Toon posts:

Probleempje met geheugen speed :) !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V8X-X en een Amd 2500+ met ddr pc3200 geheugen..
Ik kan mijn geheugen niet op 400 Mhz laten draaien als mijn cpu op 1,8 ghz draait maar wel als hij op 1,4 ghz draait.. wrom? en is dat te fixxen?? :'(

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Beetje offtopic misschien..maar probeer het eens met je FSB op 200 x 11 ofzo..
Als het dan wel werkt..zou ik het vooral zo houden :)
Snellere CPU + je geheugen synchroon :) (mits je fatsoenlijke koeling hebt natuurlijk)

Trouwens, volgens mij ondersteunt de Nforce2 officieel geen a-synchroon geheugen...
(Correct me if I am wrong)
Aangezien je FSB op 166 staat, en jij je geheugen op 200(400) wil, zou dat et probleem wel verklaren

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 30-08-2003 22:45 ]

Leave only footprints, take only memories

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
welk merk geheugen heb je?
en lukt het wel als je het voltage verhoogd en de timings minder strak zet?

Verwijderd

Topicstarter
uuhmz.. das een probleempje.. want ik kan zeg maar kiezen tussen 1,4 1,8 en 2,2 nix met fsb veranderen etc... nou looptie op 2,2 ghz.. wel met 400 mhz ddr.. ff kijke oftie zo lekker stabiel loopt dan laat ik hem maar zo :)

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
laurensvliegen schreef op 30 augustus 2003 @ 22:43:
Trouwens, volgens mij ondersteunt de Nforce2 officieel geen a-synchroon geheugen...
(Correct me if I am wrong)
Aangezien je FSB op 166 staat, en jij je geheugen op 200(400) wil, zou dat et probleem wel verklaren
A-synchroon geheugen word wel ondersteund door nforce 2, maar (bijna) niemand gebruikt het omdat synchroon sneller is ( gebleken uit meerdere tests)

In je bios gewoon ergens expert mode kiezen oid en dan kan je de fsb wel instellen. Als je 200 fsb en multiplier 11 doet draait je cpu op standaard snelheid.
Als je je geheugen nu in synchronus mode laat draaien werkt het op 400 mhz.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heren, die V staat niet voor nVidia of nForce2 hoor :+

Maar even voor de duidelijkheid, welke FSB en geheugen snelheids en verhoudingen opties ben je allemaal tegengekomen in je BIOS?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
zozo, dama-q nog levend heh ;)

als het goed is kan je met dat mobo zelf multiplier etc instellen, vriend van mij heeft die mobo ook, en dan je handmatig instellen, of die 3 snelheden...als het goed is staat er in dat rijtje onderaan manual en anders moet je ff een bios updatje uitvoeren via asus update ofzo dat het was.

good luck

offtopic:
|02:02:43| <Godl1ke> Zedg maar GREETINGS VAN ALLE SLUTJES @ CF!!! EN DUW JE MOBO IN JE AARS, JE SNAPT HET GEWOON NIET!

srry voor dit abbadon maar het was mij als opdracht gegeven :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Werkbouwtuig schreef op 30 August 2003 @ 23:58:
[...]
....
Als je 200 fsb en multiplier 11 doet draait je cpu op standaard snelheid.
....
offtopic:
[mierenneukmode]
Ik weet niet wat jij voor reken apparaat gebruikt hoor. Een barton 2500 draait standaard op 1833Mhz. Met een FSB van 200 heb je dan een multi nodig van 9 en een beetje :Z
[/mierenneukmode]

ontopic:
Ik heb dat bord zelf ook maar heb daar nooit op gelet. (dacht zelfs dat als er een 166Mhz FSB cpu inzat je alleen maar DDR333 kunt keizen maar weet dat niet zeker omdat ik die PC nu niet hier heb staan om te kijken)

Het beste is om je geheugen gewoon sync te laten draaien. Bij AMD is dat de snelste manier. Als je niet wil OCen is dus 333 de beste oplossing. Als je wel wil OCen zul je even moeten spelen met FSB en multi

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
ff offtopic: lol sjorremans.. dikke voor godlike :) dikke voor cf

ennuh.. dank dank voor tips enzo.. zal dr wel uitkome ;)
Pagina: 1