Toon posts:

Online CS server met zijn benodigdheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeden avond tweakers :D

ik wil dus een online Counter-Strike server opzetten maar ik kan nerges vinden wat voor hardware ik daar t beste voor kan gebruike en welke internet verbinding ik minimaal nodig heb....
En wat ook wel handig is:
welke mods zijn het beste te gebruiken, er zijn er zat maar welke zijn goed en het beste om te gebruiken?

en het word trouwens een Windows machine... geen linux, veel te ingewikkeld voor mij :+

Ik hoop dat jullie me kunne helpen want ik heb heel internet al afgezocht en t enige wat er te vinden is is:
je start counter strike en start een server... |:( dat kan ik ook

maar ik moet echt weten welke hardware en welke Up en Down load ik nodig heb...

alvast bedankt ;)

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
[rml][ CS] Counterstrike server opzetten tips ![/rml]

4e post.. ik weet niet hoe of het klopt maarja :P

Verwijderd

Topicstarter
ehhh tjah, bedankt maar ik daar klopt helemaal NIX van... ik ken servers die meer players aankan en die nog s 100 Mhz langzamer is duzzz... helaas, sorry maar toch bedankt ;)

Verwijderd

Wat tegenwoordig veel gebruikt wordt aan mods is de amxmod--> amxmod.net voor sript en functionaliteit van de server, (de admin kan mensen kicken, map veranderen en dergelijke). Dit is wel een belangrijke, zorgt er ook voor dat je na 45 minuten een nieuwe map kan kiezen. Ik vind dit wel een goede maar ik ken ook niet alle mods...

AMX 0.9.3 contains several default plugins :

-admin logging by wonid/nick/ip
-admin list loaded via mysql database
-welcome message at connection
-admin menu
-slots reservation
-some admin commands (chatting, kicking, map changing etc.)
-admin help for commmands
-statistics (statsme-like)
-weapon stats logging
-remaining time announcer
-nextmap managment
-nextmap chooser
-voting system
-scrolling messages
-messages of the moment
-chat-flood protection
-plugins pauser
-stats settings

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 19:37 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
hoeveel spelers hangt af van je verbinding, je specs, je OS en de mods/plugins die je draait. gewoon proberen dus.
meeste server hebben een 100Mbit verbinding, omdat dat nu eenmaal standaard is als je op co-locatie zit

als je wilt weten hoe je een server meot installeren moet je kijken @ http://server.counter-strike.net/

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
relex... bedankt...
nou ik daar "stats" zie staan, wil ik ook wel wat meer weten over de stats :D hoe die het best op te zetten zijn en welke 'merk' stats het best zijn, ik heb wel s gehoord van Psycho stats... daar zit ik aan te denken.... :D
en als t op internet aankomt: ik heb hier MyADSL van mycom, 1 Mbit upload, is dat genoeg????

trouwens de specs:

A7V333 mobo
AMD 1333 Mhz CPU
512 DDR 333 Mhz
en n beetje videokaart enzo, maar dat maakt ni veel uit volges mij bij Dedicated server ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 19:41 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
1MBit is netjes. Zoals ook in het topic stond dat in post 2 hier vermeld werd: reken per speler op 6 tot 10 kb/s, dus je kunt iets van 15 spelers makkelijk hosten :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
G33rt schreef op 30 August 2003 @ 20:07:
1MBit is netjes. Zoals ook in het topic stond dat in post 2 hier vermeld werd: reken per speler op 6 tot 10 kb/s, dus je kunt iets van 15 spelers makkelijk hosten :)
Meer dan 6 KB/s hoef je niet te rekenen, geeneen HL mod trekt zoveel.
Verder is 15 spelers een erg onlogisch getal voor een teambased spel ;) 8 vs 8, wat dus 16 spelers maakt is dan logischer. Verder is veel geheugen en een snelle hardeschijf en processor altijd mooi meegenomen.

The devil is in the details.

Verwijderd

SGD > SPVragen! :)

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 30 August 2003 @ 20:22:
[...]
Verder is 15 spelers een erg onlogisch getal voor een teambased spel ;) 8 vs 8, wat dus 16 spelers maakt is dan logischer. Verder is veel geheugen en een snelle hardeschijf en processor altijd mooi meegenomen.
dus een AMD Athlon 1333 is wel snel genoeg denk je? en 512 DDR moet ook wel genoeg zijn neem ik aan....
en de harde schijf wordt gewoon n 20 of 30 Gb 7200 rpm... is toch ook wel snel genoeg??

Verwijderd

MaRc0 schreef op 30 August 2003 @ 20:22:
[...]
15 spelers is niet eens zo onlogisch. Het kan 7 vs 7 zijn en 1 reserved slot zodat de Ts er altijd op kan ;).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:21:
[...]

dus een AMD Athlon 1333 is wel snel genoeg denk je? en 512 DDR moet ook wel genoeg zijn neem ik aan....
en de harde schijf wordt gewoon n 20 of 30 Gb 7200 rpm... is toch ook wel snel genoeg??
Voor 1 CS server is dat meer dan zat. Met zo'n systeem zou je misschien wel 2 á 3 servers kunnen draaien, maar dan kom je misschien weer in de knoop met je upload. 2 servers met 5 vs 5 zou wel kunnen, veel meer zou ik er niet van maken.

Om alle 'feitjes' even op een rijtje te zetten een lijstje met wat één CS speler vergt van de server:

CPU: 33 Mhz
Geheugen: 16 MB
Dataverkeer: 6 KB/s

Dit zijn geen precieze metingen, maar als je je hier een beetje aan houdt dan moet het wel lukken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi... das heel fijn, dan maak ik denk ik mooi n 15 player server (1 reserved voor admin ;)) en dan red ik dat al met 256 intern :D maarjah, windows heeft ook al weer zoveel geheugen nodig :( duz wordt t wel 512.... achjah... t gaat wel lukken :D
maar blijf maar lekker tips geven... is altijd handig ;)

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 20:04

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

admin slots zijn zwaar irritant. Als admin kan je toch altijd wel toegang krijgen door gewoon iemand te kicken vlak voordat je connect. Standaard optie bij ASE en HLSW als ik me niet vergis :)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Verwijderd

Op een 100Mhz Toshiba mini PC met 20MB memory kun je al een 3 player server draaien (bij 4 komt er dikke lag :D ). Een super bak heb je er dus echt niet voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
maar het staat wel stoer als je n weet-ik-veel hoe snelle pc als server heb draaien :D zoals n dual Xeon ofzo :D met 3 of 4 Gb aan intern geheuge :P
t is alleen niet te betalen anders had ik het wel gedaan... ik wil altijd alles zo snel mogelijk hebbe en aangezien ik hier toch nog een 1333 heb ligge met alles erop en eraan, duz het is gratis :D

Verwijderd

Ey, Ik ben ook bezig met een server project voor cs. Paling15 heb je Icq of msn?
add me anders even bij verkoop@gigasystems.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ElmarNieser schreef op 31 August 2003 @ 17:44:
admin slots zijn zwaar irritant. Als admin kan je toch altijd wel toegang krijgen door gewoon iemand te kicken vlak voordat je connect. Standaard optie bij ASE en HLSW als ik me niet vergis :)
Je hebt wel progjes om lui te kicken zonder dat je in cs zelf zit maar dat vind ik veel irritanter dan admin slots... wat merk je daar nou van??? je kan gewoon laten weergeven dat er 14 man in kan en dat het er stiekem 16 zijn ofzo.... snappie? :D
t kan allemaal tegenwoordig ;)

Verwijderd

http://server.counter-strike.net/

staat ook wel wat nuttige info :)

Verwijderd

Topicstarter
|:( is al vaker gezegd en daar heb ik van gezegd dat daar niet genoeg info staat over hardware en internet verbinding enzo...

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 13:32

Jap

No worries

Ejtow paling! long time no speak,

zoals hierboven al vermeld, de specs voor je pc voldoen, en je verbinding is ook redelijk rap, en verder ik zie dat je het over windows hebt, mischien eens leuk om naar linux te kijken? daar draaien de gameservers (soms) wat beter op dan onder windows,

en als je hulp nodig hebt met amx mod ofzow dan moet je maar ff @ msn poken ;)
adminmod/amx mod is best handig om net iets meer met je server te doen dan standaard kan!

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 00:20:
[...]

|:( is al vaker gezegd en daar heb ik van gezegd dat daar niet genoeg info staat over hardware en internet verbinding enzo...
jah... maar waarom doe je zo moeilijk man :| probeer het gewoon uit :)
Ik hoop dat jullie me kunne helpen want ik heb heel internet al afgezocht en t enige wat er te vinden is is:
je start counter strike en start een server... |:( dat kan ik ook
Nah, counterstrike hoef je echt niet te starten om een server op te starten .. je moet gewoon je server dedicated laten draaien, maar ik neem aan dat je dat ook bedoeld :?
Pagina: 1