Nec 1300 A - leest dvd -R niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09
Hallo,

Ik weet dat dit een veel besproken dvd brander is maar het volgende probleem kwam in nog niet eerder tegen.

Goed ik heb hem nu een paar dagen en direct de xp 105v6 erop gezet en een lading princos dvd - R besteld.

De speler brand ze perfect alleen daarna kan hij de laatste bestanden op de dvd niet meer openen / lezen of terug copieeren naar de hd.

Ook in een dvd rom drive niet

Zet ik er een dvd movie op crasht de stand alone dvd player na ongeveer een uur spelen totaal (op 4 stuks geprobeerd) deze doet het wel met +R

Wat ik niet begrijp is hoe het dus kan dat ik wel kan branden op -R maar het daarna niet meer kan lezen

Ik heb mijn aspi drivers volledig up to date.

System xp / 512 ddr / xp 1800+ gebrand met Record now max want nero crasht totaal op deze writer bij mij

Wie kent dit probleem en weet wat ik er aan moet doen??

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ehm probeer eerst met de oude firmware of het werkt :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

StuiTeR schreef op 30 augustus 2003 @ 19:04:
Hallo,

Ik weet dat dit een veel besproken dvd brander is maar het volgende probleem kwam in nog niet eerder tegen.

Goed ik heb hem nu een paar dagen en direct de xp 105v6 erop gezet en een lading princos dvd - R besteld.

De speler brand ze perfect alleen daarna kan hij de laatste bestanden op de dvd niet meer openen / lezen of terug copieeren naar de hd.

Ook in een dvd rom drive niet

Zet ik er een dvd movie op crasht de stand alone dvd player na ongeveer een uur spelen totaal (op 4 stuks geprobeerd) deze doet het wel met +R

Wat ik niet begrijp is hoe het dus kan dat ik wel kan branden op -R maar het daarna niet meer kan lezen

Ik heb mijn aspi drivers volledig up to date.

System xp / 512 ddr / xp 1800+ gebrand met Record now max want nero crasht totaal op deze writer bij mij

Wie kent dit probleem en weet wat ik er aan moet doen??
Dit had je van tevoren kunnen weten! Er wordt overal geschreven over de problemen met de Princo 1-4x schijven na het 4 GB punt! Helaas valt er nu weinig meer aan te doen :'( Een hele goede lezer zou misschien de data nog kunnen redden (mijn Pioneer 305S leest alles!).

Ik zou zeggen, update die firmware naar 105v11 en brand de Princo's op 2x. Misschien dat dat betrouwbaar is. Doe een test met Nero CD Speed met elke DVD-R's in de NEC 1300A om te zien of ze volledig leesbaar zijn!

Suc6

webOS all the way!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09
Bedankt voor je reply. Ik heb heel wat gelezen over de princo's maar nergens iets gezien over dit probleem. Heb je misschien een url voor me (heb al search een google gebruikt) Ik heb ze juist gekocht omdat ik in een forum over de Herrie hack er goede dingen over gelezen heb en ze me aangeraden zijn door een paar andere users.......

afin als er iemand nog interesse heeft hehe heb nog 6 spindels staan :(