Van de week heb ik dus mijn Soltek SL75frn-L uitgebouwd i.v.m. onverklaarbare vastlopers. Is garantie en krijg een nieuw bordje er voor terug. Nu dus tijdelijk een Epox 8rda+ er in. Is de eerste revisie met van die geheugenbanken die behoorlijk in de weg zittten, dus dat begon al goed. nu dus een paar dagen het zooitje stabiel draaiende en ik dacht gister even een CD te burnen. Kom ik terug geeft Easy CD Creator vage foutmelding. Vervolgens zie ik dat m'n Lite-on DVD speler verdwenen is uit mijn windows. Opnieuw opstarten en bios laten detecteren, na een paar keer wordt ie weer gezien. Maar ene keer wel en andere keer niet. Soms krijg ik een aantal vage tekens en soms alleen LT te zien in de bios na detectie. Natuurlijk allereerst kabel vervangen en voltages gecheckt. Kabel is het niet en voltages zijn ook goed. Vervolgens zojuist Lite-on DVD uitgebouwd en Toshiba DVD er in. Alles gaat goed, totdat opeens m'n Lite-on burner ook raar begint te doen. De Toshiba blijft ie echter keurig herkennen. Nu net in tweede pc met K7S5A lite-on DVD getest en dat gaat wel goed. Ook geprobeerd de brander op het Epox bord te upgraden. Bios herkende hem eventjes goed en ook in windows stond ie er. Maar toch zag het firmware update progje iets anders. Het lijkt er dus op dat Epox en Lite-on elkaar niet zo lief vinden. Verder staat op het mobo ook de nieuwste bios. Iemand een idee?
Voor de volledigheid nog even m'n specs;
Aopen 300 watt psu
Epox 8rda+
Amd Tbred 2400+
Samsung pc2700
IBM GXP 120 80 GB Prim. Master
Lite-on CDRW 40x12x48 Sec. Master
Lite-on DVD 12x48 Sec. Slave
Leadtek GF 4 Ti4400
SB Audigy
Voor de volledigheid nog even m'n specs;
Aopen 300 watt psu
Epox 8rda+
Amd Tbred 2400+
Samsung pc2700
IBM GXP 120 80 GB Prim. Master
Lite-on CDRW 40x12x48 Sec. Master
Lite-on DVD 12x48 Sec. Slave
Leadtek GF 4 Ti4400
SB Audigy
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!