edit] Ik zal voortaan sneller op google zoeken naar de url van Wims bios site en sneller zijn met me reply typen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bebob_NL op 31-08-2003 00:28 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Verwijderd

Zou idd misschien een Mobo van Pcchips kunnen zijn, die zetten ook nauwelijks info op het bord zelf. De meeste moederborden brengen ze uit in een paar versies met net weer andere kleurtjes wat verwarring kan leveren. Hier de Amd Bordjes: http://www.pcchips.com.tw/product/k7.html

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 00:29 ]

Verwijderd

Dit is dus de ECS K7SEM, oftewel PCChips en Eagletec M810LMR :)
Als het goed is kun je de BIOS van de ECS gebruiken op dit bord..
Suc6!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 00:34:
Dit is dus de ECS K7SEM, oftewel PCChips en Eagletec M810LMR :)
Als het goed is kun je de BIOS van de ECS gebruiken op dit bord..
Suc6!
PCChips = Ability = Alton = Amptron = Aristo = Asia Gate = Asiatech = Assa = Atrend = ECS = Elpina = Eurone = Fugu = Fugutech = Hi Sing = Houston = Hsing Tech = H Tech = Matsonic = Minstaple = PCWare = Pine = Protac = Warpspeed

Inderdaad, allemaal hetzelfde merk B). Het zijn gewoon allemaal inpakploegen voor dezelfde mobo's 8)7. Je kan dus ook een bios van Eagletec pakken voor een ECS mobo ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
W3ird_N3rd schreef op 31 August 2003 @ 00:50:
[...]

PCChips = Ability = Alton = Amptron = Aristo = Asia Gate = Asiatech = Assa = Atrend = ECS = Elpina = Eurone = Fugu = Fugutech = Hi Sing = Houston = Hsing Tech = H Tech = Matsonic = Minstaple = PCWare = Pine = Protac = Warpspeed
volgens mij ben je er een paar vergeten :P waaronder Legend QDI

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MewBie schreef op 31 augustus 2003 @ 01:38:
[...]

volgens mij ben je er een paar vergeten :P waaronder Legend QDI
Die staat idd in sommige lijsten, maar is wel degelijk een ander merk. Vandaar dat WN hem er niet tussen zet :z

Oslik blyat! Oslik!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
dion_b schreef op 31 August 2003 @ 01:42:
[...]

Die staat idd in sommige lijsten, maar is wel degelijk een ander merk. Vandaar dat WN hem er niet tussen zet :z
dat was eerlijk gezegd de enigste die ik miste (na 3 keer opnieuw tellen 8)7 )

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 31 August 2003 @ 01:42:
[...]

Nou eeh...
MewBie schreef op 31 August 2003 @ 01:48:
[...]

dat was eerlijk gezegd de enigste die ik miste (na 3 keer opnieuw tellen 8)7 )
Het was eerlijk gezegd een C/P uit een post van dion_b :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 20:36

Killjoy

Klingon lawn products

De PC Chips M810LMR heeft op internet zelfs een eigen FAQ. Wellicht heb je er nog iets aan:

http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Even Sisoft Sandra draaien.

• Alantin

Alantin

Topicstarter
Sorry, ik was misschien onduidelijk over het besturingssysteem, maar er staat geen Windows op. De installatie van welke versie van Windows dan ook, gaat telkens fout bij het wegschrijven van het register. In eerste instantie dacht ik dat er iets mis was met een harde schijf of het geheugen, maar die doen het prima in andere PCs. Toen ik Powermax (Maxtor disk checking utility) wilde draaien, kreeg ik de meest idiote page en segmentation faults, ook klaagt-ie over: cannot control address line a20

Dus ik denk dat het iets met het moederbord of de bios zelf is...

Verwijderd

Kan ook geheugentimings zijn: stripjes in andere PC in orde - brak in de bewuste PC.

Verwijderd

Ja sisoft sandra en mobo info? al geprobeerd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees jij eigenlijk wel het hele topic door :?

Ergo: hoe wil je Sandra op een PC zonder Windows krijgen :z

Maargoed, ben je al een stuk verder gekomen aan de hand van de BIOS-ID?

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 09:43 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Inderdaad, sisoft zegt meteen wat voor vlees je in de kuip hebt, a piece of cake.

Download Sisoft Sandra hier: http://www.sisoftware.net...=sware_dl_x86&langx=nl&a=

En als je het geinstalleerd heb klik dan op "moederbord informatie"!

veel suc6.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Omdat er geen Windows of iets dergelijks opstaat kun je nog altijd AIDA16 laten lopen vanaf een DOS bootable floppy. Die geeft ook al heel wat info over moederbord e.d.

Je kunt AIDA16 hier downloaden.
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:02:
Kan ook geheugentimings zijn: stripjes in andere PC in orde - brak in de bewuste PC.
Ja, memtest86 eens draaien is ook geen slecht idee.

[ Voor 55% gewijzigd door EXX op 01-09-2003 14:34 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1