Toon posts:

[w2k] Profiel verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben een vaag probleem op een W2k domaincontroller. We maken gebruik van roaming profiels en alle profielen worden genaamd volgens de notatie Voornaam.Achternaam. Een user bij ons heet Con Houben.

De eerste dag dat Con bij ons kwam werken en ik hem in liet loggen als user 'Con', liep spontaan de hele pc vast! (heb dat toen veranderd in Conh). In ieder geval had ik daar niet meer aan gedacht toen we bij een migratie van 2 domeinen meteen een en ander gingen standaardiseren. Con's profielmap is met de standaardisatie hernoemd van 'Conh' naar 'Con.Houben' .
Men moet nu ook inloggen volgens de notatie Voornaam.Achternaam. Con wil dus inloggen als 'Con.Houben' en ja hoor, de ellende begint weer..

Hij logt nu in als ConH.ouben en zijn nieuwe homedir en profielmap heten ook zo, want ik had geen zin/tijd om het uit te zoeken.
CON is gereserveerde naam in DOS en dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben en ik heb er vrede mee dat het nu zo moet, maar zijn oude profielmap 'Con.Houben' krijg ik NIET verwijderd!! 8)7

Als ik die map 'Con.Hennekens' probeer te verwijderen, roept windows:

Cannot delete file: The filename you specified is invalid our too long. Specify a different filename.

Als ik de map wil hernoemen, komt windows met dezelfde informatie.

Er is een hotfix voor (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;154987) maar die durf ik niet goed te testen, aangezien het een domaincontroller bertreft. Iemand een ander idee?
Wie heeft er een idee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
deze hotfix zal ik dan ook niet installeren op je server.... tis een nt4 fix..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Geen idee of dit werkt, maar misschien doet Shift+Del iets? Dit is permanent verwijderen in plaats van verplaatsen van de Prullenbak. En anders misschien in een DOS-prompt proberen :?

Die hotfix gaat inderdaad niet werken ;)

/me zwaait naar zwelgje

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 19:06:
Geen idee of dit werkt, maar misschien doet Shift+Del iets? Dit is permanent verwijderen in plaats van verplaatsen van de Prullenbak. En anders misschien in een DOS-prompt proberen :?

Die hotfix gaat inderdaad niet werken ;)

/me zwaait naar zwelgje
Euh... dat gaat niet werken denk ik... Ik zie meer in een NTFS4DOS of Knoppix cd'je om het zootje eraf te gooien. Als het echter een bedrijfkritisch systeem is en je er eigenlijk geen last van hebt; dan kun je beter zo laten...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 30 August 2003 @ 19:10:
[...]

Euh... dat gaat niet werken denk ik... Ik zie meer in een NTFS4DOS of Knoppix cd'je om het zootje eraf te gooien. Als het echter een bedrijfkritisch systeem is en je er eigenlijk geen last van hebt; dan kun je beter zo laten...
En hoezo zou dat niet werken :? Met DOS moet je inderdaad een beetje creatief zijn, het zal met een 'cmd'tje niet lukken nee.

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 30 augustus 2003 @ 19:02:
deze hotfix zal ik dan ook niet installeren op je server.... tis een nt4 fix..
|:(

Ik moet ook beter lezen!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 19:13:
[...]

En hoezo zou dat niet werken :? Met DOS moet je inderdaad een beetje creatief zijn, het zal met een 'cmd'tje niet lukken nee.
Ik doelde op je shift+del oplossing; ik ben het met je eens dat DOS dit op zou kunnen lossen. Een alternatief als knoppix heeft deze zelfde potentie :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

je moet eerst jezelf owner maken van zijn profiel, voordat je hem weg kan gooien (take ownership)

nadat je dat gedaan hebt ff alles renamen met OLD erin ofzo

als de user opnieuw inlogt en daarna uitlogt schrijft ie het profiel weer weg, en aangezien dat onder de logon credentials van de user gebeurt is hij owner

[ Voor 54% gewijzigd door Jimbolino op 30-08-2003 23:00 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor degenen die al wat langer met pc's werken: con is een standaard device voor input en output, en stamt nog uit het oude DOS tijdperk. Type maar een in een prompt "copy con > zz" en tik wat letters en ctrl-z. Wat je getikt hebt staat nu in zz.
Je kan dus geen profiel hebben met de naam CON, want dan probeert het systeem een directory met naam CON aan te maken, en dat mag niet. (probeer maar: md con. Resultaat: the directory name in invalid").

Tot zover de geschiedenis les. ;)

Heb je het al geprobeerd via de UNC naam? Del \\machine\c$\documents and settings\con.houder ?

En dit?
http://www.windows2000faq...Index.cfm?ArticleID=15263

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 30-08-2003 23:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

con komt waarschijnlijk van console, een unit met toetsenbord waarop vroeger getypt kon worden

wel leuk zo'n bug overigens, aan de andere kant begrijp ik niet waarom de username o zich geaccepteerd is door het systeem, die zou dan ook geblokkeerd moeten zijn lijkt me

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 23:14:
con komt waarschijnlijk van console, een unit met toetsenbord waarop vroeger getypt kon worden

wel leuk zo'n bug overigens, aan de andere kant begrijp ik niet waarom de username o zich geaccepteerd is door het systeem, die zou dan ook geblokkeerd moeten zijn lijkt me
Er zit waarschijnlijk geen controle ingebouwd als je de naam aanmaakt. Als je echter iets met mappen probeerd te doen wordt dit wel gecontroleerd.
Pagina: 1