Sins ik overgestapt ben op de 2.4.6t1 kernel (ongeveer halve maand geleden en draaid perfect) mis ik opeens alle pci devices en mem stats in phpsysinfo (versie 2.1). Is er soms iets veranderd in de 2.4.6 tak of heb ik gewoon een module over het hoofd gezien?
Je bedoelt neem ik aan de 2.6.0-test1 kernel.
Bestaan de betreffende files met informatie wel in /proc? En is het formaat anders dan bij 2.4.x?
Bestaan de betreffende files met informatie wel in /proc? En is het formaat anders dan bij 2.4.x?
PHP:
1
2
3
| function pci () { $results = array(); if ($fd = fopen('/proc/pci', 'r')) { |
en
PHP:
1
2
| function memory () { if ($fd = fopen('/proc/meminfo', 'r')) { |
Met mijn kernel (met 2.6.0-test4) zijn ze gewoon aanwezig. /proc/pci lijkt ongewijzigd t.o.v. kernel 2.4.20, maar /proc/meminfo is zo te zien wel veranderd.
Op de sourceforge pagina van phpsysinfo staat wel een patch voor memory info onder 2.5.x, maar of die werkt moet je zelf maar even proberen.
Anders kun je nog bij de bugs sectie kijken of er al aan gewerkt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Leon op 31-08-2003 02:49 ]
Eeuwige n00b
Alleen als je "legacy /proc/pci support" aan hebt staan. /proc/pci is dus blijkbaar deprecated, en phpsysinfo moet maar wat anders verzinnenLeon schreef op 31 August 2003 @ 02:48:
/proc/pci lijkt ongewijzigd t.o.v. kernel 2.4.20
Het wordt overigens tijd dat iemand phpsysinfo eens forkt, ik heb het idee dat percision niet zo'n zin meer heeft
. (Kijk maar naar forums, openstaande bugs etc)
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dat klopt, staat ook in de Changelog van Linux dacht ik. Je wordt nu geacht het tooltje 'lspci' te gebruiken. Maar je kunt ook gewoon die kernel optie aanzetten: bij 'make menuconfig' kiezen: Bus options (PCI, PCMCIA, EISA, MCA, ISA) -> Legacy /proc/pci interface.deadinspace schreef op 31 augustus 2003 @ 03:37:
[...]
Alleen als je "legacy /proc/pci support" aan hebt staan. /proc/pci is dus blijkbaar deprecated, en phpsysinfo moet maar wat anders verzinnen
Leuk om te doen!Tony Vroon schreef op 31 augustus 2003 @ 16:24:
Het wordt overigens tijd dat iemand phpsysinfo eens forkt, ik heb het idee dat percision niet zo'n zin meer heeft. (Kijk maar naar forums, openstaande bugs etc)
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 14:01:
ergste nachtmerrie van programmeur is stageplek krijgen, waar de grootste je allerlei shit van een ander kan aanpassen, zonder dat er functies, logica of zelfs fatsoenlijk stylesheet wordt gebruikt, met allerlei brakke html en php die zo onlogisch is als de pest..
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
idd leuk om te doen 
'K zou het makkelijker vinden om gewoon ook admin/developer vanda project te worden.
Hoef je niet zo moeiljik te doen om een nieuwe naam te verzinnen en de hele CVS tree te copieeren....
'K zou het makkelijker vinden om gewoon ook admin/developer vanda project te worden.
Hoef je niet zo moeiljik te doen om een nieuwe naam te verzinnen en de hele CVS tree te copieeren....
Maybee we are alone... After all.
Het probleem wat ik heb is dat ik dan meteen het geheel wil herschrijven om bijvoorbeeld dit soort bugs onmogelijk te maken:Heidistein schreef op 31 August 2003 @ 19:59:
idd leuk om te doen
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 46080 bytes) in /home/groups/p/ph/phpsysinfo/htdocs/phpsysinfo-dev/index.php on line 105
[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 31-08-2003 20:09 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
gloep, das wel pijnvol eigenlijk... hehehe. Zou niet eens mogen kunnen gebeuren.
Ik denk niet dat dit topic lang openblijft omdat we noggal offtopic gaan zo, maar als je een fork (of rewrite) wilt beginnen, i'm in
Ik denk niet dat dit topic lang openblijft omdat we noggal offtopic gaan zo, maar als je een fork (of rewrite) wilt beginnen, i'm in
Klopt het email adres in je profiel nog steeds? Dan neem ik wel ff contact met je op. Ik ben wellicht inderdaad geinteresseerd in een fork / rewrite en heb zelf veel ervaring met PHP; jouw posthistory laat wat kennis over NOS zienHeidistein schreef op 01 September 2003 @ 00:48:
gloep, das wel pijnvol eigenlijk... hehehe. Zou niet eens mogen kunnen gebeuren.
---
Heh...is dat nou even grappig...volgens mij is Kees ook met een dergelijk projectje bezig, zal 'm deze thread eens opsturen als 'ie weer online is.
InteressantWilke schreef op 01 September 2003 @ 10:06:
Heh...is dat nou even grappig...volgens mij is Kees ook met een dergelijk projectje bezig, zal 'm deze thread eens opsturen als 'ie weer online is.
---
hmmjah, ik heb toendertijd de class van phpsysinfo (de 'informatie-ophaal-class') al grotendeels herschreven voor mijn eigen project, het is niet heel moeilijk om het weer een beetje uptodate te houden
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik ben er zelf voor om een nieuw project met een nieuwe naam op te starten en dan slechts het idee van phpSysinfo over te nemen. Code hebben we niet nodig; en we zullen in de code gewoon een bedankje aan de originel auteur opnemen. Totdat iemand besluit dat we te ver offtopic gaan hoor ik ideeen graag in dit topic
---
Uiteraard wil ik graag assisteren met het geschikt maken voor Alpha, die paar patches voor de huidige phpsysinfo komen ook bij mij vandaan (die /proc/cpuinfo van Linux@Alpha ziet er heel anders uit).
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dat email addres klopt inderdaat nog, wel een antieke, maar dat geeft niet.
Ik heb iets meer ervaring dan vaak uit posts blijkt, omdat ik meestal niet zo goed uit mijn woorden kan komen in zo'n textboxje, en moeilijk kan vertellen wat ik bedoel. dysleksy heet dat (Hoe schrijf je dat?
)
(Deze kennis is gekomen doordat ik al 4 jaar alleen maar linux op zowel desktop als servers draai (windowsME was geen success))
Het zal wel 1 of ander drama worden omdat de hele /proc in kernel 2.5 weer over de hasses (=Fries voor kop) is...
Ik heb zelf ook enige kennis van php. (de CMS van www.weduwejoustra.nl is door mij gemaakt op stage). En op school komt nu een redelijk groot PHP project; een absentregistratiesysteem voor leerlingen, met barcodescanners (in een website ja?). Heb ik wel zin in.
En dan dit erbij, hehehe heb ik echt ook veel zin in
Ik heb iets meer ervaring dan vaak uit posts blijkt, omdat ik meestal niet zo goed uit mijn woorden kan komen in zo'n textboxje, en moeilijk kan vertellen wat ik bedoel. dysleksy heet dat (Hoe schrijf je dat?
(Deze kennis is gekomen doordat ik al 4 jaar alleen maar linux op zowel desktop als servers draai (windowsME was geen success))
Het zal wel 1 of ander drama worden omdat de hele /proc in kernel 2.5 weer over de hasses (=Fries voor kop) is...
Ik heb zelf ook enige kennis van php. (de CMS van www.weduwejoustra.nl is door mij gemaakt op stage). En op school komt nu een redelijk groot PHP project; een absentregistratiesysteem voor leerlingen, met barcodescanners (in een website ja?). Heb ik wel zin in.
En dan dit erbij, hehehe heb ik echt ook veel zin in
[ Voor 9% gewijzigd door Heidistein op 01-09-2003 20:55 ]
Pagina: 1