Toon posts:

psu+mobo doorgebrand CPU Ok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MOBO+PSU waar op het MOBO (alleen)de rode 5V aansluitingen zijn doorgebrand.
Enig idee of nu de PSU stuk is, ik krijg de stekker niet meer op een andere mobo,
Het mobo stuk is de 5V aansluitingen zijn volgesmolten, de Processor (Athlon 1200) het nog doet.
Voordat ik nieuwe spullen ga bestellen.
Als de 5V (rood) aansluiting op het moo zijn doorgebrand, kan ik dan de PSU daar de schuld van geven, daar zit nl. nog garantie op.
En nee, ik heb geen winkeltje/vrienden e.d. om alle hardware uit te wisselen, bovendien zit ik er niet op te wachten om de spullen van vrienden door te branden met kapotte hardware.
Kan ik de PSU doormeten, en er een ander mobo-connectortje op zetten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt er een andere ATX connector aanhangen (ik heb het gedaan omdat de kabel van mijn superflower 3cm tekort was na mijn backpanel mod(je):P).

Maar meet het kreng eens door met een multimeter. En mocht het een el cheapo voeding zijn koop dan gewoon een andere. Een beetje degelijke voeding is niet meer extreem duur (en kan dan gelijk de nodige upgrades mee).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn meet kennis gaat niet zover, wat moet ik dan meten? Ik heb wel zo'multimeter van een 10tjes van de gamma, praxis of multimate (moet ik 3 winkels noemen)
Dus welke draden meet ik met welke door?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 23:29:
Mijn meet kennis gaat niet zover, wat moet ik dan meten? Ik heb wel zo'multimeter van een 10tjes van de gamma, praxis of multimate (moet ik 3 winkels noemen)
Dus welke draden meet ik met welke door?
offtopic:
He het is de radio hier niet hoor :) Dan moet je inderdaad 3 winkels opnoemen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb het al eens gehad bij de 12v van de ATX connector, die maakte slecht contact. Ik merkte niet eens wat aan de computer, maar toen ik de kast los deed zag ik ineens dat al het plastic bij 1 contact weggesmolten/zwartverbrand was. Ik heb de stekker losgetrokken, en een andere aan de voeding gemaakt. Nadat ik het pinnetje op het moederbord had schoongemaakt kon de nieuwe stekker erop, en werkte alles weer prima.
Een nieuw moederbord kopen lijkt me absoluut onzin, probeer eerst eens of ie het nog doet(desnoods met een andere voeding). De kans dat de voeding het nog doet is ook vrij groot, al zou ik iig wel de ATX connector vervangen.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je je voeding doormeet, dient er wel vermogen uitgehaald moeten worden, anders slaat deze niet aan. Dus een flinke weerstand over één van de 12/5 Volt en de ground.
Ook ff een kortstondig verbinding maken tussen psu power on, om hem aan te zetten

edit:
als je alle andere hardware nog aangesloten hebt, trekt dat misschien al genoeg stroom om de voeding het idee te geven dat hij vermogen moet leveren en is dat van die weerstand niet nodig

[ Voor 29% gewijzigd door Turkish op 31-08-2003 03:37 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een Q-tec 450, niet bijzonder duur maar ook niet el cheapo, daar zet ik wel een andere ATX-connector op, en dan zie ik het wel op het mobo zitten de 5v aansluiteningen helemaal volgesmolten, daar zie ik nog weinig mogelijkheden voor.
Ik zou wel willen weten of de oorzaak nou bij de voeding zit of bij het mobo.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 18:35:
Voeding is een Q-tec 450, niet bijzonder duur maar ook niet el cheapo, daar zet ik wel een andere ATX-connector op, en dan zie ik het wel op het mobo zitten de 5v aansluiteningen helemaal volgesmolten, daar zie ik nog weinig mogelijkheden voor.
Ik zou wel willen weten of de oorzaak nou bij de voeding zit of bij het mobo.
Ik zou Qtec niet direct "kwaliteit" noemen. Een Antec, Zalman, Enermax, zijn bijvoorbeeld kwaleitsvoedingen, maar die kosten ook als je die vergelijkt met Qtec veel meer. Bij een vriend heeft een Qtec voeding zijn HD opgeblazen >:) .
Pagina: 1