Toon posts:

[MOD]ati 9800SE Waterblok vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een asus geforce 3 deluxe een van de eerste releases. Nou wil ik graag een keer wat anders en ati spreek mijn enorm aan. Het zou een beetje zonde zijn om mijne oude waterblok die nu op mijn geforce 3 zit niet te gebruiken. Het is een danger den videokaart blok nog de versie van koper zonder plexi glas en symmetrisch opgezet. Past deze op een ati9800SE?

Quote Oompa Loompa:
was de ATI GPU niet concaaf? If so, dan moet je óf je nieuwe ATI gaan lappen óf (nog lastiger/leuker) je dangerden concaaf passend zien te krijgen.

Ik heb geen id eigenlijk ik weet wel dat ik dacht dat ik een keer ergens gelezen had op een site dat de geforce 3 gaten overeen kwamen met de ati gaten maar zeker weet ik dit dus niet. Iemand anders een idee??

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 12:53 . Reden: Quote Oompa Loompa ]

Verwijderd

was de ATI GPU niet concaaf? If so, dan moet je óf je nieuwe ATI gaan lappen óf (nog lastiger/leuker) je dangerden concaaf passend zien te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?? in de search staat er niet specifiek iets over.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Volgens mij zijn pas bij de Geforce4 Ti series de gaten verder uit elkaar gaan staan. Dus als het goed is past jouw GF3 blokje op de nieuwe 9800SE

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
geforce3 gaten komen 100% overeen met de ati gaten :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Volgens mij past die gewoon hoor, bij bij actie mafkees #3 had je blokjes voor GF2/GF3/Radeon en blokjes voor GF4.
die blokjes hebben onderaan WEL een ingefreesde rand. dus misschien moet je de rand om de radeon core stukkie afschuren

verder weet ik het niet 8)7

Afbeeldingslocatie: http://casemod.oxipage.nl/thumb/thumb_DSCN1368.jpg
die linker is het GPU blokje voor GF2/GF3/Radeon (voor het lappen). die rand bedoel ik dus :P

[ Voor 24% gewijzigd door Oxi op 01-09-2003 08:54 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
Het gaat passen als je de "rand" die op de GPU gelijmd zit verwijdert. Deze rand steekt namelijk iets boven de core uit en als je je koeler dan monteert dan raakt ie de core niet

• Knootje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Iemand ervaring met het verwijderen van die rand?, op de Giga 7900Pro zit ie ook.
Heb nu het blok met veel pasta geplaatst.
Lijkt toch iets minder te koelen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13

Epsilon

Knootje schreef op 01 September 2003 @ 19:07:
Iemand ervaring met het verwijderen van die rand?, op de Giga 7900Pro zit ie ook.
Ik heb geen ervaring met het eraf halen van die spacer. Maar ik kan je wel vertelle dat het blok past. Ik heb namelijk zelf een dangerden blok die ik op mijn 9500pro heb zitten.

Op de planning staat wel dat ik een rand weg ga vijlen op mijn waterblok.

De temperaturen zijn namelijk niet zo fantastisch (geen concrete waarden, maar een graad of 45 is ie wel als ik aan de achterkant van de core voel).

Verwijderd

Knootje schreef op 01 September 2003 @ 19:07:
Een schilmesje doet wonderen. Pas op dat je niet uitschiet met het mesje, dan gebeuren er dingen die je niet wil zien gebeuren :P and I know it ;)

• PhuSioN
  • Laatst online: 09-02 20:03
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 09:16:
[...]

Een schilmesje doet wonderen. Pas op dat je niet uitschiet met het mesje, dan gebeuren er dingen die je niet wil zien gebeuren :P and I know it ;)
zoals een jumpertje eraf beuken... Schaam me diep...
Maar tis al weer een tijdje terug. En heb er een leuke sleutelhanger aan overgehouden :X

Verwijderd

patryk schreef op 02 September 2003 @ 17:35:
[...]

zoals een jumpertje eraf beuken... Schaam me diep...
Maar tis al weer een tijdje terug. En heb er een leuke sleutelhanger aan overgehouden :X
Ik kreeg een bijna nieuwe Sapphire 9700 per post. Meteen de koeler eraf gehaald. Toen mesje eronder en schoot dus uit. Weerstandje van de cpu af en een stukje core eraf. De shim er weer opgeplakt en RMA gedaan. Nu heb ik dus een Hercules, omdat ze die Sapphire niet op voorraad hadden.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:51:
[...]
Ik kreeg een bijna nieuwe Sapphire 9700 per post. Meteen de koeler eraf gehaald. Toen mesje eronder en schoot dus uit. Weerstandje van de cpu af en een stukje core eraf. De shim er weer opgeplakt en RMA gedaan. Nu heb ik dus een Hercules, omdat ze die Sapphire niet op voorraad hadden.
Fijne jongen ben jij. :r De winkel probeert het naar de fabrikant te sturen en krijgt 'm niet vergoed omdat het use-abuse is. Neem voortaan verantwoording voor je eigen stommiteiten.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• PhuSioN
  • Laatst online: 09-02 20:03
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:51:
[...]

Ook geprobeerd, maar ze keken onder de cooler en zagen dat de cooler er dus al af is geweest dus garantie was no go. Maarja vond het ook niet zo erg, want het was me eigen stomme schuld. Heb daarna gewoon netjes een weer een 9700np (club3d) kaartje gekocht waar ik nog steeds mee werk tot dat de 9900 pro uit is. Bij deze btw nog geen spacer eraf gehaald. Ik wil niet nog een keer een sleutelhanger van 300 euro ;)

[ Voor 23% gewijzigd door PhuSioN op 03-09-2003 16:47 ]

Pagina: 1