Toon posts:

Eigen server opzet een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik draai een eigen site op een server thuis (http://photograph.2ya.com) en de boel loopt qua hits wat beter dan ik in eerste instantie verwacht had. Nu kan mijn server de load die momenteel gegenereerd word makkelijk aan, maar ik zit intussen toch wel aan uitbreiding te denken aangezien de hits met de dag oplopen en ik verwacht binnen niet al te lange tijd een load van 500 -1000hits per dag.
Aangezien dit behoorlijk erin kan hakken zit ik met een aantal zaken die ik even wil checken of het idd een goed idee is om ze aan te schaffen.

In elk geval word de machine voorzien van een amd procesor ben er alleen nog niet uit of het dual of single word met 1024/2048mb intern aangezien er ook een db draait.
Een video of geluidskaart is niet aan de order het systeem word remote bediend via ssh en voor de install is de ob vga ruim voldoende, maar waar ik erg tussen twijfel is of ik het beste scsi of 4x 120GB ide op raid kan nemen of eventueel beter aan sata kan denken.

Qua besturings systeem ben ik er al uit dat word simpel linux en dan of debian/slackware of trustix welke dus via ssh worden aangesproken echter zit ik dan nog met een klein beveiligings probleem wel ter verstaan een aantal pagina's op de site mogen alleen via interne ip's toegankelijk zijn nu heb ik begrepen dat je dat via .htacces kunt instellen, maar ik heb nog geen goede documentatie kunnen vinden die me verteld hoe ik dat moet aanpakken (wel hoe je resticties kan geven op bepaalde zaken, maar niet hoe je iets puur en alleen intern toegangkelijk maakt al damn niet met ww). Als iemand mij kan vertellen waar en of ik deze documentatie kan vinden heel graag.

bedankt alvast.

Verwijderd

je bent wel optimistisch, zou je niet gaan denken aan colo ? ik weet niet wat voor verbinding je hebt maar als je zulke spec's nodig hebt dan moet je wel een flinke verbinding hebben.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

500-1000 hits is op zich niet zoveel hoor, ik denk dat je beter kunt gaan nadenken over het uitbesteden van hosting (gewoon eerst een webspace+domein+wat features) oid. Een server is wel érg overkill denk ik, zeker met de specs die jij daar noemt.
Deze gaat in ieder geval dicht.

[ Voor 88% gewijzigd door Korakal op 30-08-2003 20:01 ]

Dit topic is gesloten.