[MS Acces 2000]Krijg geen optie voor schakelbord

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik wil dus een schakelbord maken dus ik even opgezocht hoe dat moest:
Extra > Invoegtoepassingen > Invoegtoepassingenbeheer.
Als ik daarop klik krijg ik een venster waarin een overzicht zou moeten staan van beschikbare toepassingen. Nu is dat gewoon leeg en kan ik op Toevoegen klikken. maarja wat voor soort bestand moet hij dan openen??
Hiervoor kreeg ik dus een melding dat deze functie nog niet geinstalled was dus ik de cd-rom van Office erin gedaan en toen ging hij dus door.
Maar het lijkt wel of de optie voor het Schakelbord er gewoonweg niet inzit (of is deze verborgen ofzo)...

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
[kick]
Nog steeds niemand een idee wat het nou kunnen zijn?
Wat ik ondertussen geprobeerd heb is de setup gestart vannaf de cd-rom, dan naar onderdelen toevoegen/verwijderen en dan zo dat alles vannaf de harde schijf moet worden uitgevoerd. Dit hiel helaas niet
[/kick]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TOOLS | DATABASE UTILITIES | SwitchBoard Manager...

Heb je deze menu-optie wel? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je moet bij de installatie de optie kiezen om alle 'wizards' te installeren. Daar valt het schakelbord nl ook onder.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Boss schreef op 03 september 2003 @ 13:32:
Je moet bij de installatie de optie kiezen om alle 'wizards' te installeren. Daar valt het schakelbord nl ook onder.
Thanx dat werkte inderdaad!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kleine opmerking/toevoeging:

Als ik op een knop druk op et schakelbord om het rapport te openen gebeurd het soms dat het rapport niet helemaal zichtbaar is, dus dat je em moet bijstellen qua lengte/breedte hoe kan je em nou instellen dat deze meteen gemaximaliseerd is, zonder dat het schakelbord zelf gemaximaliseerd moet worden als deze word geopend???

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan in het rapport een OnOpen event maken met Docmd.Maximize.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Boss schreef op 06 September 2003 @ 11:17:
Je kan in het rapport een OnOpen event maken met Docmd.Maximize.
Euhmz...en hoe doen we dat? ik heb het zelf al even geprobeerd alleen weet ik niet of dat de goeie manier is:

Eerst ga ik naar Formulieren (het Switchboard form staat daar in), dan naar de ontwerpweergave waar ik dus ook die buttons zie die het rapport openen, vervolgens klik ik met de rechtermuisknop op zo'n button en kies onderaan voor eigenschappen. Er wordt dan een nieuw venster geopend met onderaan een optie "bij toets indrukken", daar kan ik dan een gebeurtenis neerzetten. Als ik op de ... klik krijg ik 3 opties :

- Expressies
- Macro's
- Programmeercode

Welke van de 3 moet ik dan hebben?

Zelf heb ik al Expressie geprobeerd maar daar zie ik verder geen optie van Docmnd. Maxsize instaan...

EDIT:

2e probleem is dat wanneer ik een rapport open die bijv. maar uit 1 pagina bestaat, hij er standaard gewoon een lege bij doet. Dus als ik dat rapport ga printen krijg ik sowiezo 1 lege pagina te zien. Verder heb ik nog een rapport dat in totaal uit 2 pagina's bestaat. Als ik dit rapport openen en na de 2e pagina ga dan is deze leeg, ga ik dan vervolgens na de 3e toe dan staat hier de rest van het rapport. Hoe kan ik dit veranderen zodat hij de volgorde wel goed zet??

[ Voor 23% gewijzigd door LeMerchant op 06-09-2003 15:49 ]

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

1e probleem: het gaat om de eigenschappen van je rapport. Bekijk die, en kies bij gebeurtenissen voor 'bij openen'. Daar moet je programmacode gaan maken, nl docmd.maximize.

2e probleem: je rapport is te breed voor de pagina waar het op wordt afgedrukt. Pas bij de printerinstellingen de marges aan (kleiner maken) of sleep de rechterkant van je rapport een stukje naar links om het rapport smaller te maken. Dan past het wel op 1 pagina en wordt er geen 2e pagina gebruikt.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
update:

1e probleem heb ik opgelost door gebruik te maken van macro's.

Het voorstel voor het 2e probleem krijg ik gewoonweg niet voorelkaar. Als ik in de ontwerpweergave zit van het rapport en ik sleep de rechterkant naar links zie ik nix gebeuren. Als ik op het zwarte vierkantje klik linksboven het formulier en dan eigenschappen en breedte (dus ik pas dat aan en save em) dan bewaard hij het niet want als ik daarna weer naar het rapport ga en naar de breedte dan staat er gewoon weer 20,101 cm...

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 16:35
Je hebt waarschijnlijk ergens een lijntje of leeg tekstvak te breed gemaakt. Deze zal je iets moeten verkleinen ;)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
wat ik er in heb staan zijn bijv. 2 lijnen die zeker niet te lang zijn maar het rare is dat als ik de lijn veeele malen korten maak, ik de melding krijg (als ik het rapport opstart)
"De sectie is breder dan de pagina, maar de extra ruimte is leeg. Het is mogelijk dat een aantal pagina's leeg is.
De rapportbreedte is mogelijk groter dan de paginabreedte.

EDIT:

Probleem IS opgelost ik moest dus eerst alle lijnen en tekstvlakken korter maken en dan kon ik pas het hele formulier verkleinen in de breedte.

[ Voor 20% gewijzigd door LeMerchant op 09-09-2003 13:21 ]

Pagina: 1