Edimax 6104 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik ben de afgelopen week steeds bezig geweest bij een vriendin van me om daar een netwerk te installeren. Ze hebben daar de edimax 6104 router en de oude alcatel speedtouch home modem. Hun provider is XS4all (adsl).
Het probleem is dat als de modem is aangeloten op de router, dat de router dan steeds vastloopt als ik de instellingen wil invoeren. Dit probleem heb ik niet als ik de modem niet op de router aansluit. Dan kan ik gewoon de gegevens invoeren zonder dat het vastloopt. Maar als ik dan later alsnog de modem aansluit dan heb ik toch nog geen verbinding.

De instellingen die ik invoer in de router zijn als volgt:
PPtP xDSL
IP adres: 10.0.0.150
Subnet mask:255.255.255.0
Gateway:192.168.2.1
User ID: login@xs4all-basic-adsl
Password: ******* :P
PPTP Gateway: 10.0.0.138
idle time out: 0

Die zijn de instellingen die bij anderen (op het adsl forum) wel zijn gelukt, in combinatie met de edimax router, de alcatel modem EN XS4all.

Nu vraag ik me dus af waar het aan kan liggen. Kan het aan de modem liggen, of is er toch iets mis met mijn instellingen?

p.s. Ik heb de nieuwste firmware voor de edimax router gebruikt. (0.59a)

System Specs

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Een workaround zou zijn om de SpeedTouch te tweaken (zie dit artikel) en dan de router alleen als hub te gebruiken.

Levert meestal een uiterst stabiele verbinding op.

You can't have everything. Where would you put it?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Die speedtouch tweaken daar weet ik al vanaf. Maar de router is niet van mij. Ik wil dus graag de garantie wel behouden. En ze hebben nu toch al een router (die het gewoon zou moeten doen) dus het zou een beetje dubbel zijn om de router te tweaken. :P

System Specs

Verwijderd

Grappig, Ik heb precies hetzelfde probleem met een router die ik zojuist heb aangeschaft bij MyCom in Rotterdam... Verder heb ik niets over het probleem kunnen vinden! Heb jij het inmiddels al opgelost, of was het toch een probleem in de router?

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb na genoeg dezelfde config, alleen een wireless optie in de router.
Mijn setup is als volgt en werkt als een tierelier :)

SPEED TOUCH HOME:
- http://www.bruring.com/nu...dex&req=printpage&artid=1
- http://www.bruring.com/nu...dex&req=printpage&artid=7
- let op!!! -> NAT-PAT moest bij mij wel aan

DE ROUTER:
- onder WAN gebruik je Static IP Address met:
IP =10.0.0.150
Subnetmask = 255.0.0.0
Gateway=10.0.0.138
- Onder NAT maak je een rule met: Global IP: 10.0.0.150 is transformed as multiple virtual IPs from 192.168.2. to 192.168.2.
- De rest is aan jouw om in te stellen

Hoop dat dit voor je werkt :)

Verwijderd

Mijn modem van @home gaat geregeld over de zeik, door de communicatie tussen router en modem niet vlekkeloos verloopt. Hij komt in een soort van oneindige loop, waardoor alle 5 de lampjes op de modem continue branden. Meestal gebeurt dit ten tijde van een nieuwe lease van @home...

Kep de router er nu tijdelijk tussen uit, omdat er meerdere berichten zijn van dit probleem en er nergens een echte werkelijke oplossing wordt gegeven.

Verwijderd

Het probleem is eigenlijk eenvoudig op te lossen! De firmware van mijn alcatel modem was zo oud dat de edimax router niet compatible was en daarom vast liep! Ik ben nu overgestapt naar versie 3.281 i.p.v. 108! de firmwareupdate is hier te vinden: http://www.mxstream.nl/support/downloads_eth.html ...
draait als een zonnetje!
Pagina: 1