Toon posts:

Rare kleur in de rechter kant van het scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen toen ik mijn PC aanzetten ondekt dat in de rechter kant van mijn CRT monitor een raar kleur verschil zit. Mijn OC is windows XP en de balk onderaan behoort blauw te zijn. Bij mij is die rechterkant ( ongeveer 2 a 3 CM vanaf de zijkant ) groen ( en flets) geworden en dat gaat zo helemaal tot aan rechtsboven dooren daar is het scherm paarsig vn kleur. Dat zie je ook bij spellen.

Mijn monitor is een 107T van philips en nog geen 2 jaar oud. Ik heb geen idee wat het kan zijn ( slijtage?)

Hopelijk kan iemand mij helpen wat het kan zijn of een oplossing weet.
Want het is best irritant.

Alvast bedankt

Verwijderd

kun je niet bij de opties deaguss of zo iets doen?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Heb je toevallig niet een speaker in de buurt van de monitor gezet? Onafgeschermde speakers kunnen hiervoor zorgen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Wellicht een luidspreker die te dicht bij je monitor staat, of iets anders waar een magneet in zit?

Verwijderd

Heb je er geen boxen direct naast je monitor staan ?? dat kan door magnetisatie ook kleuren op je monitor geven

Edit: Er waren al mensen voor mij :( :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 17:42 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

dat zijn verkleuring veroorzaakt door een magnetisch veld, of je monitor gaat gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag net nieuwe speakers gekocht maar die staan niet in de buurt van mijn monitor. En ze zijn magnetisch afgeschermd. Er staat een telfoon naast en een bureau lamp maar dat zou het niet zijn denk ik. Er is dus geen magnetisch veld in de buurt.

Wat bedoel je met daeguss ackbar ?

Verwijderd

bij de opties van je onsceen monitor (als je dat heb) kun je dat doen en dan verwijdered hij allen vlekken

• mitalp
Ik zou toch eens even alles uit de buurt van je monitor halen en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat (degauss vind je in het menu van je monitor).

[ Voor 1% gewijzigd door mitalp op 30-08-2003 17:47 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles uit de buurt gehaald maar er is niks veranderd. Begin zelfs de indruk te krijgen dat het erger wordt het beeld rechts wordt fletser.
En Deaguss kan ik niet vinden in het menu. Dit vind ik niet leuk.

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 17:53:
Ik heb alles uit de buurt gehaald maar er is niks veranderd. Begin zelfs de indruk te krijgen dat het erger wordt het beeld rechts wordt fletser.
En Deaguss kan ik niet vinden in het menu. Dit vind ik niet leuk.
Tis Degauss.

Aye aye captain

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zet eens alle apparatuur uit wat zich in de buurt van de monitor bevind, als het daardoor minder wordt dan weet je in welke hoek je het moet zoeken. Ik zou hier niet te lang mee wachten want een monitor kan hierdoor beschadigen en als het zover is dan komt het niet meer goed met het beeld.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• mitalp
- Zit er geen stekker/connector van de monitor los?
- Die lamp is dat een halogeen, zo ja ver uit de buurt zetten.
- Je CRT zal toch echt wel een degauss optie hebben, maar ik betwijfel of dat het probleem zal verhelpen.
- Heb je de afgelopen nacht / dagen je oude speakers tegen de monitor aan laten staan, anders kan het wel even duren voor de verkleuring weggetrokken is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost! Ik heb de optie deaguss gevonden en gebruikt ( dacht dat het niet op mijn monitor zat ) en nu is mijn beeld in eens haarscherp? Nou ik vind het goed zo.
Alleen nou ben ik eigenlijk wel benieuwd waardoor het nou kwam..
Maar het is opgelost bedankt voor jullie hulp.

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Zit er ook geen losse Degauss knop op je monitor?
Ik heb zelf een philips 107MB daar zie je de Degauss functie direct in het hoofdmenu staan.
(De OSD taal staat wél in het Engels? ik weet niet precies hoe het in het Nederlands wordt genoemd, maar het zal iets als demagnetiseren zijn)

*edit: net te laat :)
Het probleem werdt dus veroorzaakt doordat je monitor gedeeltelijk gemagnetiseerd was, waardoor rare vervormingen optreden.
(elektronen richting de beeldbuis worden uit hun baan getrokken)

[ Voor 28% gewijzigd door Adam op 30-08-2003 18:03 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Degaus zit er wel op !!! Ik heb namelijk de Philips 107T41 gehad en die had dat ook ;)

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Master Tweaker schreef op 30 augustus 2003 @ 18:06:
Degaus zit er wel op !!! Ik heb namelijk de Philips 107T41 gehad en die had dat ook ;)
Probleem is inmiddels opgelost, zat er inderdaad op :)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Waarschijnlijk is je beeldbuis gewoon 'op', dat had ik laatst ook. Bij mij was het als ik het beeld naar links of naar rechts 'schoof' dat de rare kleuren toen ophielden, als je zeker wilt weten dat het je monitor is, plug hem dan aan een andere pc!
Pagina: 1