E-tech USB (U11) Wifi Adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Vorige week heb ik bovenstaande adapter opgehaald om mijn vaste machine aan het draadloze netwerk te koppelen.
Na de drivers, volgens de handleiding geinstaleerd te hebben (eerst driver installeren, booten en dan de adapter aansluiten) kan er geen accespoint gevonden worden.

Mijn laptop, met een pcmcia wifi kaartje, maakt keurig verbinding met het access point. Het accesspoint functioneerd dus keurig naar behoren.

Het probleem op mijn vaste machine zit em in het kanaal. Hij wil connecten op kanaal 11 wat aangepast moet worden naar kanaal 1 waar het accesspoint op draait.

Het probleem is dat dit volgens de handleiding via de properties van de wireless lan verbinding aangepast kan worden of via de monitor utility die bij de installatie van de driver ook op de machine wordt gezet. Echter zis de "change channel" propertie "grayed out". Wanneer je dit aan wilt passen via de wireless lan funtionaliteit van windows XP wordt automatisch de monitor utility gestart waardoor je geen mogelijk hebt om het kannaal aan te passen.

Is er iemand met een zelfde USB adapter die dit ondr XP wel voor elkaar heeft gekregen en die DE TRUC weet?

Ik heb de laatste, beschikbare driver voor windows XP gebruikt.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Titel edit :)

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Je caps lock was blijven hangen, dat heeft Cutebritney aangepast.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Predator schreef op 30 August 2003 @ 21:01:
[...]

Je caps lock was blijven hangen, dat heeft Cutebritney aangepast.
Waarvoor mijn excuses :-)

On Topic:

Ik ga strax mijn machine nog eens schoon installeren met XP.
Misschien dat windows gewoon een beetje niet lekker is.....vermoed niet dat het gaat helpen en dat de apparatuur retour gaat

Verwijderd

Heb een 3com officeconnect usb wifi adaptertje, had veel problemen met connecten etc. onder xp. Heb toen in het advanced tabje van de wireless verbinding uitgevinkt dat xp automatisch de wifiverbinding configureerd. Daarna de software van de usb wifi adapter geinstalleerd, toen kon ik gewoon alles netjes instellen. Misschien heb je hier iets aan

Verwijderd

Soms helpt het ook om de Wireless Zero Configuration-service uit te schakelen.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 13:05:
Heb een 3com officeconnect usb wifi adaptertje, had veel problemen met connecten etc. onder xp. Heb toen in het advanced tabje van de wireless verbinding uitgevinkt dat xp automatisch de wifiverbinding configureerd. Daarna de software van de usb wifi adapter geinstalleerd, toen kon ik gewoon alles netjes instellen. Misschien heb je hier iets aan
Hier ligt ook het probleem.
In de properties van de wireless verbinding moet je "automatisch configureren" uitschakelen maar hier kom je niet bij omdat hij automatisch de monitor util van de geinstalleerde driver gebruikt. Hierin zou je ook de kanalen moeten kunnen aanpassen maar ook deze CHANGE button is grayed out.

Je hebt 100 % gelijk en ik wete ook dat hier het probleem ligt maar hoe dit te verhelpen.........

Verwijderd

misschien eerst de software van je adapter weghalen, ik neem aan dat die al is geinstalleerd. Dan in winxp config alles uitvinken en dan weer installeren?

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 13:53:
misschien eerst de software van je adapter weghalen, ik neem aan dat die al is geinstalleerd. Dan in winxp config alles uitvinken en dan weer installeren?
Je moet, volgens de handleiding, eerst de software installeren en dan de adapter aansluiten. De software is dus geinstalleerd.

Zonder deze driver heb je dus ook geen wireless verbindingen staan en dus kun je "automatisch configureren" niet aan of uit zetten daar je de wifi verbinding nog niet je "netwerkverbindingen hebt staan.

Overigens is de wireless zero services uitschakelen een hele goede tip! Gaan we proberen!

Verwijderd

ik bedoel de configuratietool van je adapter

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
probleem opgelost door de Wireless Zero Configuration-service uit te schakelen!
Heren bedankt voor de tips, topic kan gesloten worden

Pagina: 1