Liteon 486 CD-ROM speler onder WinXP...raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik heb al een aantal maanden deze Lite-on LTN486s (type YUS) draaien onder WINXP, maar om een of andere reden krijg ik tegenwoordig een foutmelding in de DeviceManager in XP.

Er staat een uitroepteken door de Lite-on en bij de properties staat dat het systeem de driver niet kan vinden of dat het beschadigt is.

Ik heb al een UnInstall geprobeerd omdat dat wel eens wil helpen. Hij lijkt 'm dan weer te vinden, is zelfs even benaderbaar, maar toch komt die error weer terug en verschijnt ie uit My Computer.

Ik heb XP SP1 opnieuw geprobeerd, maar hielp ook niet.
Windows Update geeft niet aan dat er een nwe driver is.
Op de site van Lite-On (wat ik btw een enorm waardeloos ingerichtte site vind omdat je geen retired product kan vinden ofzo) is de CD-ROM speler niet eens te vinden.

Speler is zelf gewoon nog steeds goed aangesloten, wordt ook netjes herkend door de BIOS.

Eventlog geeft ook alleen maar aan dat ie de driver redbook.sys niet kan laden. Nou heb ik in de properties van de Lite-On gezien dat ie deze driver gebruikt. Maar ik kan niet achterhalen waarom ie 'm niet kan starten.

Kan ik een andere driver proberen? Ik dacht dat Plextor en Lite-On praktisch dezelfde drivers gebruiken. Welke zou ik dan kunnen proberen?

specs | 3360wP met SE3000

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voor een CD-ROM speler onder Windows XP zijn geen losse drivers. Die zijn ingebakken.
Dat is al vanaf Windows 95 zo.

redbook.sys zou dus de "algemene" driver kunnen zijn, want in principe werkt elke CD-ROM speler op dezelfde driver, en is het puur de naam die wordt uigelezen uit de firmware door Windows.

Heb je al eens gekeken of de IDE poort wel in orde is, waarop hij is aangesloten?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ja, de speler heeft het tot 2 weken geleden nog gewoon gedaan.

Ik heb net die redbook.sys even hernoemd en opnieuw SP1 geinstalleerd. na de reboot werkt de speler weer, maar ik zie aan het icoontje bij de klok dat er nog schijnbaar 't een en ander wordt geinstalleerd. Ik heb op dat moment de inhoud van de CD-ROM open, maar dat verdwijnt dus opeens na 2 minuten en staat de error weer in de device manager.

Het lijkt dus een soort van conflict, maar waar?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Speler doet het opeens weer :?

Na ingelogd te zijn als de 'echte' administrator (onder wiens account alles geinstalleerd was, deed de speler het gewoon. Daarna terug als de normale gebruiker ingelogged (die ook admin rechten heeft) blijft ie het doen.

X-File nr # 1258934-1

Weird dus.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(