Eisa config ALR Triton II mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb hier een (merkloos) servertje staan met een dual pentium 166 mobo.
ALR Advanced Logic Research Triton II PCI-EISA classic M/B

Ik heb het halve internet afgezocht naar informatie over het moederbord wat erin zit maar ik kan helaas niets vinden. Ik krijg bij het opstarten de melding dat ik een Eisa configuration utility moet draaien. Deze heb ik helaas niet en ik kan hem ook nergens vinden op het net.

De officiele site van ALR doet het niet meer (www.alr.com)

Heeft iemand toevallig een eisa config utility voor mij of weet iemand waar ik deze kan downloaden?

• Shuriken
  • Laatst online: 20-03 09:32

Shuriken

Life is all about priorities

Misschien zo: [google=alr eisa configuration utility]

Die link bij Gateway ziet er goed uit. En daar verkochten ze op grote schaal ALR producten.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• jhead22
  • Niet online
Thx !
Dat ziet er veel belovend uit !
We gaan het eens proberen...

Edit:
Grrrrr... :(

Hebben we eindelijk een eisa config diskette gevonden wordt er gevraagt naar een system configuration diskette.
Van alles gedownload van die site, maar geen enkele is de juiste diskette.

En zonder deze instellingen werkt mijn pci scsi controller ook niet. Ondanks dat dit een pci kaartje is inplaats van eisa vind hij hem niet en kom ik ook niet in het bios van de scsi controller.

Nog een server kopen ? >:)

[ Voor 80% gewijzigd door jhead22 op 31-08-2003 21:49 ]

• jhead22
  • Niet online
Iemand nog een id hoe we dit kunnen oplossen.
Tis zo zonde van het mamma plankje. :'(

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik weet het niet zeker maar een zoektochtje in The Archive doet mij vermoeden dat het apparaat in kwestie een Revolution MP is.

Quote uit de originele support site :

For ALR Evolution and Revolution machines with an EISA bus combined with a PCI local bus: Evolution V STe, Revolution MP, Revolution MP II, Revolution MP Pro, Revolution Q4SMP, Revolution Quad6, Revolution Dual6 and the Rackmount QSMP and Quad6.

(Note to Evolution V STe and Revolution MP owners: this version of the EISA Configuration Utility requires a BIOS version of 4.04.x or higher. If you have a 4.03.x BIOS, you must update the BIOS version for this machine.)

(Note to Revolution MP II, MP Pro, Dual6 and Quad6 owners: if you have a BIOS version of 5.10.1 or higher, you need to download version 3.15 instead.)

There is also a supplemental file containing additional CFG and OVL files for the EISA utility version 3.13.

Helaas zijn de files van de originele website niet gearchiveerd, maar een zoektochtje met google leverde mij deze site op waar de benodigde bestanden ECU313.exe en ESF311.exe nog te vinden zijn.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• jhead22
  • Niet online
Thx !

Het zijn helaas dezelfde bestanden als op de site van gateway.

Het programma cf vraagt steeds om het bestand !alr01A4.cfg
Deze staat op de suppelement diskette en deze geef ik hem dan. Dit wordt geaccepteerd en de volgende melding is dat hij de diskette met het label: system configuration nodig heeft met de configuration (.cfg) bestanden
Kep nu alle downloads geprobeerd, maar hij accepteerd ze niet.
Alle .cfg files en alle .ovl bestanden... geprobeerd.

Bios 5.10.1 staat erop.
Zelf heb ik ook het vermoeden dat het een ALR revolution bord is.

Ik ben er ook achter gekomen dat je via de eisa config ook de pci sloten moet instellen op pnp etc. Het klopt dus dat mijn scsi controller nog niet werkt.

Het bord beschikt over 4 pci sloten en 7 eisa sloten.

Hej... kiek wat ik vind:
Note: if you extract the ECU files to a floppy, you will have to give the diskette the proper volume label, which is "SYSTEMCFG." You can either specify the volume label when you format the disk or after the fact.
Dat gaan we eens proberen !

Edit:
Yezzzz Hij gaat verder...
Tis gelukt !
Allemaal heel erg bedankt !

[ Voor 121% gewijzigd door jhead22 op 02-09-2003 01:09 ]

Pagina: 1