Toon posts:

[BNC] media disconnected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat dit niet al eens is gevraagd, kep natuurlijk wel de search gebruikt en tot mijn verbazing niets kunnen vinden.

kep net win XP geinstalleed op een pIII 600 waar nog een oud 10Mbit kaartje in zit met zowel een UTP als een BNC aansluiting. De BNC (coax kabel) is aangesloten. sterker nog; er is nix veranderd, met win ME werkte het perfect.

XP installeerd (net als ME) een standaard Winbond based driver.
Het netwerk werkt echter niet, omdat "de media disconnected" is.. echt niet!!

Hoe kan ik dit verhelpen? ik meen dat er een optie was waar je kon instellen of ie wel of niet naar de kabel moest "kijken" of ie erin zat of nie... maar dat kan ik niet vinden..

iemand een oplossing?

EDIT: oja, en ik weet ook zeker dat de kabel er goed in moet zitten, het ledje knippert heel af en toe, en is dus niet constant aan (zoals als er geen kabel inzit)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 16:18 ]

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:19

Robin F.

5 micron is huge

Kun je niet in de properties van je netwerkkaart (waarschijnlijk onder "advanced") een instelling als "Media Type" o.i.d. vinden? Het lijkt er nu wel erg op dat-ie via de UTP-poort aan het zoeken is.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Verwijderd

Topicstarter
ja, kep net op de microsoft site gevonden.. het heeft inderdaad te maken met kaarten die nog beide poorten ondersteunen... maar wat is de oplossing???? zoek een driver van de fabrikant die wel de goede "media sensing" ondersteund!!!!! :( :(
Maar op de winbond site kan ik nix vinden :? tis ook een netwerkkaart van 5 jaar oud ofzo.. het zou erg irritant zijn als ik nu nog ergens aan 20 meter utp zou moeten komen... kortom, ik wil die coax kabel houden :P

Verwijderd

Topicstarter
topic kan dicht, kep een goede driver gevonden op driver guide