Toon posts:

Windows Update en McAfee Update onder gast account

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben systeembeheerder bij een stichting in de jeugdzorg.
Nu heb ik de volgende vraag,
de jongeren krijgen binnenkort een PC via een vast internet verbinding, om nu te zorgen dat ze niet van alles gaan aanpassen op de machines, heb ik ze een gast account gegeven. Nu stuit ik op het volgende probleem, ik kan ze onder dit account geen windows update laten uitvoeren, en ook McAfee wil zichzelf niet laten updaten.
Iemand misschien een idee?
Ik heb al geprobeerd in het register de machtigingen aan te passen, maar helaas zonder resultaat.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
windowsupdate vereist simpelweg admin-rechten omdat het een nogal ingrijpende gebeurtenis is (;)), daarvoor kun je het bijna zeker niet omzeilen :)

voor mcafee zou ik het niet weten. in ieder geval kan je norton geloof ik (weet ik niet zeker) wel updaten uit een useraccount, dus misschien is dat een idee

Verwijderd

McAfee Update kan je (dagelijks) laten runnen via taakplanner onder je administrator account. Je hoeft daarvoor niet ingelogd te zijn.

Voor Windows Update moet je administrator zijn, of administrator rechten hebben (toch bij XP).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan je dan ook de update draaien?
Ik zie alleen maar de mogelijkheid om mcafee zelf te draaien..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

McAfee VScan updates kunnen door een server worden gepushed. Je kunt als je geen server hebt om het te pushen zoals al is gezegd dit een keer per dag inplannen in de task manager; hier kan je opgeven onder welke account het moet draaien; admin dus.

Naast de 'normale' manier kan je ook met de hand een script maken, zie bijvoorbeeld http://www.mail-archive.c...declude.com/msg01673.html dat ik via Google vond.

Recent zijn er trouwens nog wat meer topic geweest over deze zelfde vraag, zoals [rml][ NT4srvr/W2k] admin rechten voor installatie in batchfile *[/rml] en [rml][ Win2k] Software Updates via loginscript *[/rml] - misschien helpt dat icm. de GoT-search :)

Over welk OS hebben we het trouwens? Zie ook Windows Operated Systems - Policy <-- ik zal het even in je topictitel zetten als je het even aangeeft: dat is nl. iets dat zeker in WOS erg handig is in de topictitel :) Draaien de machines trouwens stand-alone of in een domein?

Trouwens welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is, dat ik nou juist die mcafee update niet kan instellen bij de taskmanager. En alleen MCafee kan runnen.
Nee deze machines staan bewust buiten het netwerk van de medewerkers, omdat mij is opgevallen dat de jongeren bijzonder creatief kunnen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel... :P
Alle machines draaien op Windows XP Pro en zijn standalone.

Door F_J_K (Moderator SA/WOS) - Sunday 31 August 2003 01:51

McAfee VScan updates kunnen door een server worden gepushed. Je kunt als je geen server hebt om het te pushen zoals al is gezegd dit een keer per dag inplannen in de task manager; hier kan je opgeven onder welke account het moet draaien; admin dus.

Naast de 'normale' manier kan je ook met de hand een script maken, zie bijvoorbeeld http://www.mail-archive.c...declude.com/msg01673.html dat ik via Google vond.

Recent zijn er trouwens nog wat meer topic geweest over deze zelfde vraag, zoals [NT4srvr/W2k] admin rechten voor installatie in batchfile * en [Win2k] Software Updates via loginscript * - misschien helpt dat icm. de GoT-search

Over welk OS hebben we het trouwens? Zie ook Windows Operated Systems - Policy <-- ik zal het even in je topictitel zetten als je het even aangeeft: dat is nl. iets dat zeker in WOS erg handig is in de topictitel Draaien de machines trouwens stand-alone of in een domein?

Trouwens welkom op GoT!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ging iets mis met reply'en..

Verwijderd

Even een update....
Na diversen uurtje spelen met de taskmanager komen we niet verder dan het opstarten van McAfee, geen auto update dus... |:(
Windows Update wil helemaal niks doen. Helaas nog niet verder gekomen.:'(

We zaten even te kijken bij Local Security Policy weet iemand of dat een mogelijkheid is?

Gr,
Tim
PS; Collega van DEJI

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 13:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 12:26:
Oeps, ging iets mis met reply'en..
Dat kan je met de edit knop rechts van je post aanpassen :)

McAfee updates zijn toch als een superdat te downloaden? Hernoem deze dan naar sdat.exe en laat 'm runnen via de task manager :)

Edit:
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 12:24:
Nee deze machines staan bewust buiten het netwerk van de medewerkers, omdat mij is opgevallen dat de jongeren bijzonder creatief kunnen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel... :P
Helemaal standalone? Aha, dan gaat dat niet zomaar nee. Maar als je wel een netwerkverbinding hebt, is dat reden te meer om ze zo veel mogelijk dicht te gooien met policies etc. Inderdaad zijn sommigen redelijk creatief :P

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 03-09-2003 11:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik was op zoek naar iets anders, maar kwam hier terecht...

mag ik 4 jaar later nog het goede antwoord geven?

Je moet eenvoudig delen uitzetten, dan naar C:\Program Files\Network Associates gaan en op die map de rechten aanpassen. Geef iedereen volledig recht en je updaten moet goed gaan.
Pagina: 1