Toon posts:

gekraak en tikken bij geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had hiervoor een heel verhaal getyp maar had daarna op de verkeerde knop gedrukt en dus hou ik het nu kort
----------------------------------------------------

ik heb een 2400 amd 1000 mb ramm en geforce 4 4600 en onboord sound maar dat sound kraakten wel eens bij games . dus kocht ik een soundblaster live . en het kraaken is nog steeds bij games vooral als er veel guliuden tegelijk zijn en soms ineen keer eeen tik. (vooral als je eax aan zet)

het probleem had ik ook al bij mijn vorge pc pentuim 350 64 mb maar daar was het bijna altijd ook onder windows .

het is niet zo heel erg aleen als je erop gaat letten of als je het inees opvalt hoor je het

ik heb al meer dan 5 jaar geteakt om het op te lossen maar het is me nogsteeds niet gelukt...meschien maar een kaart van 150€??? of ligt het daar niet aan?

ik ben ten einde raad |:(

(ps het zijn gewoon 2 boxen met subwoofer)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 17:32 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
heb je hier al in gekeken? http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

is de eerste hit op zoeken naar Live kraakt.

Suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Banshee op 30-08-2003 17:32 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Ik heb dat me Operation Flashpoint ook, verder met DVD's af spelen ook.
Kweet niet wat ik eraan moet doen, maar bijna alles werkt wel goed, het heeft volgens mij wel te maken, dat als er veel berekend moet worden......
Als de DVD van scene switched is het ook, tijdens de periode van "zingen" is het wel goed.
Operation Flashpoint met zware levels heeft meer kraak dan een simpele level.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een a7v266-c moederbord

ik denk dat ik dan maar een philips of terratech soundcard ga haalen :'(

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Niet te snel - ik heb dit probleem op het moment ook met een Terratec kaart. Is iets met IRQ toewijzing vermoed ik. Ik heb nog vrije IRQs maar win2k stopt alle pnp-kaarten op dezelfde :(

Verwijderd

Topicstarter
waaaa iedere kaart ik heb het probleem al 10 jaar!!!!!<<<<<

ik ga weer onboord geluid gebriuken denk ik (en die heeft het ook :'()

geluid op pc's is een ramp ik ben beniewt of er iemand een game speelt met super kristal heder geluid op de pc

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 18:10 ]

Verwijderd

come on, heb je je pc wel goed geaard? daar herinner ik mij diverse topics over. Vroeger had ik een ongeaard stopcontact. Die heb ik toen met mijn vader wel geaard, en sinds ik ook nog een goeie geluidskaart heb, heb ik nooit meer probs :)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 21:24

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ligt het probleem dan niet aan je geluidskaart maar misschien aan je speakerset ?
Of, zoals coolcase ook al zegt, misschien moet je je pc goed aarden.

(wat een luxe had jij trouwens 10 jaar geleden, kweet wel dat ik toen nog met een PC-speakertje aan het klooien was.....)

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
uuuh ik heb hem aangesloten op een box met 5 geaarde sopcotacten

en die box zit aangesloten op 1 ONgeaarde stopcontact in de muur (das toch zo een zonder ijzertje erin?)

nu je dit zo zegt ik heb altijd al het iedee gehad dat mijn monitor ook altijd prbleemen had met de stroom

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn specs staan is mijn sig. Mijn PC is verder geaard, en nooit last gehad van tikken of gekraak :)

10 jaar geleden had ik nog geen PC, pas in 1995. En mijn eerste geluidskaart kocht ik pas in 1996. Eerst lekker Dune 2 gespeeld via PC speaker. Dat waren nog eens tijden... :D

Edit:
Tja, moet je natuurlijk wel gebruik maken van een geaard stopcontact, anders heeft de geaarde stekkerdoos ook weinig zin.

[ Voor 20% gewijzigd door SandsOfArrakis op 30-08-2003 19:07 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
10 jaar geleden was ook wat overdreeven hoor :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dikke kans dat het een kwestie van slechte aarding is. En kijk ook eens naar hoe je kabel van je PC naar je versterker loopt...zou best kunnen dat er ergens een storigsbron zit.....PC's zijn dat over het algemeen toch al namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
dit is een vrij bekend probleem. Het word veroorzaakt door een VIA chipset een een Live! geluidkaart. De Live! geluidskaart die staat standaard op "Turbo" en er is een patch om de "Turbo" uitteschakkelen. daarna kraakt het, als het goed is, niet meer. klik om de patch te downloaden (lycos laat geen direct linking meer toe, dus hij moet via de index..., helemaal onderaan staat hij). Heeft mij ook een jaartje gekost voordat ik de patch eindelijk had gevonden :)

[edit]
hmmm link doet het niet, ff uploaden...

[edit]
link staat er nu... hij staat helemaal onder aan de pagina, onder de foto ;)

[ Voor 32% gewijzigd door X-Rey op 30-08-2003 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die link doed het niet :'(

Verwijderd

met die link van X-rey kwam ik uit op http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/sblivepatch.rar

die doet het idd niet

via google gezocht naar trefwoord: sblivepatch.rar

resultaat http://jannie.tweakers.net/meuktracker/4582

viola, wat vindingrijkheid al nie kan doen........ :)

p.s. maarre wel ff je stopcontact aarden hoor, als je mobo sluiting maakt of zo kan de stroom nergens heen en gaat er telkens van alles stuk

Verwijderd

Topicstarter
aan dat stopcontact lag het niet maakte niks uit als ik hem in een gaard dee met zo een 5 verleng kabels

Verwijderd

Topicstarter
en die patch heb ik al!!!!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Heel vreemd dat er nog zoveel mensen zijn die ongeaarde stopcontacten gebruiken...
Die aarding zit daar niet voor niks op je stekker hé.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 19:19:
met die link van X-rey kwam ik uit op http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/sblivepatch.rar

die doet het idd niet

via google gezocht naar trefwoord: sblivepatch.rar

resultaat http://jannie.tweakers.net/meuktracker/4582

viola, wat vindingrijkheid al nie kan doen........ :)

p.s. maarre wel ff je stopcontact aarden hoor, als je mobo sluiting maakt of zo kan de stroom nergens heen en gaat er telkens van alles stuk
dat is dezelfde link waar ik hem ook vandaan heb ;) die doet het nog steeds niet ;) (meuktracker pagina), ik heb hem nu wel online

Verwijderd

Topicstarter
HET IS OPGELOST DANKZIJ X-RAY! NU KAN IK MET EAX 2 SPEELEN!

10 hoeraatjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(ps ik heb een bliksem beveiliging op een ongeaargstopcontact heeft dat nut?)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 19:36 ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 21:24

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 19:33:
HET IS OPGELOST DANKZIJ X-RAY! NU KAN IK MET EAX 2 SPEELEN!
/me me confused :?

Meh!

Verwijderd

Amen to that :)

En die overspanningspiekbeveiliger werkt zeker ook wel zonder aarding. Ik heb zelf echter mijn twijfels bij de meeste van deze beveiligers. De kracht van een bliksemontlading is zodanig groot en snel dat je je het gewoon niet voor kan stellen. Vergelijk de stoppen in je meterkastje. Hoeveel ampere's die toch in korte tijd doorlaten, je weet het niet. Maar dat ze het doen is duidelijk gezien de schadeverhalen: "de hele buurt kampte met kapotte AVapparatuur enz."
Maarja, beter iets dan niets. :/

Verwijderd

Topicstarter
HET is toch niet opgelost liep net langs een waterval in starwars galaxies en inees kkkrrr

GEKRAAK !!! :'(

ik haal mijn soounblaster live er nu uit en ga weer onbord sound gebriuken !

als had ik daar ook gekraak bij :'(

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-08 17:02
DieterVDW schreef op 30 augustus 2003 @ 19:25:
Heel vreemd dat er nog zoveel mensen zijn die ongeaarde stopcontacten gebruiken...
Die aarding zit daar niet voor niks op je stekker hé.
vreemd vind ik het niet hoor.. in heel veel huizen heb je alleen aarding in de badkamer en in de keuken.. ik zie het niet echt zitten om alle bedrading eruit te rukken en weer opnieuw te trekken om effe een aarde draadje naar mn zolderkamertje te trekken.. een draadje erbij trekken kan je altijd wel proberen.. maar 9 v/d 10 keer heb je pech is mijn ervaring :(

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het gewoon te maakenheeft dat het een olnine game is en dat ie daarom soms kraakt

Verwijderd

Mijn eerste Soundblaster Audigy player kraakte ook dat was zo vervelend dat ik hem direct heb teruggestuurt ,toen hij weer arriveerde was het gekraak over
alleen nogwat hickups en plopjes.

De meeste versterkers(Audio) zijn niet geaard

Even wat over het verhaal randaarde ,dat je dat nodig hebt mogen duidelijk zijn.

Wordt er ook weleens gekeken naar de : Fase's lijkt me bestwel belangrijk
Hier staat nu alle Aparaten ook met de Fase aan de juiste kant van de stekker's.
(De Fase kan je met een spanningszoeker eenvoudig bepalen)

(Ik kan er overgens weinig verschil in merken ,Behalve in mijn Single ended Audioversterker)

Overgens heb ik hier ook direct vanuit de meterkast een grijzegrondkabel Met afscherming lopen, naar mijn 4 Pc's+Audiogebeuren ,voor analoog geluid van pc's naar mengpaneel gebruik ik Oelbach kabels(NF1) met goede stekkers.

Nu nogeens geluisterd te hebben op mijn SbAudigyplayer moet ik zeggen dat ie nu probleemloos afspeelt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondenkt dat het hoogwaarschijnlijk aan starwars galaxies self ligt
Pagina: 1