Toon posts:

Wireless USB 54Mbit??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek voor een wireless netwerk een 54 Mbit USB oplossing (laptop). Ik heb wel diverse 11Mbit oplossingen gevonden maar wil 54Mbit.

Weten jullie of dit (al) te koop is??

We maken gebruiken van een linksys accespoint 54Mbit en een PCi card voor pc 1. Ik zoek dus voor pc2 (laptop) een 54Mbit USB oplossing???

Hopelijk weten jullie iets :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
usb is 11 mbit, do the math yourself ;)

54 mbit gaat dus niet lukken, wellicht usb 2.0?

Verwijderd

laptop> waarom geen cardbus?

Verwijderd

Topicstarter
Cardbus zit er niet op ;(

Als ik 11Mbit USB gebruik en de ander 54MBit dan heeft de eerst genoemde toch veel minder bandbreedte?? Is dit te merken als gebruiker??

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 15:57:
laptop> waarom geen cardbus?
Bestaat draadloos 54 mbit in firewire versie? Misschien zou je dat kunnen proberen :)

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 16:00:

Als ik 11Mbit USB gebruik en de ander 54MBit dan heeft de eerst genoemde toch veel minder bandbreedte?? Is dit te merken als gebruiker??
Alleen als je flink gaat pompen. voor internet en keer filmpje kijken niet denk ik.

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 16:00:

Of je het merkt ligt aan waarvoor je het wil gebruiken.
Als je alleen internet wilt delen of wat word documenten uitwisselen zul je nauwelijks verschil merken, maar als je hele CD's wil oversturen dan merk je wel dat het langer duurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Firewire aansluiting maar ben nog geen Wireless FW oplossing tegengekomen??

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Sick Nick

Drop the top!

http://www.broadcom.com/cgi-bin/pr/prps.cgi?pr_id=PR030626

Broadcom heeft dus 54 Mbit USB 2.0 oplossingen :) even zoeken waar je dat spul kan kopen, dat wel. Staan niet in de pricewatch :(

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit ga ik even verder uitzoeken.

Hoe weet je of je laptop USB 2.0 is ??

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 16:11:

Staat in de lapspecs of waarschijnlijk in de apparaatbeheer.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

toevallig vandaag iets gezein bij www.belkin.nl
en USB 1.1 en 802.11g heeft weinig zin.. je moet echt wel USB 2.0 hebben dan.

Verder zit er nog wel steeds die bug in dat de langzaamste point de snelheid van het hele netwerk naar beneden haalt d8 ik. (ligt aan protocol d8 ik)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als jij een 54mbit netwerk hebt en je gaat met 1 11mbit kaart erbij dan springt de rest ook naar 11mbit. Duidelijk geen aanrader dus. Wat je wel kan doen is een gewone usb1.1 54mbit adapter gebruiken, dan zal jij niet meer dan 11 echte mbit halen maar de rest draait nog op gewone snelheid.
met 11mbit wifi haal je normaal maar 5 a 6 mbit aan werkelijke data doorvoer door overhead enzo, dus met die 54mbit adapter zal je wel gewoon 11mbit halen aan data doorvoer en dat is toch wel genoeg lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick!

Zoals ik het nu begrijp is er geen USB 1.1 54MB USB adapater??

Toch maar het gehele netwerk op 11Mbit laten draaien..

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

heb net beetje gezocht, kon er 1 2 3 niet eentje vinden :( Ze zijn er wel als je broadcom mag geloven.
Op zich is 11 Mbit ook niet erg (mijn wireless lan draait ook volledig 11 Mbit), het is meer dan snel genoeg voor internet en films via het netwerk kijken. En tegen de tijd dat er 54 Mbit usb oplossingen in nederland te koop zijn kan je die halen en kan je netjes op 54 Mbit draaien in je netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Precies.

Dat ga ik denk ik ook doen. Gezien de prijs van een USB oplossing denk ik dat ik nu kies voor een 54Mbit netwerk en straks als er ook 54Mbit USB is deze erbij prik.

Bedankt voor hulp about this matter :D

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

volgens mij kan je gewoon usb 2.0 in usb 1.1 zetten...
De max snelheid is dan natuurlijk wel op 11mbps van de usb poort
maar dat is nog steeds sneller dan effectieve 5/6 mbps van op de 11mbps versie

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor Mric3

Of ik sla de plank mis maar volgens mij is er alleen 11Mbit USb aansluiting mogelijk en geen 54Mbit usb voor 1.1 danwel 2.0.

Zoals Sick Nick al zei is het beter om nu USB 11Mbit te nemen en wachten op de eerste de beste 54Mbit USB aanlsuiting :9

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
USB 2.0 is backwards compatible met USB 1.1 anders zou de introductie nooit een succes zijn.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ja, maar dan moeten er wel 802.11G usb adapters zijn, die heb ik nog niet kunnen vinden ;)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

ah kijk da kan zijn Sick Nick...
maar als ze er zijn kan je beter de USB 2.0 802.11G kopen en die aansluiten op een USB 1.1 poort omdat die toch sneller zou gaan dan een USB 1.1 802.11G op diezelfde 1.1 poort.

Maar waarom moet het USB zijn? het is voor een laptop en daar zal ook wel een cardbus inzitten. en dan kan je deze toch ook goed gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 16:11:

Als er geen pcmcia sloten inzitten is de kans dat het usb2.0 is 0,0001% :o

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een wat oudere laptop zonder PMCA . Net even een check gedaan en hij heeft wel USB 2.0 :*)

Verwijderd

Lijkt me sterk op een ouder notebookje

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Lijkt mij ook heel sterk dat het usb 2.0 is
Hoe oud is die oudere labtop psies?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De wat goedkopere notebooks willen nog wel eens zonder cardbus uitgeleverd worden tegenwoordig, scheelt weer ruimte enzo.
Heb er ook al meerdere in handen gehad die alles al intern hadden (bluetooth, WiFi).
Plek waar op het vorige model de cardbus zat, was nu een soort subwoofertje geplaatst voor 4.1 geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Shuttle X-Book 400. Een laptop waar een gewone PIV 2,6 inzit en normaal DDR geheugen. Wel een 2,5 inch HD.

Er zit echt USB 2.0 in maar geen PMCA card, wel Firewire, modem en 10 / 100 netwerkcard.

Ik vind het ook raar dat alle er op zit behalve wat ik nodig heb.

Verwijderd

mijn laptop heeft ingebouwd wireless lan, maar die pakt alleen B en onze acces point is 54G, m`n belkin 54g kaartje hing steeds (ja ook andere merken en bij andere OS`s, PCMCIA slot kapot denk ik) dus heb wel interesse in zo`n USB 2.0 54g ding, maar volgens die site is ie pas nieuw in VS, dus voor ie in nederland verkrijgbaar is zal wel even duren
Pagina: 1