Toon posts:

"ONDER" clocken kan DOOD veroorzaken !!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn T-bird 900 wordt dus zo'n 76C VEEL te heet dus !! Ik heb een Abit KT7 moederbord en heb gisteren de streepjes tussen de L1 Bruggen gezet. Nu dacht ik: "Ik ga mijn proc. gewoon even op 700 MHz draaien totdat ik mijn nieuwe Delta Cooler heb".
Toen ik in mijn Bios de settings veranderde naar 700 MHz en hem opnieuw liet opstarten gebeurde er tot mijn GROTE verbazing helemaal NIKS (compleet geen beeld) hij doet helemaal niks meer !! Ik hoop nu echt dat dit jullie bekend in de oren zal klinken en dat jullie mij een OPLOSSING kunnen verschaffen. Ik heb natuurlijk meteen effe gecheckt of mijn Proc. niet DOOD was maar hij wordt nog steeds meteen HEEL HEET (zonder cooler), dus volgens mij is hij NIET DOOD. Maar ik weet echt NIET wat ik nu moet doen dus ik hoop dat JULLIE mij kunnen HELPEN

Alvast ontzettend bedankt voor jullie moeite!

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

reset je bios eens. Is vast wel jumpertje voor op je mobo,

-Think Progressive-

Verwijderd

Ik kan je niet echt aan een oplossing helpen, maar ik kan je wel een tip geven:

NOOIT meer een processor laten opstarten zonder actieve koeling van de fan (je zegt namelijk dat hij ZONDER COOLER nog steeds erg warm wordt). Zeker niet als hij zo heet wordt als die van jou!!!

Mzzl,

Groen Mannetje

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een athlon zonder koelblok gaat binnen 8 sec kapot niet een slimme zet lijkt me om dan zonder koeler te starten,ik zou maar vast aan een nieuwe denken.hij word wel erg warm maar is die temp wel goed kan je met de hand het koelblok nog vast houden ???mijn tb is nog nooit boven de 60 geweest en was van de zomer
op een van de weinige hete dagen nu staat ie gem op 52 graden niet echt een probleem als je maar niet boven de 90 komt want dan is ie op zeker kapot.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Nooit een nieuwe proc zonder aktieve koelin aanzetten!!!! dan is pure moord!

Als je die fan hebt. Reset je BIOS en hoop dat er een grotere macht in het universum is die je goed is gezind!!! Anders kan je naar de winkel terug en moet je een nieuwe halen (garantie). Niet zeggen dat je hebt gestunteld natuurlijk!!!! ;)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Mijn eerste duron heb ik een keer opgestart terwijl de heatsink er niet goed op zat. Kwam net tot windows, toen werd het voor altijd zwart. Duurde bij mekaar ongeveer 20 sec.

Jouw T-birf wordt standaard veel te warm, dit kan wijzen op niet goed gemonteerde heatsink / slechte thermale snot.

Mijn nieuwste duron heb ik zonder problemen een keer 700@450 underclocked, zonder problemen, dus daar kan het niet aan liggen.

heb je al insert ingedrukt bij opstarten ? Als dit niet helpt clear je je CMOS
Pagina: 1