Verwijderd

Topicstarter
Heb net bij mijn ouders de laatste consumentengids ontdekt en de testers bij de consumentenbond zijn losgezet op de laatste gsms (moet wel een verademing voor ze zijn na het testen van broodbakmachines :) ). Anyway, de nummer 1 is de Nokia 6100, gevolgd door de Samsung S300 en de V200. Beste koop zijn de LG 510W en de Siemens ME 45. Hekkensluiter is de Toshiba TS21i (daar kan niemand het mee oneens zijn ;) ).

Dus wat vinden jullie van de conclusies?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
De consumentenbond , na de problemen rond epson probeer ik er maar om heen te lopen :+. Man stelletje prutsorz daar, zelfs de gemiddelde n00b weet nog meer dan hun :+. En die woordvoeder :r. (Maar goed back on the test).

Als eerste waar vergelijken ze de mobiels mee? Weer zo heerlijk ONduidelijk!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Kun je niet ff die pagina's inscannen? Dan is het ook wat overzichtelijker? :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hou het zelf meestal ook in gaten wat de uitkomst is. Je moet eigenlijk voor de gein is kijken hoe de vorige uitslag eruit zag.. Imho keren ze soms de complete tabel om, staat de nummer 1 vorige keer nu laatst en andersom. Een aantal tests terug hechtten ze ook veel te veel waarde aan de verkeerde eigenschappen van telefoons, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks. Niet iedereen gaat op onderzoek uit hoe een gsm werkt, sommige mensen pakken het boekje (ik niet dus :P) Op dit moment is dat echter al weer wat beter, maar ik vind nog steeds dat er soms echt nix van klopt, maar zoals ik al eerder zei is dat vaak een persoonlijk iets..

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Siemens ME45??
Oude modellen testen heeft zin :/

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• J0YR1D3R
  • Niet online
GiSaE, je moet er vanuit gaan dat de doelgroep die de Consumentenbond wel anders is dan het forum hier :) Ik bedoel, ouderen hechten weinig waarde aan een kleurenscherm, camera, agenda's etc.. Het gaat ze er vooral om "dat ie het altijd doet als ik ergens ben en ik alleen sta"

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

GiSaE schreef op 30 August 2003 @ 21:52:
Siemens ME45??
Oude modellen testen heeft zin :/
inderdaad. erg nuttig om een toestel van twee jaar oud te testen. |:(
van de andere toestellen weet ik niet hoe oud ze zijn, iemand die dat weet?
J0YR1D3R schreef op 30 augustus 2003 @ 21:54:
GiSaE, je moet er vanuit gaan dat de doelgroep die de Consumentenbond wel anders is dan het forum hier :) Ik bedoel, ouderen hechten weinig waarde aan een kleurenscherm, camera, agenda's etc.. Het gaat ze er vooral om "dat ie het altijd doet als ik ergens ben en ik alleen sta"
als er in een electronische branche wel een snelle ontwikkeling is, dan is het de mobiele telefonie wel. je hoeft echt niet het nieuwste van het nieuwste te testen, maar dit is wel heel erg.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 30-08-2003 22:00 ]

Verwijderd

hoe presteerde de siemens S55?

• J0YR1D3R
  • Niet online
damster schreef op 30 August 2003 @ 21:55:
[...]

als er in een electronische branche wel een snelle ontwikkeling is, dan is het de mobiele telefonie wel. je hoeft echt niet het nieuwste van het nieuwste te testen, maar dit is wel heel erg.
Combinatie van beiden is er in dit geval sprake. Men test de nieuwste toestellen, maar ook oudere toestellen die goed mee kunnen komen qua kwaliteit. Over de s55 wordt niets vermeld, wel de sl55 en a55.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

J0YR1D3R schreef op 30 August 2003 @ 21:59:
Combinatie van beiden is er in dit geval sprake. Men test de nieuwste toestellen, maar ook oudere toestellen die goed mee kunnen komen qua kwaliteit. Over de s55 wordt niets vermeld, wel de sl55 en a55.
het is natuurlijk niet erg nuttig om een toestel van 2 jaar oud (me45)
te vergelijken met een toestel van nog geen jaar oud (6100).

test gewoon toestellen in dezelfde prijsklasse en die ongeveer allen even oud zijn.
alleen dan kan je een goede vergelijking maken.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ze testen gewoon in diverse prijsranges... En er is zeker geen sprake van toestel a versus toestel b, het gaat om een algemeen beeld van wat er te koop is op dit moment, en aangezien er ook nog geadverteerd wordt met een me45 en dit zeker geen slecht toestel is, zie ik niet in waarom deze niet meegenomen mag worden in de test :)

• Gisae
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op 30 augustus 2003 @ 22:05:
Ze testen gewoon in diverse prijsranges... En er is zeker geen sprake van toestel a versus toestel b, het gaat om een algemeen beeld van wat er te koop is op dit moment, en aangezien er ook nog geadverteerd wordt met een me45 en dit zeker geen slecht toestel is, zie ik niet in waarom deze niet meegenomen mag worden in de test :)
Dit toestel zal in 2 jaar tijd vast wel eens in een test hebben gezeten dus heeft het niet veel zin het nog een keer te testen. En voor die prijsrange kunnen ze vast wel andere toestellen vinden die nieuwer zijn.
Normaal test je ook nieuwe producten die hun status nog moeten verdienen, de ME45 heeft zijn status al behaald.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds de witbiertest vertrouw ik die mensen niet meer. Stelletje prutsers.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01
The Dolf schreef op 30 August 2003 @ 22:44:
Nou ja, ik was het er wel mee eens dat Wieckse Witte laatste werd, maar dat Hoegaarden één na laatste werd, NO WAY :|

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Ze hebben het bij een eerder test wel eens gepresteerd om 2 modellen van dezelfde fabrikant te testen en de ene was goed en de andere was matig, waren allemaal puntje net wat minder enzo. Maar ik dacht dat die 2 telefoons dezelfde hardware bevatte. En, toevallig, las ik iets later iets over de ene telefoon waarbij vermeld stond "De ... is exact hetzelfde als de ... echter heeft de ... een gemoderniseerd uiterlijk" de types weet ik niet meer en het verschil ook niet precies, maar hier kwam het op neer. Volgens mij ging het om een Siemens of Ericsson

Kijk, dat er kleine verschillen zitten als je dezelfde hardware gebruik op 2 telefoons dat kan ik snappen, maar echt op alle fronten was de ene minder, het menu zou ook minder makkelijk zijn, terwijl dat ECHT hetzelfde was, en nog wat van die dingen. Sindsdien ben ik de consumentenbond nog meer gaan wantrouwen dan eerst. Laat ze dan toch maar die saaie broodbakmachines gaan testen ;)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Athome's webruimte werkt weer eens niet, kan dus niet uploaden. Maar in het kort:

1. Nokia 6100
2. Samsung S300
3. Samsung V200
4. Nokia 7250
5. LG 510W
6. Siemens ME 45
7. Nokia 6800
8. LG W7000
9. Nokia 5100
10. Siemens SL 55
11. Siemens A55
12. Sony Ericsson T310
... RSI begint in te zetten...
21. Nokia 3650
22. SE P88
...
Last and certainly least 28. Toshiba TS21i

Verwijderd

The Dolf schreef op 30 augustus 2003 @ 22:44:
Eten- en drinkwaren zijn natuurlijk wel moeilijker om te testen als huishoudelijke apparatuur bijvoorbeeld.

• nimm2
  • Laatst online: 11-02 16:05

nimm2

.

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 22:56:
idd

ik heb ook zo'n ding. raaad niemand het aan dat ding te nemen. slecht slecht slecht

op welke punten was het slecht getest?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik mis ook nog de nokia 3650 die toch al zeer goed op de markt verkrijgbaar is? En die toshiba tja, het is hun eerste en denk ook hun laatste mobiel ooit :+. Ervaring leert ze wle, dat het niet slim was. Maar goed zo lang NTT-Docomo daar geld heeft voor neergelegd (Japan is i-mode een hype) dan kan ik het me nog wel voorstellen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Termi schreef op 30 August 2003 @ 23:29:
Ik mis ook nog de nokia 3650 die toch al zeer goed op de markt verkrijgbaar is? En die toshiba tja, het is hun eerste en denk ook hun laatste mobiel ooit :+. Ervaring leert ze wle, dat het niet slim was. Maar goed zo lang NTT-Docomo daar geld heeft voor neergelegd (Japan is i-mode een hype) dan kan ik het me nog wel voorstellen.
Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 22:56:
Athome's webruimte werkt weer eens niet, kan dus niet uploaden. Maar in het kort:

1. Nokia 6100
2. Samsung S300
3. Samsung V200
4. Nokia 7250
5. LG 510W
6. Siemens ME 45
7. Nokia 6800
8. LG W7000
9. Nokia 5100
10. Siemens SL 55
11. Siemens A55
12. Sony Ericsson T310
... RSI begint in te zetten...
21. Nokia 3650
22. SE P88
...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik vraag me af of de Sony Ericsson T610 ook in de test is meegenomen? anders zou die denk ik wel hoog scoren. zelf heb ik een noika 7250, en komt uit op plaats 4, toch netjes :)

Uiteindelijk blijft het toch allemaal wel een persoonlijke smaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 31-08-2003 00:06 ]

39

• jedel
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

zelf vind ik die test altijd lastig, ik heb een bepaald eisen paket (somige dingen zijn wel belangrijk andere niet). en ik blijk toch niet de zelfde eisen te hebben als de consumenten bond.....

maar ik ben dan dus ook niet representatief om dat ik een thoshiba ts21i heb :Y) (persoonlijk kan ik ook wel iets beters verzinnen maar niet voor dat geld! :P )

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• NightCruiser
  • Niet online
nimm2 schreef op 30 August 2003 @ 23:17:
[...]

idd

ik heb ook zo'n ding. raaad niemand het aan dat ding te nemen. slecht slecht slecht

op welke punten was het slecht getest?
had eigenlijk nooit geen problemen met dat ding :? (behalve de standby tijd,, achjah)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
De T610 is inderdaad meegenomen in de test. (lekker vergelijken, de 610, de P800 en de Toshiba TS21i...........De T310 kwam overigens hoger uit dan de T610)
Ik vind de testen van de consumentenbond op het gebied van techniek pruts. Ze presteren het gewoon om keer op keer verouderde modellen in hun testen op te nemen, onder het mom van " de markt wijzigd zo snel" . (Dat was het argument om oude pc's te testen en op het moment dat het blad uitkwam erbij te zetten dat de helft niet meer leverbaar is omdat die exemplaren vervangen zijn door nieuwere modellen)
Ze moeten zich bij de verwarmingsketels ed. houden en als ze zonodig pc's en telefoons ofzo willen testen een soort samenwerking met een computerblad aangaan. Die kunnen nl. wel pc's en telefoons die net (of nog) in de winkel staan testen.

[ Voor 6% gewijzigd door miles op 31-08-2003 10:24 ]

Verwijderd

vehpol schreef op 30 August 2003 @ 22:52:
Ze hebben het bij een eerder test wel eens gepresteerd om 2 modellen van dezelfde fabrikant te testen en de ene was goed en de andere was matig, waren allemaal puntje net wat minder enzo. Maar ik dacht dat die 2 telefoons dezelfde hardware bevatte. En, toevallig, las ik iets later iets over de ene telefoon waarbij vermeld stond "De ... is exact hetzelfde als de ... echter heeft de ... een gemoderniseerd uiterlijk" de types weet ik niet meer en het verschil ook niet precies, maar hier kwam het op neer. Volgens mij ging het om een Siemens of Ericsson

Kijk, dat er kleine verschillen zitten als je dezelfde hardware gebruik op 2 telefoons dat kan ik snappen, maar echt op alle fronten was de ene minder, het menu zou ook minder makkelijk zijn, terwijl dat ECHT hetzelfde was, en nog wat van die dingen. Sindsdien ben ik de consumentenbond nog meer gaan wantrouwen dan eerst. Laat ze dan toch maar die saaie broodbakmachines gaan testen ;)
heb ik ook wel eens gehoord ja (niet zelf gelezen, maar van horen zeggen).
ging om de Siemens C35i versus Siemens M35i

Verwijderd

ze vergelijken de mobieltjes niet met elkaar, ze geven in een tabel de eigenschappen van de mobieltjes. daarnaast hebben ze nog een aantal onderdelen "getest"(handleiding, belvolume ed.)nouja, dan maakt het niet zoveel uit dat er oudere telefoons tussen staan. de beste koop en voordeliste keus zijn natuurlijk een beetje relatief aan wat je zelf vind.
vind de test opzich wel handig, want hoevaak komen er niet vragen op dit forum langs als heeft mobiel x java en mobiel y gprs etc. jammer dat ze de mobiletjes niet toelichten, asl ze vorige keer wel deden bij de digitale camera's.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 16:20
Klopt, toch mis ik van een Nederlandse consumentenbond een Nederlands merk als Philips in de test ;) Waar is de Philips Fisio 825 bijvoorbeeld?

Daarbij wordt het blad en de testen vaak gerevereerd bij aankoop van een product. Heeft dus meer zin om de huidige generatie te testen op gebruik, lijkt mij.

Philips fan

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat er nog 'oude' modellen in de test zitten als de ME45.

'Oude' en nieuwe modellen los van elkaar vergelijken lijkt me weinig zinnig.
Het gaat er (zeker voor de Consumentenbond-doelgroep) om wat een telefoon nú kan, en wat-ie nú koopt. Hoe lang het geleden is dat het eerste model ervan uitkwam is meestal irrelevant.

De Consumentenbond test meestal op deze manier: elke keer als een bep. productsoort weer getest wordt, wordt bekeken welke producten uit de oude test niet meer verkrijgbaar zijn, en welke modellen nieuw verkrijgbaar zijn.
De ME45 is nog steeds verkrijgbaar, en dus in de tabel gehouden. Waarschijnlijk hebben ze 'm ook helemaal niet opnieuw getest, maar gewoon de resultaten van de vorige test overgenomen.

Overigens leek het me nogal wiedes dat de SonyEricsson T610 niet zo hoog geeindigd is. Het ding stikt wel van de functies, maar ook van de problemen, en dat weegt bij zo'n test zwaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem ingescand, is wel een A4tje (en 200kb groot):
[ knip - Dit is copyrighted materiaal :) ]

[ Voor 41% gewijzigd door intoxicated op 31-08-2003 20:29 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

Wallie

Herr

Niet dat het mij wat boeit maar mag je dat wel zo op internet zetten..?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1